Skærme
Fijala 3554
Brightness på Hyundia 17" Q17S
Fra : sbygel

Dato : 04-09-03 18:29

Jeg har lige modtaget min Hyundia Q17S 17".
I OSD´et er der en brightness funktion, hvor jeg går ud fra at man kan
justere lysstyrken. Problemet er bare, at det gøre ingen forskel om den står
på 0 eller på 100 (max).
Jeg bruger ikke DVI, men bare normalt analog.
Mit spørgsmål er så, er det normalt? Altså at man ikke kan justere
brightness, hvis man benytter analog og ikke DVI? Og er der andre der har
oplevet det samme?

Mvh. Søren

PS. Jeg har desværre ikke mulighed for at afprøve skærmen med et
DVI-grafikkort...

Fra : Grinz

Dato : 04-09-03 20:03

Hej Søren,

Jeg har PoV grafikkort og bruger DVI og har eksakt samme problem. Jeg har
besluttet mig til at kontakte firmaet som yder garanti for en nærmere
forklaring.

Bortset fra det er det en hammer fed skærm med 0 pixelfejl.

mvh, Alex

Fra : Grinz

Dato : 04-09-03 20:25

Glemte at tilføje at mig contrast heller ikke virker ?

Fra : Grinz

Dato : 04-09-03 20:52

Jeg har nu leget med det i over 1 time og jeg tror faktisk at det virker.

Problemet er bare at man ikke kan se så meget forskel mht. brightness.

Prøv at skrue helt ned for brightness=0 og dernæst gå i menuen ETC og vælg
RECALL, så blinker skærmen og gå på max. Du burde kunne se en lille forskel.

mvh. A

Fra : sbygel

Dato : 04-09-03 20:58

> [...]
>
> Prøv at skrue helt ned for brightness=0 og dernæst gå i menuen ETC og vælg
> RECALL, så blinker skærmen og gå på max. Du burde kunne se en lille

lol - det virkede jeg kan nu skrue op og ned for brightness, det giver dog
ikke så stor forskel fra 0 til 100 som på min gamle crt skærm, men det er
rigeligt.

Fra : Grinz

Dato : 04-09-03 21:11

Helt enig, men det var rart at få fjernet den underlige smag jeg havde i
munden efter at have kastet ca. 4.000 kr. efter den her skærm.

Nå, men glad for at du også fandt en løsning.

Fra : David T. Metz

Dato : 05-09-03 00:37

Grinz skriblede:
> Hej Søren,
>
> Jeg har PoV grafikkort og bruger DVI og har eksakt samme problem. Jeg
> har besluttet mig til at kontakte firmaet som yder garanti for en
> nærmere forklaring.

Toms Hardware fandt samme problem på q17a
http://www6.tomshardware.com/display/20030626/lcd-06.html#hyundai_q17a
David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Grinz

Dato : 05-09-03 07:04

Deter rigtigt, kan godt huske at have læst det, men jeg forstod det
åbentbart ikke helt før jeg fik skærmen i hænderne!!

Ikke desto mindre så er skræmen alle penene værd. Nu vil jeg prøve at lege
med de der icm filer og se om der er forskel.