Trække variabler ud fra output
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-09-03 11:54

Jeg har et script som laver et http-request fra en anden server.
http-serverne spytter nogle data afsted, hvordan bruger jeg disse som
variabler i det oprindelige script?

Jeg kan selv styre outputtet der sendes fra webserveren, og altså
sagtens lave det sådan:

$foo = ("bar");

- men det virker ikke rigtig? Det er sikkert hammernemt, men det er
det der med man lige skal vide hvordan

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Siemens M55/S55/C55 m.fl. på vej...

Fra : Morten Toft

Dato : 03-09-03 15:26

fsockopen () eventuelt?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-09-03 15:31

Morten Toft skrev:

>fsockopen () eventuelt?

Lige nu bruger jeg file_get_contents() - og kan fint se outputtet, men
jeg kan ikke bruge variablerne? Det er her problemet ligger.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Siemens M55/S55/C55 m.fl. på vej...

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-09-03 16:20

On Wed, 03 Sep 2003 16:30:47 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Lige nu bruger jeg file_get_contents() - og kan fint se outputtet, men
>jeg kan ikke bruge variablerne? Det er her problemet ligger.

Du må være lidt mere konkret med din kode.

Hvad er outputtet fra det, du henter fra den anden side? Er det fx:
   $foo = ("bar");
.... eller er outputtet blot fx "bar"?

I førstnævnte tilfælde skal du en tur forbi eval(); i sidstnævnte
tilfælde burde det være til at bruge direkte - fx:
$foo = file_get_contents("http://www.domæne.dk/");

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: transparent (og ikke transperant)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-09-03 16:40

Peter Brodersen skrev:

>Du må være lidt mere konkret med din kode.
>
>Hvad er outputtet fra det, du henter fra den anden side? Er det fx:
>   $foo = ("bar");
>... eller er outputtet blot fx "bar"?

Jeg kan lave det som jeg vil
I første omgang havde jeg lavet en "længere" output, da det blot
skulle sendes direkte videre til en browser. Nu skal jeg dog bruge
nogle af variablerne i en mail, så det ender nok med at det bliver den
første løsning.

>I førstnævnte tilfælde skal du en tur forbi eval(); i sidstnævnte
>tilfælde burde det være til at bruge direkte - fx:
>$foo = file_get_contents("http://www.domæne.dk/");

Jeg kigger på eval(), det ser rigtigt ud...

Tak for sidst i øvrigt, det er altid sjovt at få sat ansigt på de
mennesker man kun kender fra nettet. Jeg var godt nok lidt stresset
lige da du fandt mig

Venligst,
Lasse Hedegaard

--