OS X problemer - finder er glemsom
Fra : Mikael Kern

Dato : 04-09-03 18:18

OS 10.2.6 - G4 400

Pludselig glemmer Finder både skrivebordets indstillinger, indhold af Dock
osv. Og går tilbage til standard indstillingerne, som om systemet var frisk
installeret.

Det skete et par gange mens jeg ledte efter en fil v.hj.a. Æble-F:
Finder rebooter, og går tilbage til en slags preset. Skide irriterende, men
hvad gør jeg nu?

Er der en log, så man kan se hvad der gik galt?

mvh Mikael Kern

Fra : Jesper

Dato : 04-09-03 20:21

Mikael Kern <kern@kern.dk> wrote:

> [...]
> hvad gør jeg nu?
>
> Er der en log, så man kan se hvad der gik galt?

Der er nogen korrupte preffiler, slet dem og reparer systemet.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Mikael Kern

Dato : 05-09-03 00:05

> Der er nogen korrupte preffiler, slet dem og reparer systemet.

Ja, det tænkte jeg nok - men hvilke og hvordan?

mvh Mikael Kern

Fra : Jesper

Dato : 05-09-03 05:41

Mikael Kern <"=?iso-8859-1?Q?=F8vspampost?="@kern.dk> wrote:

> Ja, det tænkte jeg nok - men hvilke og hvordan?
>
> mvh Mikael Kern

Kig i hjemmemappe/Library/Preferences og der skal du slette Finders
indstillinger:

com.apple.desktop.plist
com.apple.finder.plist
com.apple.dock.plist
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Mikael Kern

Dato : 05-09-03 09:39

Tak, jeg brugte lige den halve nat på backup, geninstallering af 10.2,
opgradering af system og programmer osv.

Virker igen... bank bank bank

mvh Mikael Kern