Mobiltelefon til bærbar computer
Fra : Dorte Christensen

Dato : 03-09-03 12:35

Hej

Jeg har en bærbar computer I Buddie, og købt en mobiltelefon Nokia
6100. Jeg kører meget i tog, og vil derfor gerne kunne hente og sende
mine mails undervejs.

Jeg har nu forsøgt at installere modem/driver på den bærbare computer,
men den vil ikke installere? Jeg har først indlæst kabel-driveren (og
troede så at den kom til at figurere som "enhed", når jeg går ind
under modem, - og efterfølgende sat kablet til mobiltelefonen og ind i
en af computerens usb-porte.

Men jeg kan ikke få det til at lykkes.

Har prøvet via Orange (abonnement), - men det bliver jeg ikke rigtigt
klogere af. - De siger, at de kun hjælper med opsætningen, men ikke
med installering af driver/modem.

.............. er der nogen, der ved hvordan man gør det? (sådan på
letforståeligt dansk - da jeg ikke er ekspert)?

Dorte

Fra : Per Jensen

Dato : 03-09-03 19:04

Hej Dorthe

Skulle nok have overvejet at købe en Nokia D211, installeringen er enkel og
virker hvergang, ingen kabler,
men hvilken OS bruger du, og operatør, nyeste drivere kan hentes på nokia's
hjemmeside.
Det er fedt at være mobil med D211

Fra : Dorte

Dato : 03-09-03 21:23

Hej Per

Tak for svaret.

Nu er Nokia 6100 godtnok lige blevet købt og med henblik på forbindelse
til den bærbare. - Så det kan godt være, at Nokia D211 er bedre. Men jeg
har fået oplyst, at det andet også skulle kunne lade sig gøre.

Det der ligesom - efter afsendelse af min første henvendelse - er, at når
jeg
tilslutter via kablet, og så bruger cd-rommen og guiden til opsætning og
fremfinding af modem,- så kan den ikke finde telefonen, selvom den er sat
til via kablet??? - og det forstår jeg ikke.

Nu ved jeg ikke hvad "OS" betyder?

Jeg har prøvet at opdatere til nyere driver fra Nokias hjemmeside, men får
at vide, at den allerede installerede er nyere, og at det ikke anbefales at
opdatere den anden.

Den kommer også - når jeg prøver mig frem med den infrarøde metode - med
en oplysning om, at enheden ikke kan findes (fejl 630). - Der er 4 (jeg går
ud fra,
at det er dem der hedder usb-porte) på højre side af den bærbare, og jeg ved
ikke om det er ligegyldigt hvilken af dem man bruger? - Jeg har forsøgt mig
med
alle 4, men lige lidt hjalp det.

Dorte

Fra : sko12345

Dato : 11-09-03 11:52

Hej Dorte. Har samme telefon, og har haft de samme problemer. Jag har
fået følgende vejledning i opsættelse fra en teknikker fra CBB, og den
virkede. Prøv den. Det er dessvære ikke muligt at sætte de beskrevne
billeder ind, men du kan kontakte mig på mail, så kan jeg videre sende
word-dokumentet til dig.

Håber det er til nogen hjælp.

Søren

Nokia 61000 - GPRS på PC
Før man kan oprette en "Netværk via modem" forbindelse skal Nokia 6100
modem drivere være installeret. Dette kontrolleres ved at foretage
følgende:
·   Klik på "Start".
·   Klik på "Indstillinger".
·   Klik på "Kontrolpanel".
·   Dobbeltklik på "Modem"
·   Observerer på listen over installerede modemer at Nokia 6100 findes.
·   Hvis dette ikke er tilfældet skal "Modem Setup for Nokia 6100"
installeres, som enten ligger på medfølgende CD-Rom eller kan findes på
www.nokia.com.
Når ovenstående er OK, gøres følgende:
·   Klik på "Start".
·   Klik på "Programmer".
·   Klik på "Tilbehør".
·   Klik på "Kommunikation".
·   Klik på "Netværk via modem"
·   Herefter fremkommer følgende skærmbillede.

·   Dobbelt klik på "Opret ny forbindlese".

·   Indtast navn på forbindelsen f.eks. "Nokia 6100 GPRS" som vist
·   Vælg "Nokia 6100" under enhed.
·   Tryk på "Næste".

·   Skriv *99# som telefonnummer.
·   Tryk på "Næste"

·   Forbindelsen er nu oprettet og klar til tilpasning.
·   Tryk på "Udfør".

·   Højreklik på den nye forbindelse
·   Vælg "Egenskaber".

·   Fjern markeringen i feltet "Brug områdenummer og opkaldsegenskaber"
·   Vælg fanebladet "Servertyper".

·   Fjern ALLE flueben med undtagelse af "TCP/IP".
·   Tryk på knappen "TCP/IP-indstillinger".

·   Det er ikke nødvendigt at indtaste DNS eller IP adresser.
·   Tjek at disse er Servertildelte som vist.
·   Fjern flueben i feltet "Brug IP-headerkomprimering".

·   Tryk på "OK" indtil man er helt ude igen til dette skærmbillede.

·   Nu er forbindelsen klar til at logge på Internettet via GPRS
·   Dobbelt klik på ikonet og tilslut!
(Med GPRS er det ikke nødvendigt med brugernavn og adgangskode)

http://www.kandu.dk/

Fra : Dorte

Dato : 11-09-03 18:42

Hej Søren

Det lyder lidt som noget jeg har været inde på, - men du må meget
gerne sende word-dokumentet til mig. på min mail:

mb25@sol.dk

....... jeg får min mail retur, når jeg sender til mig.

Dorte