Aflytning af mobil telefon???
Fra : Random

Dato : 02-09-03 17:31

Hej

Er der nogle som kan fortælle mig om det er rigtig, at
man på internettet kan finde ud af om ens mobil
bliver aflyttet? Hvis ja hvorda så?

Jeg har hørt at hvis man trykker *#06# på mobilen
og der så er mere end 15 tal i SN så er det fordi den bliver
aflyttet. Ved ikke om det er rigtig.

Mvh
Michael

Fra : Søren Blom

Dato : 02-09-03 17:50

"Random" <random2u@softhome.net> skrev

> [...]
>
> Jeg har hørt at hvis man trykker *#06# på mobilen
> og der så er mere end 15 tal i SN så er det fordi den bliver

Det er vist nogen der bilder dig noget sludder ind. En GSM telefon er ikke
sådan lige til at aflytte, hvis overhoved og skulle den blive det, så er det
en politiet myndighed der gør det efter en dommerkændelse og det vil man
ikke kunne finde ud af ved at skrive et og andet i telefonen eller se på en
hjemmeside.
--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Random

Dato : 02-09-03 18:02

> [...]
> en politiet myndighed der gør det efter en dommerkændelse og det vil man
> ikke kunne finde ud af ved at skrive et og andet i telefonen eller se på

Tak for dit svar.
Og ja det kan godt være at der er nogle der bilder mig noget ind.
Men ham som spørger mig, har en mistanke om, at hans tlf bliver
aflyttet af politet.

Mvh
Michael

Fra : Fischer

Dato : 02-09-03 18:21

> Tak for dit svar.
> Og ja det kan godt være at der er nogle der bilder mig
> noget ind. Men ham som spørger mig, har en mistanke om,
> at hans tlf bliver aflyttet af politet.

Politiet kan godt aflytte ham, men han har ingen chance for at opdage det.
Den kode du nævner er til at se telefonens IMEI-nummer. Antallet af cifre
afhænger af telefon-modellen og intet andet.

*Fischer

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 03-09-03 01:50

Fischer skrev:

> Den kode du nævner er til at se telefonens IMEI-nummer. Antallet af cifre
> afhænger af telefon-modellen og intet andet.

Nemlig..! og er 'fast frosset' i mobilen... den ændre sig ik bare lige...
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-09-03 19:42

Søren Blom skrev Tirsdag den 2. september 2003 18:50 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
> ikke kunne finde ud af ved at skrive et og andet i telefonen eller se på en

Det er nu teleselskaberne der fortager aflytningen, efter dommerkendelse, og
det vil så nok være politiet/PET måske FET der har anmodet om denne
dommerkendelse. Og det er ikke GSM signalerne der bliver aflyttet, det er
efter udstyret ved masterne at det bliver fortaget.

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen

Der søger et link til gratis satelitbilder med hurtig opdatering efter bildet
er taget,,,

Fra : Georg

Dato : 02-09-03 22:45

Var der ikke noget i Tyskland fornylig, hvor nogle kunder på deres regninger
havde fået et mærke anført eller en ekstra regning for aflytningen. Jeg
mener de havde fået et påført et gebyr på deres regning, fordi deres mobil
blev aflyttet. Det var selvfølgelig en brøler af dimensioner...

Nogle der kan huske historien?

Fra : Maze

Dato : 03-09-03 13:24

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> wrote in message news:<3f550f4f$0$430$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> mener de havde fået et påført et gebyr på deres regning, fordi deres mobil
> blev aflyttet. Det var selvfølgelig en brøler af dimensioner...

Desværre ikke, men den lyder da som om der er nogen, der har sovet i timen..

--
/Maze