Fejl på 5110
Fra : Per Frederiksen

Dato : 07-04-01 14:24

Hej NG. Jeg er ny i denne NG, men har et spørgsmål der sikkert er rejst tit.
Min gamle Nokia 5110 har den fejl at displayet går ud periodisk. Lysdioderne
lyser stadig , men teksten i displayet går ud. Jeg kan trykke lige over
displayet, og som regel kommer Teksten igen.
Kan jeg selv reparere denne fejl, og hvordan ?`??

med venlig hilsen

Per

Fra : Møgelmose

Dato : 08-04-01 12:51

Det er nemt nok det er en fejl i kontakten mellem printet og displayet skil
telefonen ad og sæt displayets gummi-kontakt (i toppen af displayet)
ordentligt fast evt. vend den om........ prøv det
ellers gå til reperatør hvis du ikke har haft den åben!

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.logomanager.subnet.dk

Fra : Henrik Hansen

Dato : 08-04-01 20:55

>Det er nemt nok det er en fejl i kontakten mellem printet og displayet skil
>telefonen ad og sæt displayets gummi-kontakt (i toppen af displayet)
[...]

Kan jeg gøre det samme med min 6110 ?

Har haft den åben, man synes ikke at kunne finde nogen
gummi-kontakt...

Jeg købte en brugt (ca. 3 år gl.) og er ikke sikker på at garantien
stadig dækker denne fejl?

Desuden er det, uanset hvad, noget 'bedre' selv at lave det, fremfor
at undvære telefonen i 14 dage.

--
Henrik
http://home1.stofanet.dk/sequel/

Fra : Møgelmose

Dato : 09-04-01 10:07

5110 og 6110/50 er (næsten( ens indeni der er ovenikøbet også plads til en
ir inde i 5110 den er bare ikke puttet i ... (mon det var muligt at lave en
6110 i 5110 cover uden IR? med f.eks dejan flasher)
men gummikonttakten sidder helt oppe i toppen af displayets ramme den rører
ved den lille gennemsigtige del af displayet og nogle små aflange ø'er på
printet.....
Er der nogle der har prøvet det med at flashe en 5110 om til en 6110?
Ligesom med Erricson T10 til T18

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.logomanager.subnet.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-04-01 10:44

Møgelmose skrev:

>Er der nogle der har prøvet det med at flashe en 5110 om til en 6110?

Tror jeg ikke du skal give dig i kast med, du kan jo heller ikke
opgradere telefoner med Nokia Flasher, f.eks. fra 3210 5.36 til 6.00 -
det er ikke muligt. Så det også at skifte softwaren ud til en anden
model, det resulterer nok kun i en død telefon.
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse: http://sms.fergusons.dk/

Fra : Møgelmose

Dato : 11-04-01 13:42

Måske jo med det rigtige udstyr som dem der reparerer nokia, siemens,
erricson osv. telefoner tænker på f.eks telecom centerer rundt omkring.....
Det kunne da godt være at nogle medarbejdere havde prøvet i et muntert
øjeblik
Forresten hvis nogle skulle være interreseret i at købe sådan noget grej
skulle det koste mellem 100 og 200 tusind kr for udstyret til alle slags
telefoner så vidt jeg har forstået

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm