Katte og løs mave
Fra : Inger og Jakob

Dato : 03-09-03 14:36

Hej

Vi har problemer med at vores siameserhan på ca. 6 måneder har lidt løs
mave, og det gør, at han ofte har lidt afføring siddende tilbage i rumpen,
efter han har været på bakken.

Er der nogen, som har nogle gode råd til dette?
Han får kun tørfoder (killingefoder + outdoor foder (han spiser af den
voksne kats foder)). Er der nogen som evt. har erfaring med fiberrig kost og
kan man selv tilsætte fibre evt. i opblødt kattefoder?

På forhånd tak for svar.

Med venlig hilsen
Inger

Fra : Malene

Dato : 03-09-03 14:44

Hej Inger!

Kogt torsk med moste ærter skal nok få hans lille mavse på ret køl igen.
Desuden ser det ikke just ud til at smage værst; vores sidste missedyr
spandt i hvert fald højlydt, når det blev serveret for hende!

-Malene

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 03-09-03 14:48

"Inger og Jakob" <tophotmodels@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> kan man selv tilsætte fibre evt. i opblødt kattefoder?

Du kan købe noget på apoteket der hedder "Husk". Det kan man blande i
kattemaden. Kogt torsk siges også at være godt, men vores har aldrig kunnet
fordrage det...

Og ellers Zoolac (fås på apoteket), det er noget der virker ret hurtigt og
de fleste katte ÆÆÆLSKER det Phumba har ind imellem lidt problemer med
tynd mave, men hun er fuldkommen tosset med Zoolac og det virker i løbet af
en dag eller to

~Lisbeth

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-09-03 17:21

In article <bj4re2$c6h$1@sunsite.dk>, Lisbeth Hviid Jakobsen
<ernyoka@hotmail.com> wrote:

> [...]
> tynd mave, men hun er fuldkommen tosset med Zoolac og det virker i løbet af

Yep - osse vores vidundermiddel
Godt nok er det længe siden vi har haft brug for det som "lægemiddel" -
men den sidste tube blev da så bare brugt som godbid. Donna præsterede
at finde og komme slæbende med den tomme tube, som jeg havde lagt på
hylden for at huske at købe en ny til nødapoteket. Hun eeelsker det!

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 04-09-03 21:15

Ann Rudbeck wrote:

> [...]
> præsterede at finde og komme slæbende med den tomme tube, som jeg
> havde lagt på hylden for at huske at købe en ny til nødapoteket. Hun

Netop :) Stod det til Phumba, så var dagsdosis til katte vist noget i
retning af en hel tube. En skam at det er så dyrt, det er lidt voldsomt at
bruge BARE som "slik"

Men så er det godt at Gimpet har noget (absolut STINKENDE) ostepasta på tube
:) DET er nemlig frøkenens livret nummer to. Det kan i øvrigt med fordel
købes i Tyskland - eller på katteudstillinger

~Lisbeth

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-09-03 21:54

In article <bj86ga$8kr$1@sunsite.dk>, Lisbeth Hviid Jakobsen
<trekkie@stofanet.dk> wrote:

> Men så er det godt at Gimpet har noget (absolut STINKENDE) ostepasta på tube
> :) DET er nemlig frøkenens livret nummer to. Det kan i øvrigt med fordel
> købes i Tyskland - eller på katteudstillinger

Donnas livret nr. 2 er kattemalt. Derfor er det strengt påbudt at tuben
skal blive i paphylsteret når den ikke er i brug. Ellers finder hun
nemlig osse _den_ tube og kommer glad med den - og en tube kattemalt
der er gennemhullet af et par skarpe hjørnetænder er ligesom ikke så
funktionel mere...

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 04-09-03 22:18

Ann Rudbeck wrote:

> [...]
> hun nemlig osse _den_ tube og kommer glad med den - og en tube
> kattemalt der er gennemhullet af et par skarpe hjørnetænder er

Det kommer da an på øjnene der ser En tube med huller er det da MEGET
nemmere at få indholdet ud af *LOL*

~Lisbeth

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-09-03 22:41

In article <bj8a65$p0f$1@sunsite.dk>, Lisbeth Hviid Jakobsen
<trekkie@stofanet.dk> wrote:

> Det kommer da an på øjnene der ser En tube med huller er det da MEGET
> nemmere at få indholdet ud af *LOL*

Hm - ja det kan du selvfølgelig ha' ret i *gg*
Men den dame har haft tynd mave nok for resten af sit liv, synes jeg,
så hun er på rationering...

Fra : Elwarth

Dato : 04-09-03 22:29

"Ann Rudbeck" <webmaster@FJERNESsiamis.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nemlig osse _den_ tube og kommer glad med den - og en tube kattemalt
> der er gennemhullet af et par skarpe hjørnetænder er ligesom ikke så

Hæhæ, sådan en hullet fætter har vi også liggende. Misserne og jeg er
absolut ikke enige om, om den er lækker eller ulækker

Venligst
Dorthe

Fra : Battlefield´s

Dato : 03-09-03 14:47

> [...]
og
> kan man selv tilsætte fibre evt. i opblødt kattefoder?

Hej Inger
Vores "gamle" siameserhankat havde også problemer med tynd mave. Efter vi
skiftede over til RC Sensitive havde han aldrig problemer.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Malene

Dato : 03-09-03 15:18

> Vores "gamle" siameserhankat havde også problemer med tynd mave. Efter vi
> skiftede over til RC Sensitive havde han aldrig problemer.
> Hilsen Vibeke

Orv ja - deres tørkost Sensitive Stomach har vi da i øvrigt også ret gode
erfaringer med! Hills laver en tilsvarende, som også er tip-top.

-Malene

Fra : Inger og Jakob

Dato : 04-09-03 07:34

Hej igen

Tak for svar allesammen, det er vel nok dejligt, at man kan nyde godt af
andres erfaringer.

Med venlig hilsen
Inger