Træne i klup hvordan gør man
Fra : Bodil Clausen

Dato : 03-09-03 12:19

I en tråd længere nede har en af brugerne fået den opfattelse at man
hvis man, vil træne i DCH altid skal begynde på et hvalpehold.
Det er ikke korrekt, ikke i den afdeling hvor jeg træner i alt fald.
Jeg vil opfordre til at man, hvis man ønsker at træne i en bestemt
klup ringer til kluppen, fortæller hvilken hund man har og hvad man
har trænet til nu, derefter aftaler man et tidspunkt hvor man kommer
ud i kluppen og træner med på et hold, hvis det er en voksen hund vil
det normalt være et såkaldt K hold man starter på.
Man træner så her et par gange og aftaler derefter med træneren
hvilket hold man fremover skal følge.
Men husk at selv om du syntes at din hund kan en masse så er det ikke
sikkert at den kan det samme på træningspladsen hvor der er mange
andre hunde.
Dvs. det kan godt være at din træner råder dig til at fortsætte noget
længere på et K-hold.