råd om hvordan man klarer at atge afsked :~
Fra : Flemming N.

Dato : 03-09-03 16:06

Hej,

som i måke husker er min lille grå prinsess blevet syg med cancer
og i lørdags begyndte jeg at give hende pillen life spice vital, i
begyndelse virkede det som om den hade en rigtig god effekt på hende,
men i går og i dag føler jeg at det er gået ned af bakken med hende
hun spiser stadigvæk meget, men på en eller anden måde er hun her
ikke så meget mere , hendes sår er vokset og jeg er 100% sikker på
at hun ikke har det godt det har været en virkelig hår uge for mig
men jeg er kommet frem til den beslutning at det nok er bedst snart at
sige farvel Eftersom jeg har haft hende i mere end 13 år er hun så
stor en del af mig at det er det værste jeg nogensinde har oplevet
men jeg kan ikke klarer at se hende blive mindre missen, og se at hun
ikke har det godt, ikke vide hvor meget hun lider osv når jeg
samtidigt ved at der ikke rigtigt er nogen chancer for at hun bliver
rask

Hvad syntes I at jeg/vi skal gører? skal min smukke, gode, søde
perfekte soulmate ikke snart have lov at have fred (

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Eva Schmidt

Dato : 03-09-03 16:30

"Flemming N." <culture@nospam.invalid> skrev i en meddelelse news:180clvke6at9m1i7mkm611j8hl0krvg383@4ax.com...

> Hvad syntes I at jeg/vi skal gører? skal min smukke, gode, søde
> perfekte soulmate ikke snart have lov at have fred (
>
> Flemming
> --

Kære Flemming!

Jo, det er på tide, at din lille kat får fred.
Når du kan se, at hun ikke længere har det godt og du ved, at det ikke vil blive bedre, så er det tide at sige farvel!
Det er hårdt, det ved jeg, men tænk på, at det er den sidste gave, du kan give din dejlige kat - fred - og ikke flere smerter eller ubehag!
Jeg føler virkelig med dig - for det gør bare så forbandet ondt - men man må i sådan et tilfælde sætte sine føleser til side og tænke på kattens bedste!

Mange trøstetanker til dig i denne svære tid

Eva

Fra : Flemming N.

Dato : 03-09-03 17:56

Hej Eva,

Tak for dit svar.

>Jo, det er på tide, at din lille kat får fred.

Jeg tror desvære at du har ret, og det kommer ikke til at tage mange
dage før det må ske

>Når du kan se, at hun ikke længere har det godt og du ved,

I 80-85% af tiden virker hun til at have det ok, hun spiser og er
social, men jeg kan nogengange føle at hun bliver mindre siselv, og at
hun forsvinder hen et sted hvor jeg ikke kan nå hende Jeg kender
ikke meget til syge dyr, men fordi jeg elsker missen så meget kan jeg
ikke lade værer med at tro at det skyldes at hun ikke har det godt, og
at hun harsmereter

> at det ikke vil blive bedre, så er det tide at sige farvel!

Intet kan jo kurerer Scc kræft uden cemo og operation, og det var
aldrig en mulighed i missens tilfælde

> Det er hårdt, det ved jeg, men tænk på, at det er den sidste gave,
> du kan give din dejlige kat - fred - og ikke flere smerter eller ubehag!

Jeg ved det, jeg elsker hende for meget, hun er en for god kat til at
skulde lide når ende resultatet aligevel bliver at hun ikke kan blive
her

>Jeg føler virkelig med dig - for det gør bare så forbandet ondt -

Jeg har kæmpet hele ugen det er fandme hårt for mig at gå på
arbejde og eftrlade hende herhjemme. Hun har i dag tilbragt dagen hos
min mor, men der har hun mest gemt sig, og er næsten kum kommet ud for
at spise...

> men man må i sådan et tilfælde sætte sine føleser til side og tænke på kattens bedste!

Jeg ved det, og selv om det er et helvede ville jeg aldrig lade mine
føleser komme først hun er for sød, speciel og betyder for meget
til at jeg kan det..

>Mange trøstetanker til dig i denne svære tid

Tak for det

Flemming

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 03-09-03 16:33

> [...]

> ikke har det godt, ikke vide hvor meget hun lider osv når jeg
> samtidigt ved at der ikke rigtigt er nogen chancer for at hun bliver

Nej, når man først har fået focus på det, er det svært at "glemme" igen ..
Det lyder ikke som om hun har det så godt det lille pus

> Hvad syntes I at jeg/vi skal gører? skal min smukke, gode, søde
> perfekte soulmate ikke snart have lov at have fred (

Det er jo meget svært at tage beslutninger på andres vejne .. jeg er sikker
på du godt selv kender svaret .. men hvor må det dog være svært - jeg har
aldrig oplevet at have en kat i så mange år, men jeg kan ikke forestille mig
at det bliver nemmere at sige farvel med årene

Jeg synes at I skal ta' jer nogle dage, hvor misse pigen er i fokus ! Nus
hende og kræs for hende alt hvad du kan .. Og gå så den tunge vej .. Med
alle de impliceredes ære og værdighed i behold .. nu sidder jeg for Gud ved
hvilken gangs skyld og tuder over en kat jeg ikke kender .. snøft .. Jeg
tror ikke der er nogen nem løsning !!!! ((

Jeg skal tænke på jer -- og husk, at hvis dine kollegaer er dumme - så er vi
her, og vi lytter gerne .. og vi FORSTÅR !!

-
> - Did they laugh and tell you they're not really sure?
..O'Dowd) -

De varmeste hilsner fra Pia og misserne

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Flemming N.

Dato : 03-09-03 18:17

Hej,

>Nej, når man først har fået focus på det, er det svært at "glemme" igen ..
>Det lyder ikke som om hun har det så godt det lille pus

Ja, det er godt nok umuligt Jeg tror at jeg skrev i min anden mail
at hun er ca. 80-85% sigselv, well, det var hun i går I dag er det
ikke nær så godt Derud over har hendes øjenfarve ændret sig fra
grønlig til brunlig jeg kender intet til kræft, men vil tro at det
er en side efekt af det

>Det er jo meget svært at tage beslutninger på andres vejne .. jeg er sikker
>på du godt selv kender svaret .. men hvor må det dog være svært

Ja, jeg kender godt svaret jeg fik misen på et tidspunkt i mit liv
hvor jeg havde været utroligt ensom i mange år, og hun blev et
vendepunkt i mit liv, der kom til at betyde at jeg lærte at tro mere
på migselv *S* så hun betyder alt for meget for mig...

>Jeg synes at I skal ta' jer nogle dage, hvor misse pigen er i fokus ! Nus
>hende og kræs for hende alt hvad du kan .. Og gå så den tunge vej ..

Jeg tror at det bliver hvd vi vil gører Vi kan stadigvæk håbe at
tingende ændre sig men der er ikke rigtigt nogen chance for det

>Jeg skal tænke på jer -- og husk, at hvis dine kollegaer er dumme - så er vi
>her, og vi lytter gerne .. og vi FORSTÅR !!

Tak for det *S* der en nogle af mine kollegaer der forstår mig, og der
er nogle der syntes at jeg overreagerer de mener at det jo kun er
en kat, og at den alligevel har fået 13 gode år at leve ...

Mvh

Flemming

Fra : Louise Viborg

Dato : 03-09-03 18:21

Hej Flemming!
Det gør mig så ondt at sige dette, men jeg synes det lyder som om det
går hurtigt ned ad bakke med hende nu?

Og så vil jeg bare sige, at jeg synes det er så smukt at du elsker din
kat så højt som du gør. Det er de færeste mænd der udtrykker deres
følelser for deres dyr på den måde
Respekt for det

Mvh., Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 03-09-03 18:40

Louise Viborg wrote:
> [...]
>
> Og så vil jeg bare sige, at jeg synes det er så smukt at du elsker din
> kat så højt som du gør. Det er de færeste mænd der udtrykker deres

Absolut! Også en masse varme tanker herfra. Det er altid RÆDSOMT når man
skal af med en elsket kat.

Apropos mænd... Hvor er Henrik blevet af?! Ham synes jeg ikke jeg har set
længe? Men nu har JEG jo været væk fra gruppen, så... Er der noget jeg ikke
ved?

~Lisbeth

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 03-09-03 22:37

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Apropos mænd... Hvor er Henrik blevet af?! Ham synes jeg ikke jeg har set
> længe? Men nu har JEG jo været væk fra gruppen, så... Er der noget jeg
ikke
> ved?

Måske. Henrik har mistet sin elskede Melissa, og var fraværende et stykke
tid, men har nu fået en voksen MCO, Anastasia, så vidt jeg husker fra
Birgitte (True Trust).

Mvh. Else

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 03-09-03 22:42

Else Gyldenkærne wrote:
> [...]
>>

> Måske. Henrik har mistet sin elskede Melissa, og var fraværende et
> stykke tid, men har nu fået en voksen MCO, Anastasia, så vidt jeg

OK det havde jeg godt hørt Men tak for opdateringen alligevel.

Underligt hvor han så er henne? Nå han kan jo være på ferie eller sådan
noget

~Lisbeth

Fra : Flemming N.

Dato : 03-09-03 21:02

Hej Louise,

>Det gør mig så ondt at sige dette, men jeg synes det lyder som om det
>går hurtigt ned ad bakke med hende nu?

Det går utroligt hurtigt ned af bakken *S* hun har spist lidt i aften,
men hun gemmer sig for det meste under sengen, og det hjælper ikke
at snakke til hende, hun reagerer næsten ikke, og vil ikke rigtigt
snakke med os

>Og så vil jeg bare sige, at jeg synes det er så smukt at du elsker din
>kat så højt som du gør. Det er de færeste mænd der udtrykker deres
>følelser for deres dyr på den måde

jeg har nu heller aldrig været som mænd er flest *S* men det skyldes
helt sikkert at jeg aldrig har haft en nemt liv, og jeg i flere år var
utroligt ensom, og missen i de år faktisk var min eneste ven *S*

>Respekt for det

*S* tak for det...

Flemming

Fra : Denise

Dato : 03-09-03 16:39

"Flemming N." <culture@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvad syntes I at jeg/vi skal gører? skal min smukke, gode, søde
> perfekte soulmate ikke snart have lov at have fred (
>
> Flemming

Hej Flemming
Jo, jeg syntes du skal give din kære mis fred nu, så vil du også have de
bedste minder om hende, inden det bliver for slemt, og af hensyn til hende,
er jo ingen grund til at vente . Bed om at få kremeret hende og få en urne,
som du eventuelt kan begrave i din have hvis du har en sådan. Eller på et
andet fredfyldt sted måske i en skov. Det har altid hjulpet os meget, at
vores dyr ligger et sted i vores have, hvor man kan tænke tanker om de
dejlige tider man havde sammen.
Men hårdt er det, og man skal ikke vente forlænge når man har taget sin
beslutning, især for missen men også for en selv.
Mange tanker fra Denise

Fra : Flemming N.

Dato : 03-09-03 18:21

On Wed, 3 Sep 2003 17:38:53 +0200, "Denise" <reindel*NOSPAM*@c.dk>
wrote:

>Jo, jeg syntes du skal give din kære mis fred nu, så vil du også have de
>bedste minder om hende, inden det bliver for slemt, og af hensyn til hende,
>er jo ingen grund til at vente .

Du har ret, vi vil se hvordan hun er i morgen og derefter bestemme
hvornår det skal ske

> [...]
> vores dyr ligger et sted i vores have, hvor man kan tænke tanker om de dejlige tider man havde

Jeg forstår hvad du mener, men jeg tror ikke at jeg vil kunne klarer
det det vil påvirke mig for meget

Mvh,

Flemming

Fra : Louise Viborg

Dato : 03-09-03 16:52

Hej Flemming!
Jeg kender jo ikke din kat, men det lyder som om hun er ved at miste
mere og mere af sin personlighed. Jeg synes hun skal have fred mens
hun staig "er her", hvis du forstår hvad jeg mener.
Det er så forbandet svært! Jeg ved det! Og så har jeg endda ikke
prøvet at have den samme kat i så mange år som du har haft Misse
Pigen.
Og noget andet er, at jeg håber at du vil gøre hende den tjeneste at
være hos hende og holde hende når hun går bort. Jeg er sikker på at
det betyder emget for ens kat at de falder hen hos den de elsker.

Puuha...følelserne vælder op i mig. Jeg fik jo selv aflivet min hankat
for snart 3 mdr siden. Man kommer sig aldrig over sådan noget, men man
lære at leve med det med tiden. Og du ved vi altid er herinde til at
høre hvis du har brug for at fortælle.

Nus Misse Pigen fra mig

Mange tanker fra Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

On Wed, 03 Sep 2003 17:05:58 +0200, Flemming N.

Fra : Flemming N.

Dato : 03-09-03 18:27

Hej Louise,

>Jeg kender jo ikke din kat, men det lyder som om hun er ved at miste
>mere og mere af sin personlighed. Jeg synes hun skal have fred mens
>hun staig "er her", hvis du forstår hvad jeg mener.

Ja, jeg forstår hvad du mener, og det er også det jeg selv mener
der er ingen grund til at lade hende få det så hårt at hendes sjæl
tager skade, og hun mister sigselv

>Og noget andet er, at jeg håber at du vil gøre hende den tjeneste at
>være hos hende og holde hende når hun går bort. Jeg er sikker på at
>det betyder emget for ens kat at de falder hen hos den de elsker.

det bliver MEGET hårt, men både mig, min kæreste og min mor som er de
mennesker hun holdre mest af vil værer der når det sker

>Puuha...følelserne vælder op i mig. Jeg fik jo selv aflivet min hankat
>for snart 3 mdr siden.

Det er jeg ked af

> Man kommer sig aldrig over sådan noget, men man
> lære at leve med det med tiden. Og du ved vi altid er herinde til at
> høre hvis du har brug for at fortælle.

Jeg ved at jeg med tiden vil komme over det, men det vil tage lang
tid, og jeg har haft sådan en specielt forhold til missen at jeg
aldrig vil holde op med at savne hende

Gud hvor jeg føler mig som en ond person at jeg snakker/skriver om
dette når missen stadigvæk er her det er bare en utroligt hår tid
for mig

>Nus Misse Pigen fra mig

Tak, det vil jeg gører

Flemming

Fra : DK-Pisik

Dato : 03-09-03 17:07

Hej Flemming

Jeg måtte selv aflive min missepige for snart 6 år siden pga. canser i
leveren. Hun blev lige knap 11 år. Så jo jeg tror godt jeg ved hvad du
gennemgår af tanker lige nu. Men som de andre også har skrevet - den bedste
gave du kan give hende nu er freden. Det tager tid at komme videre men det
er vigtigt at du giver dine føelser til kende. Og man kommer videre og
savnet bliver mindre .... og måske finder du når det værste har lagt sig
lyst til at finde dig en ny lille missepige som kan få glæde af din
kærlighed. Jeg ved det kan aldrig blive en erstatning for den missepige som
du nu står og skal sige farvel til. Men faktisk behøver du ikk sige endeligt
farvel ... men på gensyn.... vi mødes jo igen ved regnbuebroen. Hvis ikk du
kender historien om regnbuebroen kan du læse den her...
http://www.pisik.dk/Regnbuebroen.htm

Håber dette kan hjælpe dig lidt.

/ Inger Kaya
DK-Pisik
http://www.pisik.dk

Fra : Marianne Juul

Dato : 03-09-03 19:43

Flemming N. wrote:
> [...]
>
> Hvad syntes I at jeg/vi skal gører? skal min smukke, gode, søde
> perfekte soulmate ikke snart have lov at have fred (

Hej Flemming

Hvor er det trist læsning

Det at tage afsked med sin gamle ven er aldrig nemt, selv måtte jeg i
fredags tage afsked med min 15 år gamle Sillemis, og jeg savner hende bare
så forfærdeligt.

Ligesom dig, så var jeg også ved at være forberedt, havde tænkt tanken
igennem, og da beslutning skulle træffes, så indtraf der en slags lettelse
på kattens vegne, for jeg følte at jeg skånede hende for yderligere
lidelser.

Den sidste dag i hendes liv, kort inden vi tog til dyrlægen, lagde jeg mig
med hende i min seng, og hun puttede hos mig for sidste gang. Det var min
afsked med Sillemis, som jeg idag kan tænke tilbage på med et lille trist
smil.

Her en lille uge efter har jeg det stadig meget skidt, men det hjælper at
have nogen at tale med det om, for man har et stort behov for at få "talt
det ud"

Jeg synes også du skal sige farvel til din prinsesse inden det bliver for
skidt med hende. Lettere sagt en gjort, jeg ved det godt.
--
Mvh.
Marianne Juul Pedersen

Fra : Doris

Dato : 04-09-03 10:54

Hej kære Flemming.
Det er nu og ikke imorgen eller om nogle dage, jeg ved det lyder brutalt,
men efter det jeg kan læse tror jeg er det bedste for missepigen. Det skal
jo alligevel ske, så hvorfor trække pinen ud for jer begge.
De kærligste medfølende tanker til jer begge to.
Doris.

Fra : Flemming N.

Dato : 05-09-03 10:38

Hej Doris (og alle abdre),

Da missen havde det dårligt i onsdags var det også meget tæt på at jeg
sagde at det må værer nu I dag er jeg glad for at jeg gjorde det
ikke fordi der er noget håb om at missen bliver rask men fordi
jeg tror at det tildels var min skyld at hun havde det så dårligt, jeg
var simpelthen for slået ud og kunne ikke opfører mig normalt
efter at jeg fik mere styr på migselv, har jeg taget ferie, og missen
er igen blevet sigselv, men det mener jeg at hun ikke længere gemmer
sig, hun spiser meget og hun reagerer igen på vores berøring
(spinder). Hun viser stor interesse for verden uden for og hun er mere
end 90% sigselv jeg ved godt at jeg ikke kan ændre tingende, men
når hun har det så godt at hun ikke gemmer sig, og er social vil jeg
også sørge for at hun kommer afsted på en god måde hvor hun de sidste
dage mærker min kærlighed istedet for min fortvivelse

knus,

Flemming

Fra : Miver og Mulle's mor

Dato : 04-09-03 20:41

"Marianne Juul" <juulsSLETDETTE@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
<klip>
> Det at tage afsked med sin gamle ven er aldrig nemt, selv måtte jeg i
> fredags tage afsked med min 15 år gamle Sillemis, og jeg savner hende bare
> så forfærdeligt.
..<klip>
> Mvh.
> Marianne Juul Pedersen
> www.netkatten.dk
> Siden om Sillemis, der døde 29/8
</klip>

Hej Marianne...
Hvor blev jeg ked af at læse at Sillemis er død. Har fulgt lidt med på
sidelinjen om hendes liv via din hjemmeside og håbede hun havde nogle
gode år tilbage.
Jeg vil sende dig de bedste og mest trøstende tanker, velvidende at det
ikke hjælper en døjt på sorgen...
Det et meget flot digt du har på din hjemmeside, der siger mere end jeg
kan udtrykke mht. sorg:
Jeg tillader mig at citerer det her:

"Sorgen er som en trekant i hjertet, der drejer rundt. Det gør
forfærdeligt ondt, indtil trekantens spidser er slidt af og der tilbage
blot er en kugle, som drejer – da uden smerte."
[Kinesisk ordsprog[

Også mange støttende og trøstende tanker til dig Flemming, gør hvad du
og dyrlægen mener er bedst ...

*knus* fra Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk

Fra : Marianne Juul

Dato : 07-09-03 18:35

Miver og Mulle's mor wrote:

> [...]
> forfærdeligt ondt, indtil trekantens spidser er slidt af og der
> tilbage blot er en kugle, som drejer - da uden smerte."

Hej Heidi
Tak for de medfølende ord. Sillemis vil altid have en særlig plads i mit
hjerte
Hver dag bliver det lidt lettere, men ind i mellem kommer der små
tilbagefald, men jeg kan forhåbentligt snart gå i mod lysere tider, for det
varer nok ikke så længe inden der igen lyder små potetrin hos mig igen
Og det ser jeg meget frem til