Dioder i 8210 !
Fra : Thomas K. Østerbye

Dato : 07-04-01 14:53

Jeg står for at ville peppe min Nokia 8210 lidt op. Jeg har den originale
blå front og har tænkt på at få hvide dioder i. Er der nogle der har fået
hvide dioder og ser det godt ud? eller er det federe med blå.

Hvilke dioder skal jeg have i for at det får det samme lys som i en Nokia
8850 ?

Thomas K.

Fra : Benjamin.EMK

Dato : 07-04-01 15:39

"Thomas K. Østerbye" skrev d. 07-04-01 14:53 dette indlæg :
> [...]
> hvide dioder og ser det godt ud? eller er det federe med blå.
>
> Hvilke dioder skal jeg have i for at det får det samme lys som i en Nokia

Med venlig hilsen

> Thomas K.
>

> --
Hejsa Thomas K.

Hvis du søger på nettet, under danske sider, finder du et par sider, hvor man kan se Nokia telefoner med forskelige farver.
Om det ser bedre ud med hvide dioder er mere en smags sag.
Det eneste forskel er nok at de hvide dioder er lidt dyrere, men ikke meget.
Jeg ved ikke lige hvad størelse for dioder der skal bruges til nokia 8210, da størrelsen variere fra nokia til nokia, men du kan også gå ind på WWW.dyfo.dk, der kan man også bestille de forskelige dioder.

Med Venlig Hilsen

Benjamin.emk

http://www.kandu.dk/

Fra : Møgelmose

Dato : 08-04-01 12:46

Dioderne skal være af Typen SMD0603 eventuelt. 0805 til displayet dvs at du
skal bruge 12
Men der vist noget med at man kan bruge 16 fordi at der er plads til nogle
ekstra eller sådan noget.....
Jeg vil nok vælge den hvide da den giver et lidt mere teknisk look mens at
den blå blive lidt mere pop-blå
Du kan se den hvide slags i 8850 og 8890 men at den lidt mere pop-blå kan se
i en Bosch 909 hvis man tænker den som lidt mørkere desuden giver den
pop-blå et meget mørkere display (siger jo sig selv...)
Her er nogle links:
www.blue-backlight.com (tysk men vist nok med en engelsk sproget side)
www.tronik.dk
www.dyfo.dk