Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Com port
Fra : Helle

Dato : 07-04-01 17:22

Jeg mangler åbenbart en com port, så jeg kan få installeret mit kamera.
Er der nogen der ved, hvad jeg kan gøre ?
Hilsen Helle.

Fra : Jesper Yde

Dato : 07-04-01 17:40

Uha - der er et svært spørgsmål!
Du har med næsten 100% sikkerhed en seriel port på din computer - jeg har
endnu ikke set en computer der er "født" uden mindst 1 com port.

Problemet er nok at den er disabled i windows (eller i bios) eller du bruger
porten til din mus el. noget lign.

Du bliver nok nødt til at alliere dig med en bekendt der har forstand på
computerhardware - eller også må du komme med en meget grundig beskrivelse
at din computer/opsætning.

Du får sikkert også en mere hjælp i en rigtig "edb-hardware-support"
newsgruppe end i denne gruppe (foto)

mvh
Jesper

Fra : P.C.

Dato : 07-04-01 17:55

Jesper Yde skrev i meddelelsen
<9pHz6.26697$o4.1606763@news010.worldonline.dk>...
>Uha - der er et svært spørgsmål!
>Du får sikkert også en mere hjælp i en rigtig "edb-hardware-support"
>newsgruppe end i denne gruppe (foto)
>
>mvh
>Jesper

Jeg vil give J. ret ; det er bedst at finde den rigtige gruppe, ------ men du må
regne med at fortælle hvilken type computer, styresystem, hvor mange og hvilke
stik der er, og hvis der er tale om en lidt ældre -- et par år gammel, --
computer ,så skal dit modem måske dele en interupt med kameraet ,så du må
absolut undersøge om kameraet understøtter brug af USB port , og om der er en i
computeren.
-------- Jeg lover at jeg vil kigge i brugsanvisningen senere i aften ;))
P.C.

Fra : P.C.

Dato : 07-04-01 17:47

Hi.

Helle skrev i meddelelsen <9aner5$c53$1@sunsite.dk>...
>Jeg mangler åbenbart en com port, så jeg kan få installeret mit kamera.
>Er der nogen der ved, hvad jeg kan gøre ?
>Hilsen Helle.

Hvordan er du nået frem til den konklusion ?
Har du prøvet at genstarte computeren med stikket sat i Com porten og kameraet
tændt ?
Mener du at der rent fysisk _mangler_ et stik ,eller er det ene stik af den
gammeldags store type ?
Har du prøvet at gå ind i "start" menuen ( nederste venstre hjørne) , og gå ind
i indstillinger og kontrolpanel og "system" ,og "enhedshåndtering"
???------------- her kan du nemlig se om der er noget der bruger porten.

Øh, ------ man kan vel tvinge systemet med en "mode Com3 xxxx,x,x," i config
..sys.

P.C.

Fra : Helle

Dato : 07-04-01 21:44

"P.C." <per.corell@gentofte.mail.telia.com> skrev i en meddelelse
> Hi.

> Hvordan er du nået frem til den konklusion ?
*** Fordi cameraet har kørt de sidste 1½ år indtil jeg formaterede
harddisken.
Og nu er der kun en 1 communikationsport ( com 1) i Enhedshåndtering.
Ja, ved genstart kan windows ikke længere finde porten.
Har også været inde i Bios, men der var ikke adgang til
konfirgutios-indstillingerne.

Hilsen Helle.

Fra : Mogens

Dato : 07-04-01 22:13

Hej Helle!

Har du prøvet at installere ny hardvare? Start - Indstillinger - Indstallere
ny hardware, her kan du enten lade maskinen se hvad den kan finde, eller du
kan bede den finde en com port.

Mvh - Mogens

Fra : Fotografering.org

Dato : 07-04-01 22:51

> [...]
> Og nu er der kun en 1 communikationsport ( com 1) i Enhedshåndtering.
> Ja, ved genstart kan windows ikke længere finde porten.

Problemet kan være ret simpelt hvis man sidder hands-on med computeren, men
næsten umulig at gætte sig til uden de rigtige oplysninger.
Du bliver næsten nødt til at få en "ekspert" til at kigge på skidtet.

Et sidste forslag fra min side:
Hvis computeren kun er "født" med én seriel port, kan Com2 sidde på et
specielt indstikskort. Så skal du bruge den driver der passer til kortet.

--
Mvh:
Finn / Fotografering.org

Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 07-04-01 21:01

Hej Helle
Jeg ved godt det måske ikke den løsning du leder efter, men man kan købe
noget der hedder en " Smartmedia Floppyadapter" ,(se den på Olym. hjemmeside
under tilbehør),det er en diskette hvor du kan lægge dit Smartmedia cart i
og ad den vej overføre dine billeder,det går væsentlig hurtigere end på den
anden måde.Jeg ved at Olympusses koster omkring 800Kr.men der må kunne fås
et "ikke originalt" til en billigere penge.
Held og lykke med det

Lasse
http://lasse.nitro.dk/