Schæfer der snapper
Fra : Pwh

Dato : 03-09-03 11:48

Tyson og mig mødte i dag en schæfertæve på ca 10 mdr, det er en
hund vi møder jævnligt og som vi har kendt ca 4mdr.
Tyson er ret forelsket i hende (hun er pt ikke i løbetid) og bliver derfor
sat på plads et par gange af Schæferen, det er der for så vidt heller ikke
nogen problemer i, og han finder sig da også pænt i det.
Men det der chokerede mig lidt, var da jeg selv som jeg plejer når jeg møder
den, bukkede mig ned for at klappe hende så snappede hun ud efter ansigtet på mig.
Umiddelbart virkede det ikke spor agrassivt, men jeg ville da aldrig tillade Tyson at
snappe efter mit ansigt selvom det kun var i leg. Så nu spørger jeg mig selv om jeg skal
sørge for at holde mig væk fra den schæfer i fremtiden, eller skal jeg lade værer med
at lægge for meget i at hun snappede efter mit ansigt. Jeg har absolut ikke lyst til at
få et schæfergebis plantet i fjæset (selvom det måske ville pynte på mig).

/Jens

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 03-09-03 15:41

On Wed, 3 Sep 2003 12:47:49 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>få et schæfergebis plantet i fjæset (selvom det måske ville pynte på mig).

Den vane har min schæfertæve (nu 2 år gammel) også haft, og har til
dels endnu. Ved mennesker hun godt kan lide vil hun gerne springe op
og på en eller anden måde føle folk i ansigtet med tænderne, det er
ikke noget man kommer til skade af. Efterhånden har jeg dog fået hende
fra det. Min mors dalmatiner har haft (eller har) samme vane.
Om det er det samme den schæfer du mødte gør ved jeg så ikke, men det
kunne da tænkes. Holly har et par gange gjort det ved vildfremmede
mennesker.

Mvh
Søren

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-09-03 15:54

On Wed, 3 Sep 2003 12:47:49 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrotd:

> [...]
>få et schæfergebis plantet i fjæset (selvom det måske ville pynte på mig).

,,min hund har også gjort det nogle gange især hvis folk har kasket på
eller langt hår der hænger og dingler så han tror at han skal lege med
det, men det er lidt uheldigt for der er jo altid nogen der måske
misforstår det, men min han vil bare lege selv om det måske kan se
lidt vildt ud set fra den der ser gebisset i lige i øjene

If you talk with the animals they will talk with you and you will know each other.
If you do not talk to them you will not know them, and what you do not know you will fear.
What one fears, one destroys

CHIEF DAN GEORGE

Fra : Zemma Luise Zimling ~

Dato : 03-09-03 16:40

Hej Jens.

Sisse havde også en overgang samme vane, og jeg blev temmelig forskrækket,
da jeg opdagede det første gang.
Heldigvis var der samme aften et program på Animal Planet om hundesprog.

Det viser sig, at det faktisk for nogle, er hundens måde at hilse
underkastende på andre, mens andre hunde kan nøjes med "kysseriet". Så med
mindre tæven viste tegn på agression samtidig, så kan du være sikkert være
helt rolig...

Hun syntes bare, at du er lækker... *ggg*

Med venlig hilsen,
Zemma Luise Zimling Westh

Fra : Pia J

Dato : 03-09-03 18:36

"Zemma Luise Zimling Westh" <zemma.no.sp@m_jazzedonjava.com> wrote in
message news:3f560d5e$0

> [...]
> mindre tæven viste tegn på agression samtidig, så kan du være sikkert være

Jep, min halve schæfertøs prøver også, når hun er rigtig glad....

:Pia

Fra : Pwh

Dato : 03-09-03 20:25

Zemma Luise Zimling Westh wrote:
> [...]
> underkastende på andre, mens andre hunde kan nøjes med "kysseriet".
> Så med mindre tæven viste tegn på agression samtidig, så kan du være

Hun viste ikke på nogen måde agression, hun bjæffede glad og logrede med halen bagefter.
Det var bare første gang at jeg havde oplevet en hund nede på engen der snappede efter mig
bortset fra helt små hvalpe der bider mig alle vegne hvor de kan komme til ;)
Jeg vil så i fremtiden blive ved med at gå hen og klappe hende, jeg prøver så vidt muligt at
holde god fysisk kontakt til alle de hunde der render rundt nede på engen.

> Hun syntes bare, at du er lækker... *ggg*

Det er jeg simpelthen også bare

/Jens

Fra : Herman Persson

Dato : 06-09-03 04:54

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Min hund gaber over armen på folk, som han kan lide. Og det er en ren
kærlighedserklæring.
Han vil også gerne gabe over hænder, men det vil jeg ikke have. Så ordren er
AV! Det kan alle andre også finde ud af at sige i den situation.

Herman.

Fra : Pwh

Dato : 06-09-03 08:05

> [...]
> Han vil også gerne gabe over hænder, men det vil jeg ikke have. Så
> ordren er AV! Det kan alle andre også finde ud af at sige i den

Tyson får da under leg også lov til at markerer på min arm, men jeg syntes
på en eller anden måde at det var grænseoverskridene at bide efter ansigtet.
Tyson gjorde det som helt lille hvalp, og det fik jeg hurtigt vænnet ham fra.

/Jens