Beroligende at have kat?
Fra : Tina

Dato : 02-09-03 15:02

Jeg troede, jeg havde bare ét rum i mine reoler, som Mis ikke kunne nå. Bare
ét.

Jeg kan godt tro om igen...

Pludselig sad han og kaldte på mig. Mauuuuu mauuuu-mraaa? Moaaarrrrr Moar
moar? Han blev ved. Til sidst overgiver jeg mig, og vender mig om for at se,
hvad han har gang i. Chok! Kræet sad på 3 cm ledig plads yderst på hylden,
hvor han prøvede at hage sig fast, for ikke at falde ned. Med et meget bange
og forskrækket udtryk i ansigtet. (Et lille udsnit af reolens rum kan ses på
dette billede: http://wunjo.webbyen.dk/billed.asp?PrivatBilled=2546741
Reolen er 5 rum høj. Det var i rummet øverst til venstre, han befandt sig).

Havde han prøvet at springe ned, var han helt sikkert kommet til skade i
springet, da han ikke kunne finde ordentligt afsæt. Var han faldet ned, var
han også kommet til skade.

Hvor blev jeg forskrækket. Det er kun beroligende at have kat, når de ikke
laver sådanne narrstreger

Omregistrering af hans øremærkning bliver der ikke tale om. Han er slet ikke
registreret i Kattens Værn... Jeg skal kontakte hans tidligere dyrlæge, fik
jeg besked på.

Hvilke af de to registre er mon mest brugt, når folk løber på en øremærket
kat?

Tina

--
Besøg os på http://wunjo.webbyen.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-09-03 16:29

Tina (misstinadk@hotmail.com) skrev følgende:

> Havde han prøvet at springe ned, var han helt sikkert kommet til
> skade i springet, da han ikke kunne finde ordentligt afsæt. Var han
> faldet ned, var han også kommet til skade.

Så burde mine katte have stillet træskoene for længst.... Da jeg boede
hjemme havde vi sågar en kat der jævnlig sprang ned fra tagspærrene i den
gamle lade. Vel en 5 meters penge... Det er der aldrig sket noget ved.

Jeg tror generelt mange folk undervurderer deres små pus. Der skal nogen
ting til før der sker noget alvorligt.

- Martin

Fra : Tina

Dato : 02-09-03 17:21

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gamle lade. Vel en 5 meters penge... Det er der aldrig sket noget ved.
>
> Jeg tror generelt mange folk undervurderer deres små pus. Der skal nogen

Må lige indskyde, at min kat ikke er ret god til det med at springe rundt...
Han har præsteret at hoppe ned fra sofabordet på en så akavet måde, at havde
der været 10 cm længere ned, havde det været en tur til doktordamen. OP på
sofabordet, sofaen, sengen eller hvor han nu vil hen, sker også på en
lettere uelegant måde.

Han er selvfølgelig undersøgt, men der er intet i vejen med ham. Han er bare
ikke god til det med at springe op og springe ned. Jeg kender intet til hans
killingetid. Måske har han bare aldrig lært det :)

Tina og Mis

Fra : Jane

Dato : 03-09-03 14:49

Tina skrev i <news:3f54c2d3$0$466$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Må lige indskyde, at min kat ikke er ret god til det med at springe
> rundt...

Jeg har også tit grinet af min kat og sagt at elegance aldrig
bliver hendes stærkeste side, hun havde hoppet så akavet ned
fra sit kradsetræ at hun haltede i månedsvis. Den første dyr-
læge(dyrlægen havde ferie) gav smertestillende piller men da
jeg så kom til min rigtige dyrlæge med hende sagde han at det
var en skidt idé, for smerten skulle være der og minde katten
om ikke at belaste leddet til det var gået i orden igen, så
vi fjernede pillerne og så gik det i orden. Siden har jeg lært
altid at have en stol eller den slags ved kradsetræet, så hun
kan "mellemlande" på vej ned. Jeg har vist også ret højt til
loftet. Jeg har en af de store fra Likita "med ekstra på" for
at kunne nå loftet. Min kat er ikke så intelligent så det med
at hoppe fra hylde til hylde falder hende slet ikke ind - men
man kan jo bare sætte sig til at kalde på menneske-elevatoren
hvis man vil transporteres, og ikke gider hoppe, så kommer en
slave rendende for at adlyde...

Jane