Ih - klare fremskridt ang. sammenførte kat~
Fra : Vibeke J

Dato : 02-09-03 18:20

Ja emnet er nok lidt mis- (høhø)visende.

Men jeg har jo mine tre katte. Mit huskattesøskendepar Røskva og Tjalfe og
så tilkomlingen Vidar som er MCO. Vi fik jo Vidar sidste sommer som
legekammerat til Tjalfe, men det var ikke ligefrem kærlighed ved første blik
for Vidar lavede alt for meget ballade for Tjalfe.

Nåmen der er jo gået et år siden vi fik Vidar og der har det meste af tiden
været kølig luft mellem dem - og hvis Vidar kom i vejen for Tjalfe - fik han
det at vide - med høj poteføring og hvæs.

Men så i dag står vi et par stykker og er igang med at ordne haven da en af
beboerne kommer til at træde Vidar på halen (han har det med at sætte sig
liiiige ved siden af folk så det sker rimelig tit). Nåmen Vidar (som er
temmelig ømskindet) hyler op og brokker sig - så beboeren bliver helt vildt
ked over hvad der er sket og prøver på at trøste ham. Vidar har i det hele
taget forholdsvis meget lyd på så man er aldrig i tvivl om når der er sket
ham noget.

Nåmen så sker der det totalt uforudsigelige at som Vidar går kommer Tjalfe
løøøøøbende for at se hvad der er sket og begynder så at slikke Vidar og
beroligere ham og så sidder de ellers der og hygger. Det var for vildt! Mine
øjne var lige ved at trille ud af bar overraskelse.

Så går Vidar ellers lidt videre væk (da beboeren gerne lige vil sige
undskyld og Vidar var ikke ligefrem interesseret i det) og så stiller Tjalfe
sig i vejen og blokerer vejen så Vidar kan ligge sig ned. Wau - det var ikke
lige hvad jeg havde forventet af netop dem. Men så fatter beboeren at han
nok ikke liiiige skal prøve på noget og så ligger Tjalfe sig hen ved siden
af Vidar og giver ham et slik til.

Humn. Hvor blev den hvæsende Tjalfe lige af der? Det tyder vist på at Tjalfe
alligevel har accepteret den "lille" uldtot.

Men ih hvor var det altså dejligt at se. Jeg blev lige nødt til at fortælle
om det - for det er ikke lige den slags der sker her til hverdag.

/Vibeke (som overhovedet ikke kan overbevis gemalen om at det er abs strengt
nødvendigt at købe det kradsetræ i MaxiZoo :( )