Navngivning af båd.
Fra : Juels Hotmail

Dato : 03-09-03 08:03

Findes der "regler" for hvordan man navngiver en båd? I mit spørgsmål ligger
også følgende, derfor håber jeg lidt på, at der er en der ligger inde med et
link til en dybereliggende forklaring.
Jeg er klar over at både traditionelt bliver betragtet som hunkønsvæsner og
derfor ofte har pigenavne, men der er jo undtagelser. Hvad med navngivning
efter nulevende personer? Hvis man har to både, må man så give dem samme
navn? Hvordan døber man en båd - jeg har set champange plaskeriet i tv mange
gange, men skal jeg lave buler i lønningslisten med champangeflasken? Er der
noget rituelt man skal sige til kong Neptun ved dåben?

Tro nu ikke jeg er overtroisk, jeg kan bare godt lide traditioner

/Juel

Fra : Jens Mogensen

Dato : 03-09-03 18:55

Der er jo http://home.worldonline.dk/sejler/navn/ny_navn.html

og andre siger, at den skal sejles på grund først.

mvh
jens

"Juels Hotmail" <jacob_juel@REMOVE_THIS.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget rituelt man skal sige til kong Neptun ved dåben?
>
> Tro nu ikke jeg er overtroisk, jeg kan bare godt lide traditioner

---
Udgående mail er tjekket, og fri for kendte virus.

Fra : Kim Nielsen

Dato : 04-09-03 20:34

Nold der i gamle dage havde bådeværftet i Næstved, påstod at man bestemt
ikke måtte opkalde båden efter sin kone. Så skulle den være helt umuligt at
styre......

Kim