Dynamisk formular
Fra : Martin

Dato : 02-09-03 14:41

Hej alle

Jeg håber mit spørgsmål er placeret i den korrekte nyhedsgruppe.

Jeg har en formular med to drop-downlists. Begge er hentet fra to
forskellige SQL-tabeller. Jeg ønsker at når brugeren har valgt en
værdi i øverste formular, så skal valgte værdi bruges som filter
til den anden dropdown.

Eksempel, Den første dropdown er "Firmaer", den anden
"Kontaktpersoner". Jeg ønsker at når brugeren har valgt et firma,
så skal den anden dropdown indeholde kontaktpersonerne tilknyttet
valgte firma.

Formularen er genereret af ASP-kode, hvorfor løsningen gerne
skulle kunne fungere sammen med ASP.

Nogen der har et bud på hvordan man gør det????

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bo Christensen

Dato : 03-09-03 23:19

Hej Martin.

> Jeg håber mit spørgsmål er placeret i den korrekte nyhedsgruppe.
Den korrekte gruppe er nok dk.edb.webdesign.serversite

> [...]
> forskellige SQL-tabeller. Jeg ønsker at når brugeren har valgt en
> værdi i øverste formular, så skal valgte værdi bruges som filter

Synkronisering af kombinationsbokse er altid et spændende emne i forbindelse
med databaseapplikationsudvikling.

Når der er tale om en Web-applikation, bliver du nød til dynamisk at opbygge
din SQL-sætning.

Det vil sige; at du skal bruge en client-side OnChange til at
Submitte/genindlæse din side, og her genopbygge WHERE-klausulen i din
SQL-sætning i dit server-side-script. ( I en Access-database skulle du jo
ligeledes bruge Requery-metoden).

Jeg håber dette bringer dig videre. For et mere konkret svar, må du være
mere konkret i formuleringen af dit spørgsmål. (Prøv evt. ovennævnte NG.)

Mvh.

Bo.