Septembers startskudquiz (3)
Fra : Peter Lind

Dato : 02-09-03 10:42

Hejsa

Det var jo en stor succes med startskudsquizzer for snart en måned siden, så
jeg har lavet lidt flere.
Her er septembers første quiz: http://peterlind.dk/film/quiz/startskud3.jsp

For dem der ikke har været med før, gælder det om at gætte hvilken film det
er, der indledes med præcis det billede der er vist i quizzen. Svaret
skrives her i gruppen, så vi alle kan se hvor dygtige vi er

Quizzens 20 film med sværhedsgrader er:

1. Burde være nem, men lurer sikkert de fleste.

2. Ret nem, hvis man har set denne lidt sjældne film.

3. Meget nem.

4. Utrolig nem

5. Svær

6. Middel. (introen ligner ikke helt resten af filmen)

7. Nem (hvis man kan se hvad det forestiller)

8. Svær (kameraet kører op over hovedet, så man ser hovedpersonerne stirre
på os - og det ville være for nemt)

9. Nem (den starter med sort skærm, teksten kommer først, derefter dette
still)

10. Svær

11. Meget nem

12. Svær - det er nemlig slet ikke dette filmen handler om.

13. Nem, men nok en lidt for sjælden set film

14. Middel - alle har set den, men kan nogen huske denne start?

15. Nem

16. Nem

17. Middel - for få har set denne film

18. Meget svær - den særeste introduktion jeg endnu har set

19. Meget nem

20. Meget nem (er også blevet gættet på mange gange ved andre film

God fornøjelse med gætteriet - som altid kan man ikke vinde andet end ære og
berømmelse.
De to tidligere quizzer ligger på
http://peterlind.dk/film/quiz/startskud.jsp og det er muligt at taste sine
gæt ind online.

Peter Lind

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 02-09-03 11:49

> Det var jo en stor succes med startskudsquizzer for snart en måned siden,

> jeg har lavet lidt flere.
> Her er septembers første quiz:
http://peterlind.dk/film/quiz/startskud3.jsp

og du har dælme ikke lavet den nemmere den her gang :)
Men her kommer mine gæt:

> 1. Burde være nem, men lurer sikkert de fleste.

Back To The Future

> 2. Ret nem, hvis man har set denne lidt sjældne film.
>
> 3. Meget nem.

Toy Story

> 4. Utrolig nem

Reservoir Dogs

> 5. Svær
>
> 6. Middel. (introen ligner ikke helt resten af filmen)

Armageddon
(ville have sagt Titan AE, men den kommer jo længere nede)

> 7. Nem (hvis man kan se hvad det forestiller)

Ja det er jo så lige om man kan det. Das Boot?

> [...]
> på os - og det ville være for nemt)
>
> 9. Nem (den starter med sort skærm, teksten kommer først, derefter dette

Outland

> 10. Svær
>
> 11. Meget nem

The Phantom Menace

> 12. Svær - det er nemlig slet ikke dette filmen handler om.

Det må næsten være en film der foregår i c-64'eren storhedstid, men tætetere
kommer jeg nok ikke :/

> 13. Nem, men nok en lidt for sjælden set film
>
> 14. Middel - alle har set den, men kan nogen huske denne start?

Monty Python and the Holy Grail

> 15. Nem

Titan AE

> 16. Nem

Nej den er da ej. Det ligner mest af alt en mand på motorcykel på vej gennem
rummet :)
Predator?

> 17. Middel - for få har set denne film
>
> 18. Meget svær - den særeste introduktion jeg endnu har set
>
> 19. Meget nem

Snatch

> 20. Meget nem (er også blevet gættet på mange gange ved andre film

American Beauty

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-09-03 13:20

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> writes:

> 1. Burde være nem, men lurer sikkert de fleste.

Back to the future?

> 3. Meget nem.

Toy Story?

> 4. Utrolig nem

Er det Reservoir Dogs?

> 5. Svær

Ved ikke helt hvorfor jeg tænker Nicky & Gino...

> 9. Nem (den starter med sort skærm, teksten kommer først, derefter dette
> still)

Det er da 2001.

> 11. Meget nem

Episode II?

> 12. Svær - det er nemlig slet ikke dette filmen handler om.

Så er det nok en eller anden nørdfilm.

> 14. Middel - alle har set den, men kan nogen huske denne start?

Et vildt gæt: Monty Python and the Holy Grail. Så kommer Arthur
"ridende" ind om lidt..

> 16. Nem

Nope. Kan ikke genkende rumskibet.

> 18. Meget svær - den særeste introduktion jeg endnu har set

Det er ikke Contact, vel?

> 19. Meget nem

Jeg ved, at jeg har set den, men kan ikke lige komme på den. Øv.

> 20. Meget nem (er også blevet gættet på mange gange ved andre film

American Beauty.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^))          - Birksted

Fra : Mark Høserich

Dato : 02-09-03 14:28

Du har ikke sparet på de svære var ?

> 1. Burde være nem, men lurer sikkert de fleste.
Wallace & Gromit The wrong trouses ?

> 4. Utrolig nem
Håndlangerne

> 5. Svær
Synes det minder om starten af Commando

> 6. Middel. (introen ligner ikke helt resten af filmen)
Deep Impact ?

> 7. Nem (hvis man kan se hvad det forestiller)

The hunt for Red October
> 8. Svær (kameraet kører op over hovedet, så man ser hovedpersonerne
> stirre på os - og det ville være for nemt)

Being John Malckovic, Nej vel ? Jeg synes først man ser hans skaldede isse
længere inde i film, det må sgu være en anden....

> 9. Nem (den starter med sort skærm, teksten kommer først, derefter
> dette still)

2001: A Space Odessey

> 10. Svær
The Cable Man

> 11. Meget nem
Det skal du sq ikke sige, jeg ved det er Star Wars men hvilken....Det må
være nr. 1

> 13. Nem, men nok en lidt for sjælden set film
10000 % sikker på det Down by Law, I Scream, You Scream, We all Scream for
Icecream er en af de fedeste fængelsscener jeg nogensinde har set.

> 19. Meget nem
Lock, Stock, and two smoking Barrels

M<a>RK

Fra : TrustNo1/hk72

Dato : 02-09-03 14:40

On Tue, 2 Sep 2003 11:41:50 +0200, "Peter Lind"
<peterlind@hotmail.com> wrote:

>1. Burde være nem, men lurer sikkert de fleste.
Back To the Future?

>3. Meget nem.
Toy Story

>4. Utrolig nem
Reservoir Dogs

>6. Middel. (introen ligner ikke helt resten af filmen)
Deep Impact?

>7. Nem (hvis man kan se hvad det forestiller)
Das Boot?

>9. Nem (den starter med sort skærm, teksten kommer først, derefter dette
>still)
2010 - The Year We Make Contact

>10. Svær
Requiem For A Dream

>11. Meget nem
Star Wars Episode 2: Attack of the Clones

>12. Svær - det er nemlig slet ikke dette filmen handler om.
Big

>14. Middel - alle har set den, men kan nogen huske denne start?
Monty Python & the Holy Grail

>15. Nem
Titan A.E.

>16. Nem
Star Wars Episode 1: The Phantom Menace

>18. Meget svær - den særeste introduktion jeg endnu har set
Treasure Planet

>20. Meget nem (er også blevet gættet på mange gange ved andre film
American Beauty

Det var så mine bud

/Henrik

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 02-09-03 15:00

Peter Lind wrote:
> Hejsa

Hej hej

> 4. Utrolig nem

Så kan jeg den - Reservoir Dogs

> 5. Svær

Et gæt, da det er lang tid siden jeg har set filmen - Good Will Hunting

> 8. Svær (kameraet kører op over hovedet, så man ser hovedpersonerne
> stirre på os - og det ville være for nemt)

Snatch

> 11. Meget nem

Er det ikke den slags rumskibe de bruger i de første to Star Wars film? Så
er spørgsmålet jo hvilken det er... Kan ikke huske det, men gætter på SW1:
The Phanton Menace

> 14. Middel - alle har set den, men kan nogen huske denne start?

Monty Python and the Holy Grail ?

> 15. Nem

Hjælp jeg er en Fisk

> 19. Meget nem

Lock Stock and two smoking Barrels

> 20. Meget nem (er også blevet gættet på mange gange ved andre film

Så må man næsten gætte på American Beauty :)

hygge,
Nicolai

Fra : Rune Zedeler

Dato : 02-09-03 17:54

Peter Lind wrote:

> 8. Svær (kameraet kører op over hovedet, så man ser hovedpersonerne stirre
> på os - og det ville være for nemt)

Der er ingen, der har gættet på noget, her...
Er det en Star Trek-film?

-Rune

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-09-03 19:42

Hej!

Rune Zedeler wrote:

> Der er ingen, der har gættet på noget, her...
> Er det en Star Trek-film?

Kunne godt være Nemesis faktisk... Skurken har en blank isse :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner "

Fra : SJ

Dato : 02-09-03 21:00

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne godt være Nemesis faktisk... Skurken har en blank isse :)

ST: Nemesis er en kanon film. Jeg har lige fået set den på dvd.

---

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-09-03 21:35

Hej!

SJ wrote:

> "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> ST: Nemesis er en kanon film. Jeg har lige fået set den på dvd.

Må tilstå jeg var lidt skuffet. Havde håbet på en grand finale med Q! Ham gutten
virker lidt kikset når der har været så mange seje afsnit af f.eks. TNG.

Men måske er det bare mig

--
Mvh, Kim Voss Schrader (som har alle bokse af TNG :))

"Fooling around is like screwing around - without dinner "

Fra : SJ

Dato : 02-09-03 21:43

> [...]
gutten
> virker lidt kikset når der har været så mange seje afsnit af f.eks. TNG.

Q rules!

> Men måske er det bare mig

Nej, du har lidt ret.
Den bedste film med TNG må nok siges at være First Contact.
Er du enig?

> --
> Mvh, Kim Voss Schrader (som har alle bokse af TNG :))

Mvh, SJ (som også har alle bokse af TNG)

---

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-09-03 21:50

Hej!

SJ wrote:

> Q rules!

Jepper. Især når han laver et eller andet sindssygt, såsom at få hele TNG-holdet
til at fremstå som medlemmer i et mexikansk band

> Nej, du har lidt ret.
> Den bedste film med TNG må nok siges at være First Contact.
> Er du enig?

Well, den er da ok. Men jeg synes faktisk der er afsnit af TNG som er lige så
gode eller bedre. Og så er der jo Insurrection :)

> Mvh, SJ (som også har alle bokse af TNG)

:)

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-09-03 11:20

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> escribió en el mensaje
> Hej!

> Jepper. Især når han laver et eller andet sindssygt, såsom at få
hele TNG-holdet
> til at fremstå som medlemmer i et mexikansk band

Eller sende dem alle ned i Robin Hood udklædning der får Worf til at
udbryde: "I must protest, I am NOT a merry man!" Alt for morsomt
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-09-03 11:59

Hej!

Lars Hoffmann wrote:

> Eller sende dem alle ned i Robin Hood udklædning der får Worf til at
> udbryde: "I must protest, I am NOT a merry man!" Alt for morsomt.

Det er rigtigt *LOL* :) Det var stoooort. Hvor var det nu lige det dukkede op?
Det var vist een af filmene?

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 03-09-03 13:47

> Det er rigtigt *LOL* :) Det var stoooort. Hvor var det nu lige det dukkede
op?
> Det var vist een af filmene?

Nej så vidt jeg husker var det i et af TNG afsnittene og ikke filmene.
Hvor Worf flår den guitar ud af hånderne på LaForge og smadre den.

Eller hvad med det afsnit af Voyager hvor Q sidder med sin søn og stolt
fortæller:
"I've already tought him how to knock small planet out of orbit"
Det kunne jeg lade være med at more mig over :)

Desuden så er det billede der startede hele den her sub-tråb ikke fra
Nemesis. Nemesis filmen starter nemlig ved det der romulanske cenat og ikke
med et billede af ham den skaldede klon.

-The Baptizer
www.area42.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-09-03 14:00

Hej!

Johnny Jakobsen wrote:

> Nej så vidt jeg husker var det i et af TNG afsnittene og ikke filmene.
> Hvor Worf flår den guitar ud af hånderne på LaForge og smadre den.

Jeg skal også have set TNG igen... Der er sq mange store scener :)

> Desuden så er det billede der startede hele den her sub-tråb ikke fra
> Nemesis. Nemesis filmen starter nemlig ved det der romulanske cenat og ikke
> med et billede af ham den skaldede klon.

Okay, det kan så godt være. Jeg synes ikke rigtigt om Nemesis så jeg husker ikke
så forfærdeligt meget fra den :-/

Fra : Collec2r

Dato : 03-09-03 17:07

> Det er rigtigt *LOL* :) Det var stoooort. Hvor var det nu lige det
> dukkede op? Det var vist een af filmene?

Det er i afsnittet Qpid i 4. sæson.

Collec2r

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-09-03 21:13

Hej!

Collec2r wrote:

> Det er i afsnittet Qpid i 4. sæson.

Thanx! :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Collec2r

Dato : 04-09-03 05:35

> Hej!

> Thanx! :)

No problem

Collec2r

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 02-09-03 23:47

Rune Zedeler wrote:

> Der er ingen, der har gættet på noget, her...
> Er det en Star Trek-film?
>
> -Rune

Synes nu ellers mit bud er meget godt, men det finder vi jo ud af når Peter
afslører resultaterne (for dem der ikke gider læser et indlæg op: Snatch)
hygge,
Nicolai

Fra : Rasmus

Dato : 02-09-03 22:53

> 1. Burde være nem, men lurer sikkert de fleste.

Back To The Future I ???

> 2. Ret nem, hvis man har set denne lidt sjældne film.

???

> 3. Meget nem.

South Park?

> 4. Utrolig nem

Ikke for mig...

> 5. Svær

???

> 6. Middel. (introen ligner ikke helt resten af filmen)

Evolution?

> 7. Nem (hvis man kan se hvad det forestiller)
En eller anden ubådsfilm

> 8. Svær (kameraet kører op over hovedet, så man ser hovedpersonerne stirre
> på os - og det ville være for nemt)

Star Trek

> 9. Nem (den starter med sort skærm, teksten kommer først, derefter dette
> still)

Rumrejse 2001

> 10. Svær

???

> 11. Meget nem

SW2 - Attack of The Clones

> [...]

> 13. Nem, men nok en lidt for sjælden set film

???

> 14. Middel - alle har set den, men kan nogen huske denne start?

A.I (Lækker film)

> 15. Nem

???

> 16. Nem

Star Wars I?

> 17. Middel - for få har set denne film

???

> 18. Meget svær - den særeste introduktion jeg endnu har set

Contact?

> 19. Meget nem

8 Mile?

Fra : Rasmus Toft Lauridse~

Dato : 02-09-03 23:51

> Quizzens 20 film med sværhedsgrader er:
>
> 1. Burde være nem, men lurer sikkert de fleste.

> 2. Ret nem, hvis man har set denne lidt sjældne film.
>
> 3. Meget nem.

Toy Story?

> 4. Utrolig nem

Reservoir Dogs?

> [...]

> på os - og det ville være for nemt)
>
> 9. Nem (den starter med sort skærm, teksten kommer først, derefter dette

2001?

> 10. Svær

Natural Born Killers? Jeg ved ikke hvorfor den siger mig bare et eller andet

> 11. Meget nem

Episode II?

> 12. Svær - det er nemlig slet ikke dette filmen handler om.
>
> 13. Nem, men nok en lidt for sjælden set film
>
> 14. Middel - alle har set den, men kan nogen huske denne start?
>
> 15. Nem

Titan A.E.?
> 16. Nem

Episode I?
> 17. Middel - for få har set denne film
>
> 18. Meget svær - den særeste introduktion jeg endnu har set
>
> 19. Meget nem

Snatch?

Fra : Max

Dato : 03-09-03 10:27

>1. Burde være nem, men lurer sikkert de fleste.
Tilbage til fremtiden

>2. Ret nem, hvis man har set denne lidt sjældne film.
Bad taste

>3. Meget nem.
Toy story

>4. Utrolig nem
Reservoir Dogs

> [...]
>på os - og det ville være for nemt)
>
>9. Nem (den starter med sort skærm, teksten kommer først, derefter dette

SW 1

>12. Svær - det er nemlig slet ikke dette filmen handler om.
>
>13. Nem, men nok en lidt for sjælden set film
Mystery Train ?

> [...]
>
>19. Meget nem
>
>20. Meget nem (er også blevet gættet på mange gange ved andre film

den var svær denne gang
mvh
Max

Fra : Michael Skov

Dato : 03-09-03 12:08

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> skriver:
> [...]
>på os - og det ville være for nemt)
>
>9. Nem (den starter med sort skærm, teksten kommer først, derefter dette

Star Wars ATOC

>12. Svær - det er nemlig slet ikke dette filmen handler om.
>
>13. Nem, men nok en lidt for sjælden set film
>
>14. Middel - alle har set den, men kan nogen huske denne start?
>
>15. Nem
Titan A.E

>16. Nem
Star Wars TPM (jeg syntes at det ligner en blokade runner)

Fra : Peter Lind

Dato : 05-09-03 20:37

Phew - den var vist en tand for svær denne gang.
Det var ikke meningen, jeg har blandet filmene fuldstændig tilfældigt, men
var åbenbart kommet ind i en stime med ukendte og underlige film.

Her følger svarene:

> 1. Burde være nem, men lurer sikkert de fleste.

Tilbage til fremtiden / Back to the future.
Den klarede de fleste faktisk.

> 2. Ret nem, hvis man har set denne lidt sjældne film.

Bad Taste
Der var en enkelt der genkendte Peter Jacksons første forsøg på at lave en
film. Jeg går ud fra at resten ikke har set den.

> 3. Meget nem.

Toy Story
Den kunne de fleste, det er dejligt når man kan genkende filmens stil.

> 4. Utrolig nem

Håndlangerne / Reservoir Dogs
De der har set Tarantinos første film, glemmer nok aldrig snakken om 'Like a
Virgin' og argumenterne mod drikkepenge.

> 5. Svær

Pretty in pink
Den var ikke bare svær, den var åbenbart umulig. Og selv om man kender denne
klassiske 80'er film, hvem pokker husker så en fejemaskine?

> 6. Middel. (introen ligner ikke helt resten af filmen)

Toy Story 2
Det er Buzz Lightyear der kommer flyvende i den meget actionfyldte intro.
Det var ikke lige til at gennemskue, og folk gættede da også på Armageddon
og Deep Impact, der handler lidt mere om kometer.

> 7. Nem (hvis man kan se hvad det forestiller)

Das Boot
Den gættede de fleste, hvis de da ikke lige ramte forkert og gættede på Hunt
for Red October, der vist starter meget i samme stil.

> [...]
> stirre på os - og det ville være for nemt)

Snatch

> 9. Nem (den starter med sort skærm, teksten kommer først, derefter

Det er ikke 2001, men billedet er fra 2001! Filmen starter nemlig med en
gennemgang af hvad der skete i 2001, og hvorfor det er nødvendigt at rejse
ud til HAL og monolitten igen. Det var måske lidt tricky, men 2001 starter
jo med det flotte billede af Solen der står op over Jorden der står op over
Månen.

> 10. Svær

Pleasantville

Der var nogle gode gæt på Cable Guy, Natural Born Killers og Requiem for a
Dream, der også har fjernsyn som centrale figurer, men det var altså
Pleasantville. Umuligt at huske dette billede.

> 11. Meget nem

Star Wars - Episode II - Attack of the Clones.

Kan man se at det er II'eren fordi der er 2 rumskibe? De fleste kunne se at
det var Star Wars, og størstedelen gættede på 2'eren.

> 12. Svær - det er nemlig slet ikke dette filmen handler om.

The Princess Bride.

Den var mere end svær, også fordi så få har set filmen. En enkelt gættede på
Big, som også har et computerspil i centrum. Ingen kunne genkende den
rigtige film.

> 13. Nem, men nok en lidt for sjælden set film

The Last Picture Show

Efter sigende en klassiker, men ingen herhjemme har set den. Undertegnede
inklusive.

> 14. Middel - alle har set den, men kan nogen huske denne start?

Monty Python and the quest for the Holy Grail

Den kunne overraskende mange huske. Jeg ville ellers have skrevet at der var
næsten 3 minutters tekst-intröduktion først, men det ville nok have været
for nemt.

> 15. Nem

Titan A.E.

> 16. Nem

Star Wars - Episode I - The Phantom Menace

Det ER en blockade runner - tænk engang at folk ikke engang kan genkende det
rumskib.

> 17. Middel - for få har set denne film

KAT

Martin Schmidts danske gyserfilm, som ikke blev helt så stor en succes som
han gerne havde set. Enten har ingen set den, eller også er den så hurtigt
glemt, for ikke en eneste havde så meget som et gætteforsøg.

> 18. Meget svær - den særeste introduktion jeg endnu har set

Fantasia 2000

Det er svært at finde ud af hvornår den film egentlig starter - især på
DVD'en. Der er så mange introduktioner og oplæg, og ingen af dem er særlig
memorable. Mange gættede på Contact, der både er en flottere og bedre film,
med en rigtig fed introduktion.

> 19. Meget nem

Lock, Stock & Two Smoking Barrels

Et par stykker gættede på Snatch, men de to film er også forrygende ens.

> 20. Meget nem (er også blevet gættet på mange gange ved andre film

American Beauty
Den var der ikke nogen tvivl om.

-

Jeg er ked af at den var så usandsynlig svær denne gang - jeg vil prøve at
fedte lidt med den næste, så den ikke bliver helt så umulig.

Mvh
Peter Lind

Fra : Max

Dato : 05-09-03 21:09

Se frem til den næste quiz, godt arbejde Peter
mvh
Max

Fra : Christian Andersen

Dato : 05-09-03 22:26

Max wrote:

> Se frem til den næste quiz, godt arbejde Peter

Jeg er helt enig. Godt arbejde!

--
Party time, excellent, wiuuuu, wiuuuu, wiuuuuuuu!!!