Stylesheet med Netscape virker ikke
Fra : Søren Houen

Dato : 07-04-01 13:26

På min hjemmeside http://www.houen.com, bruger jeg i nederste "frame" et
lille billede som baggrund, for at få den samme farve på alle browsere.

Billedet har jeg indsat via et stylesheet, og det virker upåklageligt i
Explorer.

Netscape vil dog ikke indsætte denne baggrund på andet end forsiden, og jeg
forstår ikke hvorfor?

På forhånd tak

Fra : Lars K. Nielsen

Dato : 07-04-01 14:10

"Søren Houen" <houen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Explorer.
>
> Netscape vil dog ikke indsætte denne baggrund på andet end forsiden, og

Netscape (4.x) fortolker uheldigvis den relative url i stylesheetet i
forhold til det enkelte dokuments url og ikke i forhold til stylesheetet's
url. Derfor vil det kun virke korrekt i de dokumenter der ligger i samme
bibliotek som stylesheetet. Du bør derfor bruge en absolut url i stedet for
en relativ.

Prøv derfor at ændre
background-image : url(images/sandbag.gif);
til
background-image : url(http://www.houen.com/images/sandbag.gif);
eller bare
background-image : url(/images/sandbag.gif);

Så skulle Netscape også kunne være med.

Mvh Lars

--
we all surf better in the dark
.... Pet Shop Boys på nettet ...

Fra : Søren Houen

Dato : 07-04-01 16:37

Hej Lars

Mange mange tak. Det hjalp

Mvh. Søren

Fra : jake

Dato : 09-04-01 23:06

Hvad er det for en font du har brugt til "Houen"? Den har stil.