Skærme
Fijala 3554
fejl på Flatron 17"
Fra : Claus P.

Dato : 03-09-03 18:24

Hej

Jeg har fået en fejl på min LG Flatron 795+ pcskærm.
Når skærmen skifter opløsning fx ved boot eller opstart
af spil, bliver billedet smallere (ca 3 cm i hver side) i ca
1-2 min, hvorefter det springer på plads igen. Det er ikke
altid men ofte, og det bliver tilsyneladende værre.

Billedet er ikke deformeret men bare trukket sammen,
som hvis jeg havde stillet bredden manuelt.

Skærmen er ca 3½ år. Er det noget som tyder på
snarligt sammenbrud eller er det bare en irriterende
"feature"?

MVH CP

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-03 19:00

Claus P. wrote:

> [...]
> som hvis jeg havde stillet bredden manuelt.
> Skærmen er ca 3½ år. Er det noget som tyder på
> snarligt sammenbrud eller er det bare en irriterende

Jeg har samme skærm.
Den begyndte på det samme, omend i mindre målestok, for et halvt år siden.
Jeg troede det var grafikkortet, da det var passivt kølet, så jeg satte
en køler på det.

Det gjorde nu ikke nogen større forskel, men der gik længere og længere
mellem at fejlen kom derefter, og nu er det meget sjældent at det sker.
Jeg tror ikke at det var køleren der hjalp.

Jeg tror at jeg var begyndt at slukke helt for den, kort inden fejlen
dukkede op.
Det er jeg holdt op med - måske skal den bare stå med spænding på?