Telmore :(
Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 07-04-01 14:24

ØV jeg ærger mig over at Telmore lukkede deres email service!
Jeg tror sgu de mister en del kunder på det :-/

Deres POP3/SMTP kørte perfekt, og så lukker det det :(

Men jeg virkelig synes er MEGET PLAT af Telmore:
De sagde at de ville tilbyde en lignende service, og så henviser de en til
www.hotmail.com og www.sol.dk !
Der fik de sgu mit pis i KOG!!!

Telmore har ellers imponeret mig, lige indtil dette :(

--
Merry easter from [UC]Rapperand =)
ICQ# 54047619

Proud member of United Cows
http://unitedcows.com

"Mange mennesker bliver angst når de hører at Heinz tomatketchup er en tyk
ketchup. Folk tror at de bliver tykke af det. Sansynligheden for at det sker
er det samme som hvis man spiste en hotdog med løg og der groede løg på
ryggen af en. Heinz tomatketchup - Verdens bedste ketchup!"

Fra : SpaceFrog

Dato : 07-04-01 15:42

"[UC]Rapperand =)" <no@email.dk> wrote in message
> ØV jeg ærger mig over at Telmore lukkede deres email service!
> Jeg tror sgu de mister en del kunder på det :-/

Så vidt jeg husker, sendte de for en måneds tid siden et nyhedsbrev ud til
kunderne, hvori de bl.a. skrev at der havde været meget lidt efterspørgsel
på tjenesterne e-mail og tilbageførsel af penge fra taletidskontoen. Da
disse tjenester samtidig var temmelig ressourcekrævende, ville man lukke
dem.
Vi kan jo så håbe de meget snart nedsætter minutpriserne, som Frank (fra
Telmore) i øvrigt har lovet for lang tid siden her i gruppen.

> Deres POP3/SMTP kørte perfekt, og så lukker det det :(

Jeg oplevede ellers til tider at serveren var meget langsom. Men i øvrigt
kører den da endnu, jeg har i hvert fald lige tømt min mailbox.

> Men jeg virkelig synes er MEGET PLAT af Telmore:
> De sagde at de ville tilbyde en lignende service, og så henviser de en til
> www.hotmail.com og www.sol.dk !
> Der fik de sgu mit pis i KOG!!!

De kunne efter min mening godt have givet de (angiveligt få) brugere der
ønskede det, mulighed for et hotmail-lignende system på telmore.dk, men det
ville jo nok alligevel medføre nogenlunde de samme udgifter som før.

> Telmore har ellers imponeret mig, lige indtil dette :(

På nær den meget omtalte sætning i deres tv-reklame, har de bestemt også
imponeret mig.
--
///Mvh SpaceFrog
"Truth hurts. Maybe not as much as jumping on a bicycle with a seat missing,

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 07-04-01 15:05

"SpaceFrog" <spacefrog@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> på tjenesterne e-mail og tilbageførsel af penge fra taletidskontoen. Da
> disse tjenester samtidig var temmelig ressourcekrævende, ville man lukke

En POP3/SMTP server er ikke ret ressourcekrævende...

> Vi kan jo så håbe de meget snart nedsætter minutpriserne, som Frank (fra
> Telmore) i øvrigt har lovet for lang tid siden her i gruppen.

Det håber jeg fandme :)

> Jeg oplevede ellers til tider at serveren var meget langsom. Men i øvrigt
> kører den da endnu, jeg har i hvert fald lige tømt min mailbox.

Den har altid kørt pænt hurtigt her (256/128 ADSL)...
Jeg kan også logge ind på POP3, men der er aldrig noget at hente.

> [...]
det
> ville jo nok alligevel medføre nogenlunde de samme udgifter som før.

Nah, man kan alligevel få en webmail gratis overalt. En SMTP er en anden
sag.

> På nær den meget omtalte sætning i deres tv-reklame, har de bestemt også
> imponeret mig.

Tjaaa... Den reklame har gjort at de fleste af mine venner (ja nemlig, de er
15-16 år) kender Telmore nu!
Så deres mission er lykkedes.

Fra : Devast8or

Dato : 07-04-01 15:59

Hvad er det for en sætning der er så omtalt? (har ikke set deres reklame)

Devast8or

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-04-01 16:04

Devast8or skrev:

>Hvad er det for en sætning der er så omtalt? (har ikke set deres reklame)

Skid på dit telefonselskab, det betaler sig.
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse: http://sms.fergusons.dk/

Fra : Devast8or

Dato : 07-04-01 17:39

hehe, gustent

Devast8or

Fra : SpaceFrog

Dato : 07-04-01 17:18

> En POP3/SMTP server er ikke ret ressourcekrævende...

Okay det ved jeg ikke så meget om, men så vidt jeg husker var det noget i
den stil de skrev i deres nyhedsbrev.

> Den har altid kørt pænt hurtigt her (256/128 ADSL)...
> Jeg kan også logge ind på POP3, men der er aldrig noget at hente.

Jeg har længe kørt 384/128, så det kan næsten ikke være min forbindelse. Det
der var problemet, var at Outlook tit ikke fik svar tilbage fra serveren,
til sidst fjernede jeg kontoen fra listen over dem der bliver tømt
automatisk.

> Nah, man kan alligevel få en webmail gratis overalt. En SMTP er en anden
> sag.

Det kan du have ret i, sådan havde jeg ikke lige set på det.

> Tjaaa... Den reklame har gjort at de fleste af mine venner (ja nemlig, de
er
> 15-16 år) kender Telmore nu!
> Så deres mission er lykkedes.

Netop den reklame har været oppe at vende i gruppen før, jeg mener stadig
den ville virke bedre uden sætningen med at skide på sit teleselskab, men
det kan selvfølgelig diskuteres.

Fra : [UC]Rapperand =\)

Dato : 07-04-01 21:19

[snip]

> [...]
> der var problemet, var at Outlook tit ikke fik svar tilbage fra serveren,
> til sidst fjernede jeg kontoen fra listen over dem der bliver tømt

Hmm underligt... Nå det er egentlig ligemeget nu da den er lukket =)

[snip]
> [...]
> den ville virke bedre uden sætningen med at skide på sit teleselskab, men

Enig. Jeg tror at den har fanget de unge, hvorimod de gamle vil opfatte dem
som useriøse.

Fra : Mickey

Dato : 07-04-01 21:40

"[UC]Rapperand =)" <no@email.dk> skrev i en meddelelse

> "SpaceFrog" <spacefrog@nospam.dk> wrote in message

> En POP3/SMTP server er ikke ret ressourcekrævende...

det har nok også været administrative resourcer og lign. de har snakket om -
men jeg ved det ikke

min har aldrig været hurtig!

--
Mickey

Fra : SpaceFrog

Dato : 07-04-01 18:04

"SpaceFrog" <spacefrog@nospam.dk> wrote in message

> Vi kan jo så håbe de meget snart nedsætter minutpriserne, som Frank (fra
> Telmore) i øvrigt har lovet for lang tid siden her i gruppen.

Min fejl. Ved at læse et par dage tilbage kan jeg se at sms nu koster 25
øre! Det undrer mig meget at jeg ikke har modtaget information om det fra
Telmore.
Nå men så mangler vi kun at minutprisen kommer ned under 1 kr.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 07-04-01 17:11

SpaceFrog> Min fejl. Ved at læse et par dage tilbage kan jeg se at
SpaceFrog> sms nu koster 25 øre! Det undrer mig meget at jeg ikke har
SpaceFrog> modtaget information om det fra Telmore. Nå men så
SpaceFrog> mangler vi kun at minutprisen kommer ned under 1 kr.

Underligt.. jeg fik en mail på mobilen den dag det blev annonceret i
pressen, hvilket da var en positiv oplevelse

Mht. minutprisen ville det da være coolt... og hvis man så også lige
kunne afskaffe opkaldsafgiften ville det være kanon...

Men jeg er nu meget tilfreds med telmore, simpelt at bruge, billigt
og jeg har ikke haft et eneste problem endnu...

/Thomas

--
"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-04-01 17:11

SpaceFrog skrev:

>Det undrer mig meget at jeg ikke har modtaget information om det fra
>Telmore.

Jeg fik en SMS fra dem. Egentlig ville jeg gerne være fri for disse
SMSer de sender ud - det er sket 3-4 gange tror jeg. I starter fik jeg
flere om, at Telmore gerne ville høre hvad jeg syntes om dem, og en
email-adresse jeg kunne henvende mig til. Jeg mener også
udlandstelefoni blev annonceret på den måde, og nu også SMS-prisen.

Jeg mener ikke der nogle steder står, at jeg vil modtager sådanne
beskeder. Desuden ville det da være smartere at gøre det pr. email, da
alle Telmores kunder jo har en email, og der kan stå noget mere i
sådan en karl.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 07-04-01 17:18

Lasse> Jeg fik en SMS fra dem. Egentlig ville jeg gerne være fri for
Lasse> disse SMSer de sender ud - det er sket 3-4 gange tror jeg. I
Lasse> starter fik jeg flere om, at Telmore gerne ville høre hvad jeg
Lasse> syntes om dem, og en email-adresse jeg kunne henvende mig
Lasse> til. Jeg mener også udlandstelefoni blev annonceret på den
Lasse> måde, og nu også SMS-prisen.

Lasse> Jeg mener ikke der nogle steder står, at jeg vil modtager
Lasse> sådanne beskeder. Desuden ville det da være smartere at gøre
Lasse> det pr. email, da alle Telmores kunder jo har en email, og der
Lasse> kan stå noget mere i sådan en karl.

Tjaaa... på den anden side er der nok folk der ikke lige checker deres
mail dagligt, og så er det da smart nok at man kan modtage det på sms
istedet... men de burde faktisk lave det så at man kunne vælge at
modtage det enten på mail eller sms... Der står i aftalen at de har
ret til at sende mail med ændringer af forhold og priser...

Jeg syntes det var dejligt at få at vide at man sparer en mindre
formue nu pga. mindre sms priser.

/Thomas

Fra : SpaceFrog

Dato : 07-04-01 18:46

"Thomas Rasmussen" <simpsons@kom.auc.dk> wrote in message

KLIP men de burde faktisk lave det så at man kunne vælge at
> modtage det enten på mail eller sms... KLIP

Enig. Det ville nok være den optimale løsning. Man burde næsten forslå det
til Telmore. Jeg vil skrive det i en mail til dem snarest.

Fra : Tholo

Dato : 09-04-01 20:12

> Jeg fik en SMS fra dem. Egentlig ville jeg gerne være fri for disse
> SMSer de sender ud - det er sket 3-4 gange tror jeg.

Taget i betragtning af hvor meget information jeg fik fra Teledanmark
igennem alle de år, jeg var kunde hos dem, så er jeg glad for de få sms´er
som telmore har sendt til mig, for hvergang har jeg faktisk sparet penge ved
at læse dem.*S*

Slet dem dog, hvis I ikke vil have dem.

Med venlig hilsen
Thomas Lorentsen
E-mail: foto@tholofoto.dk
www.tholofoto.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-04-01 22:48

Tholo skrev:

>Slet dem dog, hvis I ikke vil have dem.

Siger du det samme om email-spam?

Jeg synes ikke det er så galt med Telmore, men jeg synes godt de kunne
lave det sådan, så man kunne slå det fra...

Fra : Tholo

Dato : 10-04-01 11:01

> Siger du det samme om email-spam?

Nej men hvis jeg KUN fik en 3-4 emmailspams i løbet af et halvt år, ville
jeg nok sige det samme.
Tænk på hvad det ville koste hvis Telmore, skulle trykke og sende mig et
brev, hvis de lavede om på priserne og lign.
Næjnej så er det da noget nemmere at sende en sms, og som sagt tager det
ikke lang tid at slette den.

> Jeg synes ikke det er så galt med Telmore, men jeg synes godt de kunne
> lave det sådan, så man kunne slå det fra...

Ja måske men brug istedet noget energi herinde, på at glæde jer over at vi
har sparet penge hver gang de har sendt en sms.
Men prøv da at sende dem det som et forslag, indtil nu har de jo lyttet
meget mere til os, end andre selskaber har gjort.

Med venlig hilsen
Thomas Lorentsen
E-mail: foto@tholofoto.dk
www.tholofoto.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-04-01 11:17

Tholo skrev:

>Nej men hvis jeg KUN fik en 3-4 emmailspams i løbet af et halvt år, ville
>jeg nok sige det samme.

Det er princippet...

>Tænk på hvad det ville koste hvis Telmore, skulle trykke og sende mig et
>brev, hvis de lavede om på priserne og lign.

Lav det sådan, at man ved tilmeldingerne kunne vælge om man ville
modtaget det pr. mail eller SMS, eller begge dele... Så får folk det
som de vil have det.

>Næjnej så er det da noget nemmere at sende en sms, og som sagt tager det
>ikke lang tid at slette den.

Næh, men det gør email-spam heller ikke, det er faktisk hurtigere for
mig.

>Ja måske men brug istedet noget energi herinde, på at glæde jer over at vi
>har sparet penge hver gang de har sendt en sms.

Bare spørg folk ved tilmeldingen, og send evt. en mail i stedet.

>Men prøv da at sende dem det som et forslag, indtil nu har de jo lyttet
>meget mere til os, end andre selskaber har gjort.

Jeg ved at Frank læser med her.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 07-04-01 23:13

Hej...

> [...]
>Telmore.
>Nå men så mangler vi kun at minutprisen kommer ned under 1 kr.

Jamen i praksis er den jo, næsten, nede på een krone, idet der jo gennem
længere tid er blevet tillagt 20% hver gang man sætter penge ind på
kontoen. Resultatet er jo, stort set, det samme.

--
M.v.h. Ole®

Fra : SpaceFrog

Dato : 08-04-01 00:28

"Ole Rasmussen" <ole@rasmussen.org> wrote in message

> Jamen i praksis er den jo, næsten, nede på een krone, idet der jo gennem
> længere tid er blevet tillagt 20% hver gang man sætter penge ind på
> kontoen. Resultatet er jo, stort set, det samme.

Nå ja det kan du jo egentlig have ret i :)
Selvom det andet ser bedre ud på papiret overfor TDC m.fl.*S*