stemmestyring
Fra : bee and nature

Dato : 03-09-03 08:40

Hej
Jeg har set et pogram hos amazone der kan gøre computeren stemmestyret. I
beskrivelsen står der enda at det kan tage diktat i office(dog kun på
Engelsk). Umidelbart lyder det ok. Jeg har søgt lidt på det på nettet, og
det eneste negative jeg kunne finde, var en der havde fået anerkendt en
arbejdsskade på (???) stemmen.
Det hedder Dragon Softwaere.
Er der nogle her der har prøvet det?

MVH
Flemming

Fra : J.K.Arning

Dato : 04-09-03 09:04

"bee and nature" <beeandnature@mobilixnet.dk> wrote in message
> Det hedder Dragon Softwaere.
> Er der nogle her der har prøvet det?

Jep det er glimrende .. legetøj .. programmet virker
helt efter hensigten og genkendelsen er meget høj men
med en gennemsnitlig dansk skole engelsk dialekt kan
det være endog fortvivlende at opleve hvordan få ofte
simple korte ord kan blive ved og ved med at volde
problemer mens længere og mere komplicerede ord
ofte smutter igennem efter få forsøg.

Programmet er derudover forholdsvis recurce krævende
hvilket generelt ikke burde betyde noget med den standart
computere har idag .. men er din maskine af ældre dato
skal det lige med i overvejelserne ..

Det kræver noget indlæring fra både din og programmets
side at få glæde af hinanden .. men det er lige til at gå til
og kræver i starten bare noger ihærdighed.

Regards

Fra : bee and nature

Dato : 04-09-03 12:36

Tak for svaret.
Det skal nok overvejes en ekstra gang da det er forholdsvis dyrt
Flemming