Argumenter søges
Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-09-03 20:15

Som jeg (vist snart lidt for mange gange) har omtalt tidligere skal vi til
beboermøde på tirsdag og her skal jeg argumentere for at folk skal stemme ja
til at må holde to katte. Her er mine egne, men har i nogle der er bedre
eller nogle andre vil jeg meget gerne høre fra jer.

"Da der er tale om indekatte, vil naboerne næppe bemærke om der er flere
katte, der er trygge i hinandens selskab. Det skal samtidig nævnes, at to
katte laver mindre larm end éen gør, fordi de har selskab og ikke keder sig.
Grunden til, at jeg nævner øremærkning er, at det vil gøre det lettere at
finde kattenes ejer, hvis de ikke følger reglerne om at det er INDE katte
der er tilladt. Dette er samtidig en forbedring af de nuværende regler. Og
med hensyn til neutralisering gør det at eventuelle lugtgener formindskes.
Det er også en forbedring og begge dele gør, at kattene ikke bliver til gene
for de øvrige beboere. Derfor mener jeg, at folk sagtens kan stemme ja til
dette forslag selv om de ikke har kat. Og især dem der er træt af at have
fremmede katte til at gå rundt i deres haver burde stemme ja, da det vil
blive sværere for folk at lukke deres kat ud.Jeg vil gerne have lavet
reglerne om, da jeg mener, at en ene- inde- kat har let ved at komme til at
kede sig og dermed har større risiko for at udvikle adfærdsforstyrrelser. Og
vi mennesker har det jo også bedst når vi får lov til at snakke med andre af
vores egen art, så hvorfor skulle katte ikke have samme mulighed? Når nu
kattene skal holdes inde, kan det jo ikke genere andre beboere om der er 1
eller 2"

Knus Línda

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 03-09-03 20:23

Michael Nielsen wrote:
> [...]
> skal stemme ja til at må holde to katte. Her er mine egne, men har i
> nogle der er bedre eller nogle andre vil jeg meget gerne høre fra jer.

<snip teksten>

Jeg har ikke yderligere forslag, jeg synes det lyder godt

~Lisbeth

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 03-09-03 22:03

In article <3f563da4$0$24690$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
michael.gn@adslhome.dk says...
> [...]
> til at må holde to katte. Her er mine egne, men har i nogle der er bedre
> eller nogle andre vil jeg meget gerne høre fra jer.

Neutraliserede katte har det også med at være roligere. Ikke så miavende
og ud-søgende.

Jeg er også helt klart for to katte, hvis det er indekatte. Det er bedre
for både mennesker og dyr.

Hvis man HAR lov til at have kat, men bare kun en, så er det noget de
pågældende mennesker har misforstået. Som du selv skriver, så er der
mindre kedsomehed med to katte. Og det er bedre for dem. Og dermed for
jer. Hvis kattene er generende, så er det netop når der kun er en.

--
Jacob Saaby Nielsen