X-Files The Movie spørgsmål...
Fra : LZ

Dato : 02-09-03 14:57

Hvor ligger man filmen i forhold til serien.
Med det mener jeg, hvor i "datolinien" skal filmen ligge (efter 6 sæson ? 7
sæson ? eller midt i et afsnit ?).

MVH
LZ

Fra : Kasper Møller

Dato : 02-09-03 15:22

LZ wrote:
> Hvor ligger man filmen i forhold til serien.
> Med det mener jeg, hvor i "datolinien" skal filmen ligge (efter 6
> sæson ? 7 sæson ? eller midt i et afsnit ?).

Jeg mener at det er efter sæson 5, men ellers prøv at spørge i én af de mange x-files grupper, der
ved de det helt sikkert.

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 02-09-03 20:07

LZ skrev i en meddelelse...
> Hvor ligger man filmen i forhold til serien.
> Med det mener jeg, hvor i "datolinien" skal filmen ligge (efter 6 sæson ?
7
> sæson ? eller midt i et afsnit ?).

Man ligger lige midt imellem sæson fem og seks, i det X-files afdelingen
nedlægges i sæsonafslutningen "The End", bliver genoprettet i slutningen af
filmen og derfor eksisterer igen i sæsonstarten "The Beginning". Chris
Carter tilstræbte i øvrigt at filmen skulle kunne ses af både seriens fans
og fuldstændige novicer der aldrig havde set serien, uden at der ville blive
nogen sure miner. Det mener jeg han har klaret meget godt, men jeg er nu
glad for at have set samtlige afsnit af serien også.

Håber det hjalp lidt på forvirringen )

Mvh Tina - så stor X-Files fan at hun skrev hovedopgave om serien.
--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-09-03 20:53

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> writes:

> [...]
> nogen sure miner. Det mener jeg han har klaret meget godt, men jeg er nu
> glad for at have set samtlige afsnit af serien også.

Det mener jeg, at han har klaret af ramsaltet lort.

Jeg så filmen og havde kun anekdotisk viden om serien. Jeg fattede
nada en klap og fik bestemt ikke lyst til at se serien.

--
Peter B. Juul, o.-.o ($/x) * SQR(TCP) * Pr0n = Internet!
The RockBear. ((^)) - The Internet Timeline

Fra : SJ

Dato : 02-09-03 21:01

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Det mener jeg, at han har klaret af ramsaltet lort.
>
> Jeg så filmen og havde kun anekdotisk viden om serien. Jeg fattede
> nada en klap og fik bestemt ikke lyst til at se serien.

Det er en fremragende film!
En af de få film, som jeg skal have på dvd.

---

Fra : zcully

Dato : 02-09-03 21:09

> Jeg så filmen og havde kun anekdotisk viden om serien. Jeg fattede
> nada en klap og fik bestemt ikke lyst til at se serien.

Ok så har du godt nok nemt ved at ryge af sporet filmmæssigt (eller hvad man
kan kalde det).
Jeg var inde og se den med min Mor og Far og de havde aldrig set et eneste
afsnit af X-Files og er iøvrigt normalt ikke til overnaturlige film, men de
fattede den godt og syntes tilmed den var så god at min far købte den på
video (de har ikke DVD)!!!

/Zcully

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 03-09-03 07:01

"Tina Susanne Johansson"

> Mvh Tina - så stor X-Files fan at hun skrev hovedopgave om serien.

Er det en opgave man kan få lov at læse? Jeg har været en stor x-files fan,
men stod af da Tv2s behandling af serien blev for useriøs...

Mvh.
Lars

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 03-09-03 15:27

Lars Lauridsen skrev i en meddelelse...

> Er det en opgave man kan få lov at læse? Jeg har været en stor x-files
fan,
> men stod af da Tv2s behandling af serien blev for useriøs...

Det skulle jeg da mene. Der står et eksemplar til udlån på
universitetsbiblioteket i Ålborg - det kan bestilles gennem www.bibliotek.dk
ved søgning på mit navn som forfatter - hvorvidt du får noget ud af at læse
den skal jeg lade være usagt - den er trods alt fagorienteret.

Mvh Tina - der lige skamløst har promoveret sig selv - rundstykke