Vægt
Fra : otn

Dato : 04-09-03 08:38

Hej,
Hvor meget bør en labrador på 5 måneder veje (det er ikke en f1)?

PFT

otn

Fra : Pia J

Dato : 04-09-03 09:06

"otn" <otn@stofanet.dk> wrote in message
> Hej,
> Hvor meget bør en labrador på 5 måneder veje (det er ikke en f1)?

En hanhund burde ligge mellem 20-23 kg - et kg pr. uge indtil de er 6 mdr.
som tommelfingerregel.

Pia

Fra : otn

Dato : 04-09-03 16:07

Pia J <ngspam@ofir.dk> wrote:

> "otn" <otn@stofanet.dk> wrote in message
>
> En hanhund burde ligge mellem 20-23 kg - et kg pr. uge indtil de er 6 mdr.
> som tommelfingerregel.
>
> Pia'

Hej Pia

Han vejer 18 kg. (ca.) og virker ikke tynd - snarere lidt buttet. Han
får Hills foder. Såvidt jeg kan se på pakken skal han have ialt ca. 450
gr. om dagen. Derudover lidt godbidder og af og til et ben (skal okseben
iøvrigt koges?). Selv finder han æbler og blommer i haven som han
gnasker med velbehag.

MVH

otn

Fra : Pia J

Dato : 04-09-03 16:39

> [...]
> får Hills foder. Såvidt jeg kan se på pakken skal han have ialt ca. 450
> gr. om dagen. Derudover lidt godbidder og af og til et ben (skal okseben

Hvalpefoder? Jamen så har han det sikkert fint. Har han fået ormekur?

Okseben kan sagtens serveres rå, mums :)

:Pia

Fra : Battlefield´s

Dato : 04-09-03 16:46

> "otn" <otn@stofanet.dk> wrote in message

> Hvalpefoder? Jamen så har han det sikkert fint. Har han fået ormekur?
>
> Okseben kan sagtens serveres rå, mums :)
>
> :Pia

Hej
Jeg har spurgt på Labradorforum. Indtil nu har en enkelt svaret at hendes
hvalp vejede 19 kg.
Jeg vender tilbage, hvis der kommer flere svar.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Battlefield´s

Dato : 04-09-03 20:36

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvalp vejede 19 kg.
> Jeg vender tilbage, hvis der kommer flere svar.

Endnu et svar siger: 19 - 20 kg. for en labrador hanhvalp.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Hanne Pedersen

Dato : 06-09-03 08:19

Hej !

Bare lige et kort spørgsmål - hvad er det for et labrador forum du hentyder
til, og hvor kan jeg finde det, for det kunne jeg da godt tænke mig, at se
nærmere på.

Mvh.
Hanne

Fra : Battlefield´s

Dato : 07-09-03 13:15

"Hanne Pedersen" <bo.hanne@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hentyder
> til, og hvor kan jeg finde det, for det kunne jeg da godt tænke mig, at se

Hej Hanne
Labradorforum er en mailingliste på Yahoogrupper:
Gruppen er svensk så det meste foregår på svensk.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Line

Dato : 04-09-03 21:26

otn wrote:

> Han vejer 18 kg. (ca.) og virker ikke tynd - snarere lidt buttet. Han
> får Hills foder. Såvidt jeg kan se på pakken skal han have ialt ca.
> 450 gr. om dagen.
[snip]

Hejsa.

Jeg har erfaring med, at de angivne mængder på foderpakkerne ligger i den
temmelig høje ende. Mine hunde får i hvert fald kun ca. 1/2 - 2/3 af det,
der står angivet på pakken - og de er bestemt ikke sofahunde. Så det er
nok meget individuelt fra race til race og fra hund til hund. Den bedste
målestok er at se på hundens vægt og velbefindende og så justere
fodermængden ud fra det.

--
Mvh. Line

Fra : Luna dc

Dato : 04-09-03 22:32

Hvis hunden ser rigtig ud dvs. man kan mærke ribbenene men ikke se dem og
den har energi og virker glad, så vejer den det den skal uanset hvad andre
hunde i den alder vejer.

Fra : otn

Dato : 04-09-03 22:46

Luna dc <leifcla@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> den har energi og virker glad, så vejer den det den skal uanset hvad andre

Tak for alle de gode svar. Jo - han er på hvalpefoder. Han trives meget
fint og er altid glad og veloplagt. Og man kan lige præcis mærke
ribbenene uden at se dem - så alt er jo nok som det skal være.

MVH

otn

Fra : Søren Voigt

Dato : 07-09-03 00:03

"otn" <otn@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
> Hvor meget bør en labrador på 5 måneder veje (det er ikke en f1)?

Jeg har en dual purpose Labrador tæve der blev 5 måneder d. 31. aug.. Hun
vejede 19,0 kg. mandags d. 2. sep..

mvh
Søren Voigt