MS Windows
briani 27239
computeren fryser under installation
Fra : John W

Dato : 03-09-03 10:42

Har nu prøvet at installere først win98 derefter winxp

Men hver gang fryser computeren under installationen..

Det er ikke samme sted den fryser så jeg er lidt i vildrede over hvad der
kan være galt....

Nogle forslag

Jeg har prøvet at pille grafikkortet fra - da det virkede meget varmt -
troede at det var det der ikke kunne følge med - men den fryser stadigvæk
med med onboard grafikkortet....

/ John

Fra : Peter T.

Dato : 03-09-03 11:42

John W wrote:

> Har nu prøvet at installere først win98 derefter winxp
>
> Men hver gang fryser computeren under installationen..

Jeg har haft samme problem. Min cpu-blæser og -køler var fyldt op med så
meget støv, at cpuen ikke blev kølet nok så install af windows frøs.

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 03-09-03 13:48

John W <wegge@trynix.dk> writes:
>Jeg har prøvet at pille grafikkortet fra - da det virkede meget varmt -
>troede at det var det der ikke kunne følge med - men den fryser stadigvæk
>med med onboard grafikkortet....

Det lyder som om, det er noget bestemt hardware, der konflikter. Prøv at
installere med minimum hardware tilsluttet og evt. hvor indbygget netkort,
lyd etc. er slået fra i BIOS - og prøv evt. at skifte RAM-kredse, hvis du
har mulighed for det.

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : Reich-Christensen

Dato : 05-09-03 13:25

"John W" <wegge@trynix.dk> skrev i en meddelelse
> Har nu prøvet at installere først win98 derefter winxp
>
> Men hver gang fryser computeren under installationen..

> / John

Hej John

Det kender jeg alt for godt. I mit tilfælde var det den ene RAM-blok der var
defekt og fik installationen
af styreprogrammet ( Win 98, 2000 og XP ) til at fryse.
Mit bud - check dine RAM.

mvh. Kim