orange taletidskort i udlandet
Fra : Rainer Schöbe

Dato : 02-09-03 21:44

Hej!

Er der nogen der allerede har brugt sit orange taletidskort i udlandet?

Ifølge deres hjemmeside er det muligt at bruge det i Tyskland med T-Mobile, men
det virker ikke.

--
Rainer Schöbe (Germany)
using o2 (Germany) GPRS

Fra : Fischer

Dato : 04-09-03 15:12

> Er der nogen der allerede har brugt sit orange
> taletidskort i udlandet?
> Ifølge deres hjemmeside er det muligt at bruge det i
> Tyskland med T-Mobile, men det virker ikke.

Hmmmm.
Det burde jo virke, når de reklamerer med det. Men Tyskland er jo ret ny på
"listen", så måske er det bare begyndervanskeligheder.

Jeg kender jo dit kendskab til mobiltelefoni, så jeg vil ikke forslå dig at
lave en manuel netsøgning, for det har du naturligvis allerede prøvet.

*Fischer

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 09-09-03 11:51

Fischer wrote:

> Hmmmm.
> Det burde jo virke, når de reklamerer med det. Men Tyskland er jo ret
> ny på "listen", så måske er det bare begyndervanskeligheder.

Jeg kender til en anden tysker der bruger orange JustGo som "feriekort" i
Danmark og der heller ikke kan få det til at virke - og med JustGo burde det
virke allerede i tre uger.

Jeg har i mellemtiden kontaktet deres kundeservice og de taler om "periodiske
problemer", men hvorfor kan Börje roame med det ene kort, mens sit anden, mit og
det anden "tysk" kort ikke kan bruges i udlandet?

Det hentyder ikke til problemer med et fremmed net, men med problemer i det egne
net, orange!

> Jeg kender jo dit kendskab til mobiltelefoni, så jeg vil ikke forslå
> dig at lave en manuel netsøgning, for det har du naturligvis allerede
> prøvet.

Ja, det har jeg gjort, men det virker stadigvæk ikke og tyve sekunder efter jeg
har tændt mobilen kommer "Registrering af SIM-kort mislykkedes".

Det er ikke livsvigtigt, men "nice to have" og de reklamerer jo med det.

Fra : Fischer

Dato : 09-09-03 13:18

> [...]
> i udlandet?
>
> Det hentyder ikke til problemer med et fremmed net, men med

Jo, men det er jo lettere at skyde skylden på andre!

> Det er ikke livsvigtigt, men "nice to have" og de reklamerer jo med det.

Absolut. Det bør jo fungere.
Jeg har afprøvet mit TDC Mobiltid i Tyskland og det fungerede fint. Så du
kunne jo skifte leverandør, og samtidig halvere kravet om årlig indbetaling.

*Fischer

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 09-09-03 17:05

Hej Fischer!

Fischer wrote:

> Jo, men det er jo lettere at skyde skylden på andre!

Det er det! Og det har jeg da også gjort da jeg arbejdede i telebranchen.

> Absolut. Det bør jo fungere.

> Jeg har afprøvet mit TDC Mobiltid i Tyskland og det fungerede fint.

Det gør mit Telmore også - og endda i alle fire net.

> Så du kunne jo skifte leverandør, og samtidig halvere kravet om årlig
> indbetaling.

Jeg har holdt mit Mayday i live som supplement til mit Telmore for beskeder til
udlandet, men det er fra og med 19.08.03 makulatur. Hvis ikke det bliver muligt
at bruge billigt GPRS med orange Mayday indtil næste sommer, vil det dø.

Ellers tak for dit råd.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 20-09-03 12:09

Hej Fischer!

Fischer wrote:

> Jeg kender jo dit kendskab til mobiltelefoni, så jeg vil ikke forslå
> dig at lave en manuel netsøgning, for det har du naturligvis allerede
> prøvet.

Jeg satte en frist til dem i tirsdags og henviste til mobility-management-layer
fejlkoden 2 (den der frembringer fejlmeldingen "SIM-kort registrering
mislykkedes) - og jeg har kunnet bruge det fra i går.

Men de andre Mayday i tyske hænder virker vel ikke i Tyskland endnu.

Fra : BG

Dato : 04-09-03 15:30

On Tue, 2 Sep 2003 22:43:34 +0200, "Rainer Schöbe"
<rainer.nyhedsgruppe.schoebe@gmx.de> wrote:
> [...]
>
>Ifølge deres hjemmeside er det muligt at bruge det i Tyskland med T-Mobile, men

Vi har 2 forskeliige Orange Just Talk kort. Jeg har prövet hjemme i
Sverige og i Tyskland. Et fungerede og et fungerede ikke. Efter ha
snakket med kundetjenste så fungerer nu alt efter omtrent en uge.

(Ich bin leider nicht so gut auf dänisch wie du aber hoffentlich hast
du trotzdem mich verstanden)

Börje, fra Sverige

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 09-09-03 11:51

Hej Börje!

BG wrote:

> Vi har 2 forskeliige Orange Just Talk kort. Jeg har prövet hjemme i
> Sverige og i Tyskland. Et fungerede og et fungerede ikke. Efter ha
> snakket med kundetjenste så fungerer nu alt efter omtrent en uge.

Tak for det. Det hentyder jo på at roaming aktiveres afhængigt af
hlr-tilhørelse. Og mit orange taletidskort er vel ikke fuldstændigt aktiveret
endnu.

> (Ich bin leider nicht so gut auf dänisch wie du aber hoffentlich hast
> du trotzdem mich verstanden)

(Guter Witz! Natürlich habe ich Dich verstanden!)