Dom til norsk hundeejer
Fra : Eva Schmidt

Dato : 03-09-03 16:21

Jeg læste på Tekst-TV, at en hundeejer i Norge, hvis fire hunde overfaldt og dræbte en 7-årig dreng, var blevet dømt.
Hun fik 60 dages betinget fængsel og skulle betale en erstatning på 500.000 kr. til drengens pårørende.
Samtidig fik hun forbud mod nogensinde at have hund mere!
Man kan jo diskutere om dommen er i orden eller ej, men nok så hård straf eller nok så stor en erstatning bringer jo ikke drengen tilbage igen!
Og den kompenserer jo absolut ikke, for de rædsler den stakkels dreng måtte igennem de sidste minutter af hans alt for korte liv!
Nu tror jeg da ikke, at det var med vilje, at kvinden lod sine hunde overfalde drengen, men hun må for pokker da have vidst, at de var farlige - ikke mindst i flok!

Det er mig godtnok en gåde, hvordan det kan være en fornøjelse, at have sådanne hunde - som man helt tydeligt overhovedet ikke har kontrol over!
Men for nogen er det tilsyneladende en charme , bare synd at andre - i dette tilfælde en lille dreng - må betale for den slags holdninger!

mvh Eva

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 03-09-03 17:36

On Wed, 3 Sep 2003 17:20:38 +0200, "Eva Schmidt"
<safeni@privat.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>Men for nogen er det tilsyneladende en charme , bare synd at andre - i dette tilfælde en lille dreng - må betale for den slags holdninger!

Var det hende med de 16 slædehunde?
Hun samlede vel på hunde som andre samler på frimærker.
Eller fordi der går et vist antal hunde til et kobbel til en
hundeslæde.

Mvh
Søren

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-09-03 19:34

Jeg tror det var hende

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : R Meyer

Dato : 11-09-03 08:31

Kvinnen det dreier seg om, hadde 24-25 hunder, hvis jeg husker riktig. Fire
av disse hundene kom seg ut gjennom et gjerde som var i altfor dårlig stand,
og jaget og drepte en gutt som gikk forbi. Resten av hundene var ikke
involvert i drapet på noen måte.

Da politiet kom til stedet, drepte de likevel samtlige hunder der og da -
også de som var inne i huset, og som beviselig ikke kunne ha hatt noen
befatning med ulykken. Alle sammen ble skutt på stedet.

Både politiet og dyrevernet kjente til kvinnen, og hadde vært hos henne på
inspeksjon ved flere anledninger. Hun ble flere ganger bedt om å reparere
gjerdet, men gjorde det likevel ikke. Naboer hadde også anmeldt henne til
politiet fire (?) ganger, fordi hunder var løse utenfor eiendommen. Den
siste anmeldelsen var flere år gammel, men naboene mente likevel at hundene
også etter den tid hadde vært løse og blitt oppfattet som skremmende og
potensielt farlige.

Dette viser jo hvor viktig det er at man har hundene sine innegjerdet på en
forskriftsmessig måte, og her syndes det nok mye - enten man har 20+ hunder
eller bare én. Så får vi bare håpe at folk blir flinkere til å holde hundene
sine sikret fra nå av.

Mvh Roxanne