/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Naboen kastede sten...
Fra : Gunnar


Dato : 03-09-03 20:19

Hejsa!

Vores elskede gråstribede kastrat blev desværre aflivet i sidste uge -
snøft. Kræft i en alt for tidlig alder. Han havde fuldt os i tykt og tyndt
de seneste fem år.

Der er naturligvis blevet meget tomt efter at han er taget til Regnbuebroen.
Vi overvejer nu at fået en ny (ude?)-mis , men der er et lille problem. Det
handler om en episode tidligere på sommeren:

Vores mis var hoppet over hegnet og ind i naboens have (-en nabo som vi
HAVDE et udmærket forhold til!). Pludselig fløj stenene om ørerne på os,
vores mis kom nærmest flyvende over hegnet, og da jeg rejste mig op, kunne
jeg se naboen rød i hovedet af raseri i hans have. Jeg spurgte ham høfligt,
og lidt undskyldende, om han havde haft besøg af vores kat. Han sagde "Ja,
og jeg er fandeme træt af det". Naboen gik ind og smækkede døren. Vi var
lamslåede! Ca. 20 sekunder efter kom naboen ud, og spurgte om han kunne
komme over og tale med os. Naturligvis kunne han det.

Naboen var så frygtelig træt af, at alle hans omkringliggende naboer havde
katte som "sked i hans have". Det var altså ikke fordi han havde noget
specielt imod vores mis.

Naboen kom derefter med indirekte trusler. Han havde undersøgt, om der kunne
ske ham noget, hvis han gjorde kattene fortræd på hans egen grund. Og det
var han kommet frem til at der ikke kunne.

Man forstår vel egentlig godt, at manden er træt af at have katte i haven,
hvis han ikke ønsker det. Fordi man elsker katte, er det jo ok at andre ikke
gør det. Naboen har jo netop fravalgt at have kat.

Men findes der virkelig ingen beskyttelse for katten?? Jeg har kigget rundt
omkring på nettet, og har ikke fundet nogen troværdige svar på spørgsmålet.

Det er klart at med sådan en nabo er det ret risikabelt at få en udekat, i
hvert fald uden i det mindste at hegne haven ind mod naboen.

Hvad mener I? Og hvad synes I i øvrigt om at have sådan en nabo?

Hilsen Gunnar.



 
 
Lisbeth Hviid Jakobs~ (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~


Dato : 03-09-03 20:22

Gunnar wrote:
> Hejsa!
>
> Man forstår vel egentlig godt, at manden er træt af at have katte i
> haven, hvis han ikke ønsker det. Fordi man elsker katte, er det jo ok
> at andre ikke gør det. Naboen har jo netop fravalgt at have kat.
>
> Men findes der virkelig ingen beskyttelse for katten?? Jeg har kigget
> rundt omkring på nettet, og har ikke fundet nogen troværdige svar på
> spørgsmålet.
>
> Det er klart at med sådan en nabo er det ret risikabelt at få en
> udekat, i hvert fald uden i det mindste at hegne haven ind mod naboen.
>
> Hvad mener I? Og hvad synes I i øvrigt om at have sådan en nabo?
>
> Hilsen Gunnar.

Jeg mener at du for alles skyld - ikke mindst kattens - skal se at hegne
HELE din have ind - eller holde katten indendørs.

Jeg elsker katte og har selv tre, men jeg er absolut ikke interesseret i at
have kattelort i blomsterbede eller sandkasser. "Løse" katte gør efter min
mening alt for meget for at bedrage til det dårlige ry katte har ved nogen
mennesker.

Jeg ville være ked af at have sådan en nabo. Godt at I kunne tale om det.
Men faktisk har manden ret, det er altså JERES pligt at holde katten på egen
grund. Man lader jo (normalt) heller ikke sin schäfer eller rottweiler løbe
frit vel?

Vi har haft SÅ mange problemer her hvor jeg bor med EN nabo der lod sin kat
løbe frit, med sandkasseskidning mv til følge. Katten var en utrolig sød og
kælen kat, men efterhånden var der opbygget et sådan had mod den stakkels
kat (ingen gjorde den svjv noget, men der var mange mere eller mindre
"morsomme" forslag i luften) at det også gik ud over os, uanset at vores
katte kun kommer ud i sele.

Mange nabostridigheder kan heldigvis løses ved at tale om sagerne, men så
skal det helst være inden at sagerne har vokset sig uoverskuelige - som du
nævner er der MANGE katte der går ude. Det kunne jo også være en allergiker
der boede der.

Hilsen
Lisbeth



Louise Viborg (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Louise Viborg


Dato : 03-09-03 20:25

Hej Gunnar!
Først vil jeg gerne sige at jeg er ked af at jeres kat er gået bort

Og så vil jeg gerne sige at det er en fantastisk ubehagelig nabo i
har!
Som barn havde mine forældre og jeg en nabo, som havde en nabo der
havde en kat (fik du den?? *G*) Nå, men vores nabo kunne ikke lide
katte, så en dag den var inde i hans have, skød han den i øjet med et
haglgevær, og katten løn hjem og kom ind til dens ejere med øjet
hængende ud af hovedet

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46



On Wed, 3 Sep 2003 21:18:42 +0200, "Gunnar" <gunnar@gonzo.as> wrote:

>Hejsa!
>
>Vores elskede gråstribede kastrat blev desværre aflivet i sidste uge -
>snøft. Kræft i en alt for tidlig alder. Han havde fuldt os i tykt og tyndt
>de seneste fem år.
>
>Der er naturligvis blevet meget tomt efter at han er taget til Regnbuebroen.
>Vi overvejer nu at fået en ny (ude?)-mis , men der er et lille problem. Det
>handler om en episode tidligere på sommeren:
>
>Vores mis var hoppet over hegnet og ind i naboens have (-en nabo som vi
>HAVDE et udmærket forhold til!). Pludselig fløj stenene om ørerne på os,
>vores mis kom nærmest flyvende over hegnet, og da jeg rejste mig op, kunne
>jeg se naboen rød i hovedet af raseri i hans have. Jeg spurgte ham høfligt,
>og lidt undskyldende, om han havde haft besøg af vores kat. Han sagde "Ja,
>og jeg er fandeme træt af det". Naboen gik ind og smækkede døren. Vi var
>lamslåede! Ca. 20 sekunder efter kom naboen ud, og spurgte om han kunne
>komme over og tale med os. Naturligvis kunne han det.
>
>Naboen var så frygtelig træt af, at alle hans omkringliggende naboer havde
>katte som "sked i hans have". Det var altså ikke fordi han havde noget
>specielt imod vores mis.
>
>Naboen kom derefter med indirekte trusler. Han havde undersøgt, om der kunne
>ske ham noget, hvis han gjorde kattene fortræd på hans egen grund. Og det
>var han kommet frem til at der ikke kunne.
>
>Man forstår vel egentlig godt, at manden er træt af at have katte i haven,
>hvis han ikke ønsker det. Fordi man elsker katte, er det jo ok at andre ikke
>gør det. Naboen har jo netop fravalgt at have kat.
>
>Men findes der virkelig ingen beskyttelse for katten?? Jeg har kigget rundt
>omkring på nettet, og har ikke fundet nogen troværdige svar på spørgsmålet.
>
>Det er klart at med sådan en nabo er det ret risikabelt at få en udekat, i
>hvert fald uden i det mindste at hegne haven ind mod naboen.
>
>Hvad mener I? Og hvad synes I i øvrigt om at have sådan en nabo?
>
>Hilsen Gunnar.
>


Martin Petersen (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 03-09-03 21:08

Louise Viborg (nospam@shunozahra.dk) skrev følgende:
> Hej Gunnar!
> Først vil jeg gerne sige at jeg er ked af at jeres kat er gået bort
>
> Og så vil jeg gerne sige at det er en fantastisk ubehagelig nabo i
> har!
> Som barn havde mine forældre og jeg en nabo, som havde en nabo der
> havde en kat (fik du den?? *G*) Nå, men vores nabo kunne ikke lide
> katte, så en dag den var inde i hans have, skød han den i øjet med et
> haglgevær, og katten løn hjem og kom ind til dens ejere med øjet
> hængende ud af hovedet

Du mener sikkert luftgevær? Havde det været et haglgevær var den nok ikke
løbet hjem igen... :(

- Martin

>
> Mvh. Louise
> Katteri DK Shuno Zahra
> Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
> http://www.shunozahra.dk
> Killinger salgsklare i uge 46



Louise Viborg (04-09-2003)
Kommentar
Fra : Louise Viborg


Dato : 04-09-03 16:57

Hej Martin!
Ja, det godt du kan rette på mig Jeg mente selvfølgelig luftgevær


Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46



On Wed, 3 Sep 2003 22:07:48 +0200, "Martin Petersen"
<knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote:

>Louise Viborg (nospam@shunozahra.dk) skrev følgende:
>> Hej Gunnar!
>> Først vil jeg gerne sige at jeg er ked af at jeres kat er gået bort
>>
>> Og så vil jeg gerne sige at det er en fantastisk ubehagelig nabo i
>> har!
>> Som barn havde mine forældre og jeg en nabo, som havde en nabo der
>> havde en kat (fik du den?? *G*) Nå, men vores nabo kunne ikke lide
>> katte, så en dag den var inde i hans have, skød han den i øjet med et
>> haglgevær, og katten løn hjem og kom ind til dens ejere med øjet
>> hængende ud af hovedet
>
>Du mener sikkert luftgevær? Havde det været et haglgevær var den nok ikke
>løbet hjem igen... :(
>
>- Martin
>
>>
>> Mvh. Louise
>> Katteri DK Shuno Zahra
>> Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
>> http://www.shunozahra.dk
>> Killinger salgsklare i uge 46
>


Flemming N. (04-09-2003)
Kommentar
Fra : Flemming N.


Dato : 04-09-03 05:43


>Som barn havde mine forældre og jeg en nabo, som havde en nabo der
>havde en kat (fik du den?? *G*) Nå, men vores nabo kunne ikke lide
>katte, så en dag den var inde i hans have, skød han den i øjet med et
>haglgevær, og katten løn hjem og kom ind til dens ejere med øjet
>hængende ud af hovedet

Da jeg var en 6-7 år havde vi en dejlig rød handkat, vores nabo slog
den ihjæl med en greb og han fortalte os hvor meget den havde
skreget og lidt

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Michael Nielsen (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 03-09-03 20:27

Du kunne evt også lave en løbegård til den måske nye mis. Så kan katten
komme ud og få frisk luft, men uden at genere naboer eller andre mennsker og
uden katten bliver kørt ned eller på anden måde kommer til skade.

Hilsen Linda

"Gunnar" <gunnar@gonzo.as> skrev i en meddelelse
news:3f563c45$0$32493$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hejsa!
>
> Vores elskede gråstribede kastrat blev desværre aflivet i sidste uge -
> snøft. Kræft i en alt for tidlig alder. Han havde fuldt os i tykt og tyndt
> de seneste fem år.
>
> Der er naturligvis blevet meget tomt efter at han er taget til
Regnbuebroen.
> Vi overvejer nu at fået en ny (ude?)-mis , men der er et lille problem.
Det
> handler om en episode tidligere på sommeren:
>
> Vores mis var hoppet over hegnet og ind i naboens have (-en nabo som vi
> HAVDE et udmærket forhold til!). Pludselig fløj stenene om ørerne på os,
> vores mis kom nærmest flyvende over hegnet, og da jeg rejste mig op, kunne
> jeg se naboen rød i hovedet af raseri i hans have. Jeg spurgte ham
høfligt,
> og lidt undskyldende, om han havde haft besøg af vores kat. Han sagde "Ja,
> og jeg er fandeme træt af det". Naboen gik ind og smækkede døren. Vi var
> lamslåede! Ca. 20 sekunder efter kom naboen ud, og spurgte om han kunne
> komme over og tale med os. Naturligvis kunne han det.
>
> Naboen var så frygtelig træt af, at alle hans omkringliggende naboer havde
> katte som "sked i hans have". Det var altså ikke fordi han havde noget
> specielt imod vores mis.
>
> Naboen kom derefter med indirekte trusler. Han havde undersøgt, om der
kunne
> ske ham noget, hvis han gjorde kattene fortræd på hans egen grund. Og det
> var han kommet frem til at der ikke kunne.
>
> Man forstår vel egentlig godt, at manden er træt af at have katte i haven,
> hvis han ikke ønsker det. Fordi man elsker katte, er det jo ok at andre
ikke
> gør det. Naboen har jo netop fravalgt at have kat.
>
> Men findes der virkelig ingen beskyttelse for katten?? Jeg har kigget
rundt
> omkring på nettet, og har ikke fundet nogen troværdige svar på
spørgsmålet.
>
> Det er klart at med sådan en nabo er det ret risikabelt at få en udekat, i
> hvert fald uden i det mindste at hegne haven ind mod naboen.
>
> Hvad mener I? Og hvad synes I i øvrigt om at have sådan en nabo?
>
> Hilsen Gunnar.
>
>



Marianne Hellemose (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Marianne Hellemose


Dato : 03-09-03 20:31

Hej Gunnar

Nej din nabo må ikke gøre katten fortræd, men han
må indfange den og aflevere den på et internat eller
til politiet. I følge Mark og vejfreds-loven har man
pligt til at holde sine dyr på egen matrikel. Du kan læse mere her.
http://makeashorterlink.com/?W44212AC5

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk
***Ailurophil***

Some people have lives, others have cats



KatjaStrofen (04-09-2003)
Kommentar
Fra : KatjaStrofen


Dato : 04-09-03 08:40


"Marianne Hellemose" <hellemose.som1@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f564171$0$97211$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej Gunnar
>
> Nej din nabo må ikke gøre katten fortræd, men han
> må indfange den og aflevere den på et internat eller
> til politiet. I følge Mark og vejfreds-loven har man
> pligt til at holde sine dyr på egen matrikel. Du kan læse mere her.
> http://makeashorterlink.com/?W44212AC5

Selvfølgelig må han ikke gøre katten fortræd, og det ved han jo også godt,
problemet er bare, at hvis han vælger at gøre den fortræd, vil han vel få en
bøde på 500 kroner - og det er i mine øjne da næsten at sige han må gøre den
fortræd. :(
> --
> Marianne Hellemose
> www.hellemose.dk
> ***Ailurophil***
>
mvh
katja
>
>



Eva Schmidt (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Eva Schmidt


Dato : 03-09-03 20:37


"Gunnar" <gunnar@gonzo.as> skrev i en meddelelse news:3f563c45$0$32493$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hejsa!
>
> Vores elskede gråstribede kastrat blev desværre aflivet i sidste uge -
> snøft. Kræft i en alt for tidlig alder. Han havde fuldt os i tykt og tyndt
> de seneste fem år.
>
> Der er naturligvis blevet meget tomt efter at han er taget til Regnbuebroen.
> Vi overvejer nu at fået en ny (ude?)-mis , men der er et lille problem. Det
> handler om en episode tidligere på sommeren:
>
> Vores mis var hoppet over hegnet og ind i naboens have (-en nabo som vi
> HAVDE et udmærket forhold til!). Pludselig fløj stenene om ørerne på os,
> vores mis kom nærmest flyvende over hegnet, og da jeg rejste mig op, kunne
> jeg se naboen rød i hovedet af raseri i hans have. Jeg spurgte ham høfligt,
> og lidt undskyldende, om han havde haft besøg af vores kat. Han sagde "Ja,
> og jeg er fandeme træt af det". Naboen gik ind og smækkede døren. Vi var
> lamslåede! Ca. 20 sekunder efter kom naboen ud, og spurgte om han kunne
> komme over og tale med os. Naturligvis kunne han det.
>
> Naboen var så frygtelig træt af, at alle hans omkringliggende naboer havde
> katte som "sked i hans have". Det var altså ikke fordi han havde noget
> specielt imod vores mis.
>
> Naboen kom derefter med indirekte trusler. Han havde undersøgt, om der kunne
> ske ham noget, hvis han gjorde kattene fortræd på hans egen grund. Og det
> var han kommet frem til at der ikke kunne.
>
> Man forstår vel egentlig godt, at manden er træt af at have katte i haven,
> hvis han ikke ønsker det. Fordi man elsker katte, er det jo ok at andre ikke
> gør det. Naboen har jo netop fravalgt at have kat.
>
> Men findes der virkelig ingen beskyttelse for katten?? Jeg har kigget rundt
> omkring på nettet, og har ikke fundet nogen troværdige svar på spørgsmålet.
>
> Det er klart at med sådan en nabo er det ret risikabelt at få en udekat, i
> hvert fald uden i det mindste at hegne haven ind mod naboen.
>
> Hvad mener I? Og hvad synes I i øvrigt om at have sådan en nabo?
>
> Hilsen Gunnar.


Hej Gunnar

Som katteelsker kan jeg selvfølgelig kun tage kraftigt afstand fra et menneske, der kaster sten efter katte!
Men samtidig må jeg jo holde med ham i, at han har ret til at holde sin have "kattefri".

Men han har bestemt ikke ret til at gøre katte, der kommer i hans have, fortræd - det er klar overtrædelse af dyreværnsloven!
Men om han ikke gør det alligevel, hvis han føler sig provokeret tilstrækkeligt af deres nærvær, det er jo ikke til at vide.
Jeg ville ikke turde tage chancen for, at han bare var i ondt lune den dag og derfor slyngede om sig med trusler.
Derfor indhegn jeres have, hvis I vælger at få en ny kat - og det gør I sikkert, for hvem kan leve uden *SS*

I øvrigt har man faktisk pligt til, at holde sin kat på egen matrikel - så der er ingen vej udenom - indhegning eller løbegård!

mvh Eva


>
>

Louise Hansen (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Louise Hansen


Dato : 03-09-03 20:49

> Men han har bestemt ikke ret til at gøre katte, der kommer i hans =
> have, fortræd - det er klar overtrædelse af dyreværnsloven!

Er du sikker på det??? For jeg synes at have hørt, at man faktisk har
ret til at skyde/aflive fritløbende katte, der bevæger sig ind på privat
grund, og at det blot var et lovforslag, at dette skulle ændres??? Men
det er måske trådt i kraft??? Ja undskyld, men jeg er lidt
forvirret...Det kan selvfølgelig også bare være mig, der har fået det
hele galt i halsen!



Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Marianne Hellemose (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Marianne Hellemose


Dato : 03-09-03 21:16

Hej Louise

du kan læse hele Mark og vejfreds-loven her
http://makeashorterlink.com/?W44212AC5

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk
***Ailurophil***

Some people have lives, others have cats



Jørgen (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Jørgen


Dato : 03-09-03 21:25

Det er rigtig nok, det er vist noget med at hvis dyret er 200 meter inde på
din grund så må man skyde den... meeeen man skal vist have en jævn stor
grund hva? (gælder nok mest gårde o.s.v.... det kan også være det er 100?
men det ved en jager sikkert)
Dette er ikke noget jeg nogensinde kunne finde på at praktisere, men en af
vennernes far er jæger og mener han snakkede om det engang....

"Louise Hansen" <lady_of_atlantisKATTE@BAKKEyahoo.com> skrev i en meddelelse
news:3f5645af0e8b1@dk-fritid-dyr-kat.dk...
> > Men han har bestemt ikke ret til at gøre katte, der kommer i hans =
> > have, fortræd - det er klar overtrædelse af dyreværnsloven!
>
> Er du sikker på det??? For jeg synes at have hørt, at man faktisk har
> ret til at skyde/aflive fritløbende katte, der bevæger sig ind på privat
> grund, og at det blot var et lovforslag, at dette skulle ændres??? Men
> det er måske trådt i kraft??? Ja undskyld, men jeg er lidt
> forvirret...Det kan selvfølgelig også bare være mig, der har fået det
> hele galt i halsen!
>
>
>
> Med venlig hilsen
> Louise Hansen
> - Tøm kattebakken ved privat svar
>
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>



Louise Hansen (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Louise Hansen


Dato : 03-09-03 20:44

> Naboen var så frygtelig træt af, at alle hans omkringliggende naboer havde
> katte som 'sked i hans have'. Det var altså ikke fordi han havde noget
> specielt imod vores mis.
>
> Naboen kom derefter med indirekte trusler. Han havde undersøgt, om der kunne
> ske ham noget, hvis han gjorde kattene fortræd på hans egen grund. Og det
> var han kommet frem til at der ikke kunne.
>
> Man forstår vel egentlig godt, at manden er træt af at have katte i haven,
> hvis han ikke ønsker det. Fordi man elsker katte, er det jo ok at andre ikke
> gør det. Naboen har jo netop fravalgt at have kat.
>
> Men findes der virkelig ingen beskyttelse for katten?? Jeg har kigget rundt
> omkring på nettet, og har ikke fundet nogen troværdige svar på spørgsmålet.
>
> Det er klart at med sådan en nabo er det ret risikabelt at få en udekat, i
> hvert fald uden i det mindste at hegne haven ind mod naboen.
>
> Hvad mener I? Og hvad synes I i øvrigt om at have sådan en nabo?


Hej Gunnar!

Desværre er der rigtig mange mennesker, der har samme holdning til
fritgående katte som din nabo, og det er disse mennesker, der bl.a. er
med til, at det i så mange boligforeninger er forbudt at have kat. Det
er trist, men som du jo også selv poienterer, er det ikke alle, der
elsker katte, og det er der jo ikke så meget at gøre ved - vi skal jo
alle være her!

Der er desværre heller ikke, så vidt jeg ved, nogen regler, der forbyder
din nabo at gøre din kat fortræd, hvis den opholder sig på hans grund -
faktisk er det hans ret at skyde/aflive den, hvis det skulle falde ham
ind! Der arbejdes på en dyreværnslov, der ændrer på dette, men den
er altså hverken vedtaget eller trådt i kraft endnu!

Så hvis du vil have en kat, der også skal kunne færdes udendørs, så er
den eneste løsning nok at indhegne haven eller bygge en løbegård til
den, så den ikke generer din nabo og dermed risikerer at miste livet!

Og hvad min mening om at have netop sådan en nabo er? Tjah, som sagt
skal vi jo alle være her, meeen jeg synes nu godt, at folk generelt
kunne være lidt mere tolerante overfor hinanden - det ville bestemt ikke
skade nogen! Og personligt ville jeg være MEGET ked af at have en nabo
som din, må jeg da også indrømme!




Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Trine Kornum Christi~ (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 03-09-03 21:51

Louise Hansen <lady_of_atlantisKATTE@BAKKEyahoo.com> writes:

> Der er desværre heller ikke, så vidt jeg ved, nogen regler, der forbyder
> din nabo at gøre din kat fortræd, hvis den opholder sig på hans grund -
> faktisk er det hans ret at skyde/aflive den, hvis det skulle falde ham
> ind! Der arbejdes på en dyreværnslov, der ændrer på dette, men den
> er altså hverken vedtaget eller trådt i kraft endnu!

Man må aldrig skade et dyr bevist, men hvis man prøver at fange det og
det så kommer til skade, kan man ikke stilles til ansvar for det.

Man må kun dræbe et dyr, hvis ejeren inden for det sidste år er blevet
advaret om det, eller hvis dyret er til fare for husdyr, ejendom eller
personer. Så en hund der er ved at angribe et mennesker, må man gerne
skyde.

Der er helt klare regler for det, som kan læses i lov om mark- og
vejfred, som der er linket til en del steder i denne tråd.

Og lovens første paragraf er: Enhver er pligtig til på alle årets
tider at holde sine husdyr på sit eget.

Mvh Trine

--
Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran
http://www.trinekc.dk, opskrifter og andre ligegyldigheder

Gunnar (03-09-2003)
Kommentar
Fra : Gunnar


Dato : 03-09-03 21:39

Tusind tak for alle de gode indlæg.

Ja, det bliver jo nok en indhegnet have i fremtiden....

Hvis nogen skulle have lyst til at se Jerry, som vi mistede, er han her:

http://www.sendpix.com/albums/03090312/1227140000000a233cd49a25867ef3337f694
b6395df/

Billederne er taget for blot 2 måneder siden....snøft.

Hilsen Gunnar.


"Gunnar" <gunnar@gonzo.as> skrev i en meddelelse
news:3f563c45$0$32493$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hejsa!
>
> Vores elskede gråstribede kastrat blev desværre aflivet i sidste uge -
> snøft. Kræft i en alt for tidlig alder. Han havde fuldt os i tykt og tyndt
> de seneste fem år.
>
> Der er naturligvis blevet meget tomt efter at han er taget til
Regnbuebroen.
> Vi overvejer nu at fået en ny (ude?)-mis , men der er et lille problem.
Det
> handler om en episode tidligere på sommeren:
>
> Vores mis var hoppet over hegnet og ind i naboens have (-en nabo som vi
> HAVDE et udmærket forhold til!). Pludselig fløj stenene om ørerne på os,
> vores mis kom nærmest flyvende over hegnet, og da jeg rejste mig op, kunne
> jeg se naboen rød i hovedet af raseri i hans have. Jeg spurgte ham
høfligt,
> og lidt undskyldende, om han havde haft besøg af vores kat. Han sagde "Ja,
> og jeg er fandeme træt af det". Naboen gik ind og smækkede døren. Vi var
> lamslåede! Ca. 20 sekunder efter kom naboen ud, og spurgte om han kunne
> komme over og tale med os. Naturligvis kunne han det.
>
> Naboen var så frygtelig træt af, at alle hans omkringliggende naboer havde
> katte som "sked i hans have". Det var altså ikke fordi han havde noget
> specielt imod vores mis.
>
> Naboen kom derefter med indirekte trusler. Han havde undersøgt, om der
kunne
> ske ham noget, hvis han gjorde kattene fortræd på hans egen grund. Og det
> var han kommet frem til at der ikke kunne.
>
> Man forstår vel egentlig godt, at manden er træt af at have katte i haven,
> hvis han ikke ønsker det. Fordi man elsker katte, er det jo ok at andre
ikke
> gør det. Naboen har jo netop fravalgt at have kat.
>
> Men findes der virkelig ingen beskyttelse for katten?? Jeg har kigget
rundt
> omkring på nettet, og har ikke fundet nogen troværdige svar på
spørgsmålet.
>
> Det er klart at med sådan en nabo er det ret risikabelt at få en udekat, i
> hvert fald uden i det mindste at hegne haven ind mod naboen.
>
> Hvad mener I? Og hvad synes I i øvrigt om at have sådan en nabo?
>
> Hilsen Gunnar.
>
>



Miver og Mulle's mor (04-09-2003)
Kommentar
Fra : Miver og Mulle's mor


Dato : 04-09-03 14:15

<klip> Hvis nogen skulle have lyst til at se Jerry, som vi mistede, er han
her:
http://www.sendpix.com/albums/03090312/1227140000000a233cd49a25867ef3337f694b6395df/
> Billederne er taget for blot 2 måneder siden....snøft.
>
> Hilsen Gunnar.

Hej Gunnar :)
Sikke nogle flotte aftegninger Jerry havde *smil* Dejlig flot kat :))
Og hvilken hale (billede 2)!!
Trist du har mistet ham, håber du er ok og at du finder en løsning med
naboen...

Med venlig hilsen og trøstende-tanker fra
Miver og Mulle's mor
Heidi Tengstedt

http://hei.homepage.dk


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


trine (11-09-2003)
Kommentar
Fra : trine


Dato : 11-09-03 23:21

Loven omkring katte blev ændret for 1 år siden, Ikke en jæger må skyde katte
mere, og er en nabokat et "problem" skal man med opslag på offentlig sted
(og det er ikke nok med et lytepælsopslag eller superbrugsopslag) gøre ejer
opmærksom på problemmet, dette skal gøres (hvis naboen gør noget uden kan
han med nuværende lovgivning drages til ansvar for en evt handling uden
info, derfor også reglen om at der skal være offentlig opslag (avis som
dokumentation for at der er handlet korrekt) Først derefter kan han evt
beslutte at gøre noget "drastisk, og det er ikke at aflive katten selv,
denne skal bringes til dyrlæge, eller internat. evt regning for en aflivning
påhviler kattens ejer hvis denne er kendt (via øremærkning eller lokal
kendskab)
"Miver og Mulle's mor" <zasha_xKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f573aebed229@dk-fritid-dyr-kat.dk...
> <klip> Hvis nogen skulle have lyst til at se Jerry, som vi mistede, er han
> her:
>
http://www.sendpix.com/albums/03090312/1227140000000a233cd49a25867ef3337f694
b6395df/
> > Billederne er taget for blot 2 måneder siden....snøft.
> >
> > Hilsen Gunnar.
>
> Hej Gunnar :)
> Sikke nogle flotte aftegninger Jerry havde *smil* Dejlig flot kat :))
> Og hvilken hale (billede 2)!!
> Trist du har mistet ham, håber du er ok og at du finder en løsning med
> naboen...
>
> Med venlig hilsen og trøstende-tanker fra
> Miver og Mulle's mor
> Heidi Tengstedt
>
> http://hei.homepage.dk
>
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408534
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste