Wireless problem
Fra : Bent L

Dato : 03-09-03 21:10

Da der endnu ikke er svaret på mine to tidligere indlæg tillader jeg mig at
spørge endnu en gang på en anden måde.
Har et Belkin Wireless54g og det kører fint sammen med Stofanettet på den
stationære PC. Dvs routeren er koblet imellem Stofamodem og PC (stationær).
I min bærbare sidder et D-Link DWL 650+ kort. Den kan godt finde Belkin54g
wirelesssignal, men jeg kan ikke logge på Stofa og ikke dele mine computere.
De er i samme WORKGROUP, mapperne er delte mm. Har kørt Wizard flere gange,
har været på diverse hjemmesider med hjælp og nærlæst denne gruppe, men jeg
kan ikke få kontakt mellem de to maskiner via Wireless.
Er der en venlig sjæl der vil guide mig igennem eller fortælle mig hvor jeg
ellers kan henvende mig for at få hjælp!.

Mvh.

Bent

Fra : Jan Bachman

Dato : 04-09-03 07:47

>De er i samme WORKGROUP, mapperne er delte mm. Har kørt Wizard flere gange,
>har været på diverse hjemmesider med hjælp og nærlæst denne gruppe, men jeg
>kan ikke få kontakt mellem de to maskiner via Wireless.

Et par ideer:

Er alle logins kendt på begge PC'er?
Hvad sker der hvis du fra den ene PC søger efter den anden?
Hvad sker der hvis forsøger at mappe et drev til en delt mappe?

/Jan

Fra : Bent L

Dato : 05-09-03 13:14

"Jan Bachman" <ymerdyr@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvad sker der hvis du fra den ene PC søger efter den anden?
> Hvad sker der hvis forsøger at mappe et drev til en delt mappe?

Hej Jan

Har været væk på arbejde og takker for interessen. Amskinerne kan ikke se
hinanden og begge maskiner er på samme WORKGROUP. De netværkssteder jeg har
fra tidligere er ikke tilgængelige på nogen af maskinerne!

Har tidligere kørt med maskinerne i samme net dog via alm. hub. Det er først
nu efter skift til WLAN at jeg ikke kan få det til at køre. Jeg havde indtil
sdste uge en D-Link router og jeg fik det til at virke, men den tabte
forbindelsen til Stofanet hver 4. time. Derfor byttet til en Belkin 54g
router. Beholdt D-Link kortet til den bærbare. Jeg havde håbet at det kunne
gøres nemt, men nu sidder jeg her på tredje døgn og kan ikke få det til at
virke!
Mvh.

Bent

Fra : Bent L

Dato : 05-09-03 16:05

"Bent L" <bentlund@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
kunne
> gøres nemt, men nu sidder jeg her på tredje døgn og kan ikke få det til at

Hej
Har nu været igennem til Belkin-support i Californien! Den danske support
tog ikke telefonen og via en længere gennemgang af hele opsætningen og
genstart mm. fandt vi ud af at selvom den bærbare tilsyneladende så ud til
at få et signal virkede WLAN ikke og supporteren anbefalede at jeg fik en ny
router!
Skide frustrerende!

Takker for hjælpen!

Mvh.