MS Windows
briani 27239
Oprette en domæne bruger som admin på loka~
Fra : Dennis

Dato : 03-09-03 08:34

Jeg kan aldrig huske hvordan det er man gør, når man glemmer at få det gjort
ved installation af den nye maskine.

Jeg har et domæne og har lige installeret en ny bruger-PC. Jeg har tilmeldt
compteren til domænet, men har ikke fået oprettet brugeren som lokal
administrator på den lokale maskine - hvordan er det lige jeg gør dét? Det
er jo ikke bare at oprette brugeren lokalt, og der er én eller anden nem
måde at gøre det på, men jeg kan bare ikke huske den (og jeg skal gerne
bruge den nu - typisk)

Dennis

Fra : BOH

Dato : 05-09-03 00:57

Dennis wrote:
> [...]
> er én eller anden nem måde at gøre det på, men jeg kan bare ikke
> huske den (og jeg skal gerne bruge den nu - typisk)

Tilføj brugerens domain account til den lokale administrators group på
PC'en.

Brug computer administration

--
Mvh Morten

Fra : Dennis

Dato : 05-09-03 08:10

> Tilføj brugerens domain account til den lokale administrators group på
> PC'en.

Det ser ud til at virke, tak. Men der er altså også en anden måde at gøre
det på - hvor man vælger om den lokale bruger skal være Gæst, Superbruger
eller Administrator?

Dennis