CSS: Floater ik' HELT til højre
Fra : Niels Madsen

Dato : 02-09-03 14:50

Hey all!

Hvis I kigger på denne side:
http://blacksmith-studios.dk/php/
Kan i se at menuen til højre, ikke lægger sig HELT præcist under
titlen...

Style-sheet kan blive fundet HER:
http://www.blacksmith-studios.dk/php/css/style.css

Jeg vil gerne have den aligned helt til højre..så der ikk er et
lille "hak".

Tak for hjælpen

Niels Madsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Niels Madsen

Dato : 02-09-03 17:35

Niels Madsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> http://www.blacksmith-studios.dk/php/css/style.css
>
> Jeg vil gerne have den aligned helt til højre..så der ikk er et

Der skal lige tilføjes at det ser pænt nok ud i IE men ikke i
Mozilla...
Kan nogen desuden foklare hvordan jeg undgår den store forskel
med hensyn til min lille blå barre. Den er MEGET tykkere i IE end
i Mozilla

Smil - Niels

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-09-03 21:51

Niels Madsen skrev:

> [...]
> Kan nogen desuden foklare hvordan jeg undgår den store forskel
> med hensyn til min lille blå barre. Den er MEGET tykkere i IE end

Første skridt til at få sider vist (nogenlunde) ens i forskellige
browsere er at benytte en standardsættende doctype.

Se om betydningen af doctype switch her:
<http://gutfeldt.ch/matthias/articles/doctypeswitch.html> eller
her: <http://html.dk/artikler/00036/>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Tine Müller

Dato : 03-09-03 11:01

"Niels Madsen" skrev
> [...]
> http://www.blacksmith-studios.dk/php/css/style.css
>
> Jeg vil gerne have den aligned helt til højre..så der ikk er et

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit spørgsmål, men i #rightmenu
har du valgt MARGIN-TOP: 5px;
og det giver så noget luft.

#rightmenu {
BORDER-RIGHT: #000 1px dashed; BORDER-TOP: #000 1px dashed; MARGIN-TOP:
5px; FLOAT: right; BORDER-LEFT: #000 1px dashed; WIDTH: 135px;
BORDER-BOTTOM: #000 1px dashed; HEIGHT: 400px; BACKGROUND-COLOR: #1a4a6f
}

KH
Tine Müller

e-mail: tinem@email.dk
homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : Niels Madsen

Dato : 03-09-03 16:56

Tine Müller wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> 5px; FLOAT: right; BORDER-LEFT: #000 1px dashed; WIDTH: 135px;
> BORDER-BOTTOM: #000 1px dashed; HEIGHT: 400px; BACKGROUND-COLOR: #1a4a6f

Hey Tine...

Det var desværre ikke det der var problemet... problemet lå i, at der var en
form for margin på HØJRE side af menuen.. der forsagede et lille hak i
Mozilla/Netscape...

Problemet er dog løst... satte
Kode
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Strict //EN">

ind som Jens GyldenkærneClausen... works fine..

Tak for hjælpen til both of you!

Smil - Niels