hvad bruger S55 strøm på?
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-09-03 15:03

Hej

Synes det er lidt underligt... Jeg havde opladt min S55 natten til
Tirsdag.... Da kl. var ca. 18 i går aftes var batteriet faldet til ca. 80%

Men så kommer det mærklige.. Da jeg havde siddet og rodet med telefonbogen
via computeren.. og havde datakablet været siddet i.. Var der overhovedet
ikke noget strøm på telefonen her i morges, da jeg var på vej til arbejde...

mon telefonen bliver tappet for strøm, når bare serialkablet til computeren
sidder i telefonen?? telefonen var slukket om morgenen. men tændte den og
tænkte ikke mere over det.

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 03-09-03 19:33

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*remove.*spamfilter.dk> writes:
> [...]
>computeren
>sidder i telefonen?? telefonen var slukket om morgenen. men tændte den og

Jeg synes også, at min nye S55'er bliver lidt hurtig flad. Jeg har
bluetooth kørende hele tiden - og kan køre ca. 2-3 dage med alm. forbrug
(dvs. ca. 15-20 minutters tale om dagen plus lidt surf over GPRS).

Har ikke oplevet noget ift. datakabel, men det bruger jeg heller ikke i
flere timer i træk.

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-09-03 20:01

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> wrote in message

> Jeg synes også, at min nye S55'er bliver lidt hurtig flad. Jeg har
> bluetooth kørende hele tiden - og kan køre ca. 2-3 dage med alm. forbrug
> (dvs. ca. 15-20 minutters tale om dagen plus lidt surf over GPRS).

Okay, kan det være fordi det var aktiveret, uden at bruge det?

Det lyder nu lidt vildt at telefonen løber tør for strøm, bare en nat over
uden at røre telefonen.

> Har ikke oplevet noget ift. datakabel, men det bruger jeg heller ikke i
> flere timer i træk.

Det sad nu bare i telefonen, mens computeren var slukket

Fra : Morten Lynnerup

Dato : 03-09-03 19:46

> [...]
computeren
> sidder i telefonen?? telefonen var slukket om morgenen. men tændte den og

Der sidder nogle komponenter i selve datakablet og de bruger strøm, jeg vil
tro at det er for at telefonen kan finde ud af hvilket tilbehør der er
tilsluttet.

Morten

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-09-03 19:59

"Morten Lynnerup" <morten.lynnerupFJERN@DETTEmail1.stofanet.dk> wrote in
message news:bj5cs1$qhd$1@sunsite.dk...

> Der sidder nogle komponenter i selve datakablet og de bruger strøm, jeg
vil
> tro at det er for at telefonen kan finde ud af hvilket tilbehør der er
> tilsluttet.

Øhh. gør der det? Det er ikke et USB kabel.. Det ligner nu et meget normalt
RS-232 serialkabel med stik til telefonene.. Men hvis der var nogle
komponenter, så ville de vel blive forsynet af computer istedet for
telefonen?

Fra : Claus Nielsen

Dato : 03-09-03 22:11

> [...]
> RS-232 serialkabel med stik til telefonene.. Men hvis der var nogle
> komponenter, så ville de vel blive forsynet af computer istedet for

Jo det vil de, men telefonen har stadig en forbindelse kørende med kablet
inde i telefonen. Det er der strømmen bliver brugt.

mvh Claus