MS Windows
briani 27239
Terminal server fra Windows XP (pro)?
Fra : Christian Aagot Riis

Dato : 02-09-03 09:58

Hvordan sætter jeg min Windows XP (pro) maskine op til at være terminal
server for _flere_ brugere samtidig?

Jeg kan fint tilgå den fra en anden WinXP med Remote Desktop Connection, men
det gør samtidig at min kone ikke kan bruge maskinen uden at jeg bliver
logget af. Findes der en løsning på dette?

--
Christian
Fjern dyret med den lange hals fra min email-adresse ...

Fra : Peter Jensen

Dato : 02-09-03 10:08

"Christian Aagot Riis" <christian@giraf.aagot.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan sætter jeg min Windows XP (pro) maskine op til at være terminal
> server for _flere_ brugere samtidig?

det gør du ikke ...
--
Peter J

Fra : Christian Aagot Riis

Dato : 02-09-03 10:26

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> wrote in message

> det gør du ikke ...

Trist :-\
--
Christian

Fra : Martin Schultz

Dato : 02-09-03 10:29

On Tue, 2 Sep 2003 10:57:50 +0200, "Christian Aagot Riis"
<christian@giraf.aagot.dk> wrote:

> [...]
>det gør samtidig at min kone ikke kan bruge maskinen uden at jeg bliver
>logget af. Findes der en løsning på dette?

Nej det er en indbygget begrændsning i remote desktop. Hvis du vil
have flere brugere på samtidigt skal du benytte et andet program.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Christian Aagot Riis

Dato : 02-09-03 12:11

"Martin Schultz" <dknews@dropbox.cotse.net> wrote in message

> Nej det er en indbygget begrændsning i remote desktop. Hvis du vil
> have flere brugere på samtidigt skal du benytte et andet program.

Har du et bud på, hvilket det kunne være?

--
Christian

Fra : Martin Schultz

Dato : 02-09-03 15:13

On Tue, 2 Sep 2003 13:11:21 +0200, "Christian Aagot Riis"
<christian@giraf.aagot.dk> wrote:

>"Martin Schultz" <dknews@dropbox.cotse.net> wrote in message

>Har du et bud på, hvilket det kunne være?
Hvis det skal være gratis så VNC. Ellers kan du kigge på ting så som
PCanywhere eller netop.

Martin

Fra : Peter Jensen

Dato : 02-09-03 15:20

"Martin Schultz" <dknews@dropbox.cotse.net> skrev i en meddelelse
> Hvis det skal være gratis så VNC. Ellers kan du kigge på ting så som
> PCanywhere eller netop.

Det er jo programmer til fjernstyring.
Det løser ikke problemet med at konen
skal kunne sidde og arbejde på maskinen
samtidig.

Som jeg forstår Christian er det en
flerbruger løsning han er ude efter, jvf. dette
citat :

>Hvordan sætter jeg min Windows XP (pro) maskine op til at være terminal
>server for _flere_ brugere samtidig?

Der er vel kun den løsning at installere
noget windows server eller noget *nix.
--
Peter J

Fra : Martin Schultz

Dato : 02-09-03 15:33

On Tue, 2 Sep 2003 16:20:18 +0200, "Peter Jensen"
<spateldask@lovelyspam.hotmail.com> wrote:

> [...]

Jeg er ikke sikker på pc-anywhere men vnc og netop kan godt være
logget ind som en anden bruger end den konen bruger og da winXP godt
kan have flere kontoer der er logget ind samtidigt er der ingen
problemer i at begge bruger maskinen på samme tid.

Martin

Fra : Christian Aagot Riis

Dato : 02-09-03 18:00

> [...]

Det troede jeg egentlig også...

> [...]
> kan have flere kontoer der er logget ind samtidigt er der ingen
> problemer i at begge bruger maskinen på samme tid.

Men det kan da være VNC skal prøves af igen (det er nogle år siden sidst).

--
Christian