Jeg bliver tosset
Fra : Michael Nielsen

Dato : 02-09-03 20:45

Som jeg skrev her den anden dag så havde bestyrelsen sat mit navn under
forlaget vedr. 2 katte istedet for 1. Og som jeg også skrev frygter jeg at
min nabo sender en klage. Den er godt nok ikke kommet endnu, men man skulle
næsten tro at de to katte gerne vil skilles. De galopere op og ned af
trappen(der er ikke noget under trappen, så det er MEGET høje dunk), op på
stole og ned igen og ellers bræger de bare efter hinanden. Kan jeg på en
eller anden måde få dem til at slappe lidt af? Evt. med Feliway??? Jeg går
virkelig snart med nerverne uden på tøjet. Der er en uge til afstemningen,
men hvad gør jeg hvis det bliver nedstemt? Larmen er her jo stadig.
Ventelisten på den anden lejlighed jeg søger går lidt op og ned. Nr. 13, nr.
10, nr. 9 og nu nummer 11, så det er jo ikke til at sige hvornår jeg kan
flytte.
Ved godt at jeg skulle have tænkt på dette inden Cheeta kom, men... Jeg
VILLE jo have den kat.

HJÆÆÆÆÆÆÆÆLP

Knus Linda

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 03-09-03 08:19

vil da lige fortælle at vi har næsten samme problem, vi må slet ikke have
kat og på søndag får vi nr. 2 vi skal oss flytte et andet sted hen så snart
der er et rækkehus ledigt, men jeg har læst et eller andet sted her inde at
de kan ikke gøre noget, de skal have beviser, så larm er vel ikke nok, det
kunne vel være jer der løber op og ned af trappen !

Fra : Louise Viborg

Dato : 03-09-03 12:52

men jeg har læst et eller andet sted her inde at
> de kan ikke gøre noget, de skal have beviser, så larm er vel ikke nok, det
> kunne vel være jer der løber op og ned af trappen !

L: Nemlig
Der hvor vi boede hvor vi ikke måtte have dyr, var det sådan at de kunne
intet gøre før der var nogen der havde et billede af dyret i ens
lejlighed, og eftersom det er ulovligt at tage billeder i andre folks
hjem uden tilladelse, var det jo helt umuligt

Mvh. Louise
Katteri SK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke selvsikre Skovkatte
www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

> 'Michael Nielsen' <michael.gn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> skulle
> nr.

Med venlig hilsen
Louise Viborg
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 03-09-03 13:01

"Louise Viborg" <louiseKATTE@BAKKEshunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lejlighed, og eftersom det er ulovligt at tage billeder i andre folks
> hjem uden tilladelse, var det jo helt umuligt

Hvad nu hvis kattene sidder i et vindue? Der hvor vi boede før måtte vi kun
have EN kat - da vi flyttede (frivilligt) havde vi tre...

Men de gav os da indimellem dårlige nerver ved at sidde på rad og række og
kigge ud af vinduet. Der skete nu aldrig noget, men.. .Hvis man tog et
billede af katte i et vindue... Kunne det så ikke være bevis nok?

~Lisbeth

Fra : Miver og Mulle's mor

Dato : 03-09-03 13:28

> 'Louise Viborg' <louiseKATTE@BAKKEshunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad nu hvis kattene sidder i et vindue? ...
<klip>
> [...]
> kigge ud af vinduet. Der skete nu aldrig noget, men.. .Hvis man tog et
> billede af katte i et vindue... Kunne det så ikke være bevis nok?

Altså, hvis det lykkes nogen at tage et billede af, lad os sige to
katte, der sidder i vinduet, det beviser sådan set ikke at man EJER dem
begge. Man kan jo godt passe en kat i en periode, og skulle det knibe,
er man da velkommen til at "påstå" at den anden (og tredie) kat er nogen
man passer for mig. Det skal ikke komme an på det! Bare send mig en
mail, hvis det er, så jeg er forberedt :)

Jeg har selv boet hvor jeg havde lov til at have to katte, og fik så en
tredie. Min nabo flippede helt ud....(har undret mig over hvad der
egentlig sker i sådanne personers hoveder)

Han lovede mig bål og brand samt at han ville slå dem alle tre ihjel.
Heldigvis købte jeg en andelsbolig og flyttede inden klovnen gik totalt
spasser-amok.

Så nu er det bare en nabo, der påstår at Miver ridser hans bil, uagtet
at den kun er ude ca. 2 timer hver søndag og at der løber omkring 10
katte rundt på området hele dagen, hele ugen....

Han "vil tage sagen i egen hånd" skreg han fra fortorvet og ind til mig
i haven, for at komme ind og tale om tingene, det kan den slags slet,
slet ikke finde ud af *suk*

Nej, det er ikke nemt at være menneske, og jeg kan sagtens forstår at
der er krig og ballade i verden, når èn kat kan hidse en hel bolig-blok
op...

Held og lykke til jer med "ulovlige katte"

Med venlig hilsen Miver og Mulle's mor
Heidi Tengstedt

http://hei.homepage.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 03-09-03 17:46

Hej Lisbeth!
Må man tage billeder af folks vinduer??
Faktisk, der hvor vi boede ringede viceværten på døren en dag, og
sagde at der var en der havde set vores kat (hehe...vi havde tre *G*)
i vinduet, og den måtte vi altså ikke have, så om vi ikke kunne komme
af med den. Jo, det skulle vi nok.
Så kattene kom ud og blev passet hos mine svigerforældre en uges tid,
hvis nu han skulle komme igen for at se om de var der. Men han kom
aldrig. Vi havde et stort stuevindue som vi havde gennemsigtig
gardiner for, som var puttet ned bagved vindueskarmen så kattene ikke
kunne gå om bagved. De andre vinduer havde vi persienner for, og de
var tapet fast, så kattene ikke kunne gå om bag der (det så ikke kønt
ud, men det virkede *G*
Siden da havde vi ingen problemer med viceværten. Jeg er sikker på han
godt vidste at vi stadig havde dem, men han tog det stille og roligt.
Hvis han skulle noget inde hos os, kom kattene lige på ferie hos mine
svigerforældre og alle kattetingene ned i kælderen. Jo det var et
helvede, men vi havde et sted at bo.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-09-03 17:02

I reglerne for husdyr står der at man godt må klage over larm og støj. Men
hvis hun klager skal jeg delme gøre livet surt for hende. Som jeg også har
skrevet tidligere har hun snart klaget over ALT. Jeg har altid sagt at jeg
ikke ville blive lige så blød som hende, men min grænse er nået. Næste gang
hun leger "pornofilm", hører højt musik eller på anden vis generer skal jeg
ikke være bleg for at gøre noget. Men vel og mærket KUN hvis jeg får en
klage.

Knus Linda

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 03-09-03 16:01

vi har faktisk et problem med beviset der tror jeg, vores vicevært har set
katten og spurgt hvad det var for noget og sagt vi skulle få det bragt i
orden omgående, hvor kan man finde lejeloven og tage et citat fra om at man
gerne må have et dyr til pasning, så jeg kan printe det ud ???
så kan han da absolut intet gøre !

og når tiden er gået er kattene selfølgelig "flyttet" og han må selv skaffe
beviser jeg skal ikke hjælpe ham...

Må en viceværet forresten bare gå ind når han har banket et par gange ude
tilladelse, det var faktisk derfor ham så afro ???

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 03-09-03 16:37

Henrik Ø. Knudsen wrote:
> [...]
>
> Må en viceværet forresten bare gå ind når han har banket et par gange
> ude tilladelse, det var faktisk derfor ham så afro ???

En vicevært må ABSOLUT ikke gå ind uden tilladelse. Faktisk ikke engang
selvom der springer et vandrør. Det er ulovlig indtrængen og kan i
princippet straffes som indbrud.

Hilsen
Lisbeth

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 03-09-03 16:54

Henrik skrev
<hvor kan man finde lejeloven og tage et citat fra om at man gerne må have
et dyr til pasning, så jeg kan printe det ud ???>

Der skal du nok have fat i jeres "lokale" regler i
boligselskabet, de plejer at være med i / ved leje-
kontrakten.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-09-03 16:58

Nej en vicevært må ikke bare gå ind lige meget hvad han så skulle have af
gøremål. Vores vicevært skulle engang smøre HOVEDDØREN hvilket han havde
fået tilladelse til og da jeg så kommer hjem kan jeg se at døren til stuen
står åben. Jeg tænkte at næste gang så ringer jeg og klager for min stuedør
har absolut intet at gøre med hoveddøren.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 03-09-03 21:42

On Wed, 3 Sep 2003 17:57:32 +0200, "Michael Nielsen"
<michael.gn@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>står åben. Jeg tænkte at næste gang så ringer jeg og klager for min stuedør
>har absolut intet at gøre med hoveddøren.

   I lovligt nødværge må hvem som helst faktisk "begå indbrud" i
dit hus - fx. i tilfælde af et sprunget vandrør. Dog mener jeg at man
skal kontakte politiet først og vist også ha dem med ud.

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Jane

Dato : 03-09-03 17:27

Henrik Ø. Knudsen skrev i

> vi har faktisk et problem med beviset der tror jeg, vores vicevært har
> set katten og spurgt hvad det var for noget

Jeg er lige faldet over noget du måske kan bruge:

http://www.dklf.dk/brevkasse/brevkasse1/00000006.htm
Citat
MEGET groft sagt kan regler og praksis opsummeres i den hovedregel,
at dyr der ikke (eller kun uhyre sjældent) kommer udenfor lejemålet,
og som ikke kan hverken høres eller lugtes af andre i ejendommen;
disse dyr er ikke omfattet af vilkåret "Der må ikke holdes husdyr".

Så hvis der kun står i jeres reglement at du ikke må holde
husdyr kan du måske redde den, ved at sige du troede ikke
det gjaldt katte, og henvise til Danmarks Lejerforeninger.
Men bemærk som der står på følgende link at det er riskikabelt:

http://www.dklf.dk/rettigheder/_rettigheder/husdyrhold.htm
Citat
Hvis du får nogen ubehageligheder i en sag om husdyrhold bør
du hurtigst muligt søge rådgivning og bistand i en lokal lejer-
forening.

Måske kan de finde på mere i dk.videnskab.jura hvis du prøver
at spørge dem.

Du finder forøvrigt lejeloven her:
[privat] http://www.retsinfo.dk/index/soc/AC000418.htm
[almen] http://www.retsinfo.dk/index/soc/AC000433.htm

Jane

Fra : Pia Thomsen

Dato : 03-09-03 19:13

Henrik Ø. Knudsen wrote:
> hvor kan man finde lejeloven og tage et citat fra om at man gerne må have
et dyr til pasning, så jeg kan printe det ud ??? så kan han da absolut
intet gøre !

Det er absolut ikke alle steder, hvor du overhovedet MÅ passe et dyr - eller
evt. SKAL søge tilladelse til det, så jeg ville undersøge det grundigt,
inden du læner dig op ad den teori
--
Hilsen Pia

www.pitho.dk