hvad er Apache
Fra : simon moore højer

Dato : 03-09-03 16:02

Jeg har lige hørt om PHP, og er gået i gang med at læse en
torturial, og den nævner Apache men hvad er det.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 03-09-03 16:12

simon moore højer wrote:

> Jeg har lige hørt om PHP, og er gået i gang med at læse en
> torturial, og den nævner Apache men hvad er det.

en slags server.

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 03-09-03 16:22

simon moore højer <simonhoejer@ofir.dk> skrev i
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

En webserver: http://httpd.apache.org/index2.html

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Daniel Udsen

Dato : 03-09-03 16:54

simon moore højer wrote:

> Jeg har lige hørt om PHP, og er gået i gang med at læse en
> torturial, og den nævner Apache men hvad er det.

en web server eller det program der sørger for at forbinde Browsere med
det indhold de beder om.
Normalt vil det værre system administratoren på webhotellets hovedpine
at få en webserver konfigureret korekt.
PHP kører som en udvidelse til webserveren(heller ikke side forfaterens
hovedpine) og krever derfor en konfigureret webserver for at kunne
servere html til klienterne.
PHP er en såkaldt server side teknologi.

Apache er et open source program og ~60% af alle hjemmesider pasere
gennem apache på deres vej til klienterne.

Nr 2 er Microsoft IIS med en markeds andel på ca 30%.

Hvis du vil udvikle php skal du have adgang til en webserver hver gang
du
skal teste et script.
Du kan så enten bruge en ude i byen det betuder at du skal værre online
mere eller mindre hele tiden eller du kan instalere en webserver på din
egen maskine.
Ikke nødvendigvis apache der gør tingene the unix way med konfiguration
via txt filer, programmer som f.eks. MS personal webserver er mugligvis
et bedre valg.

Men forvent at produktions serveren(webhotellet) kommer til at værre en
apache på enten linux eller freeBSD.

--
Daniel Udsen
Suntne vacci laeti?