Og så krydser I lige fingre og poter!!!
Fra : Ann K

Dato : 02-09-03 09:47

Hejsa.
Ja - ved godt at jeg måske lige er grov nok med sådan at kommandere i
overskriften!
Men - vi skal have dyrlægen ud til vaccination af hele Banden i dag...
Og det er ikke sikkert at Ranje får en
Med andre ord... amputation af hans dårlige pote er nyttesløs - der er
gigt i nakke, skulder og øverste del af ryggen (((
Dyrlægen vil nu give ham et sidste ordentligt check - og så bliver
beslutningen truffet...
Han vil dog have lidt ekstra tid... jeg er nemlig på aftenvagt i de
næste 4 dage - og skal så på week-endvagt...
Ranje skal _ikke_ fra denne verden uden at både jeg og Manden er
tilstede!!!!!!

Mvh Ann - med håbets tårer i øjnene

Fra : Stina Hofmann

Dato : 02-09-03 10:21

Ann K skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

>Ja - ved godt at jeg måske lige er grov nok med sådan at kommandere i
>overskriften!

Du skal bare kommandere alt det du vil, det er du i din gode ret til.
Herfra er alt krydset (den søde er blevet ringet op på arbejde og har
fået besked på også at krydse) og selv om jeg normalt ikke har den
store fidus til energier og alt det der, så får I - og især Ranje -
alle de positive tanker jeg lige kan finde.

Mvh
Stina og drengene.

Fra : Miver og Mulle's mor

Dato : 02-09-03 10:22

<klip>
> [...]
i nakke, skulder og øverste del af ryggen (((
>Dyrlægen vil nu give ham et sidste ordentligt check - og så >bliver

</klip>

Hej Ann :)

Du kan tro jeg nok skal krydse fingre og poter for Ranje!!
Men hvorfor er amputation nyttesløs? og nu jeg læser historien, så er
Ranje 5 år, har den haft den dårlige pote i så mange år?
Det er da også i en tidlig alder den har fået gigt, eller ved jeg bare
ikke nok om emnet?
Ihvertfald, så sender jeg mange gode tanker til jer og håber at alt
løser sig på bedste måde.

Med venlige hilsner Miver og Mulle's mor
Heidi Tengstedt

http://hei.homepage.dk

Fra : Ann K

Dato : 02-09-03 10:43

Hej Heidi.

>Men hvorfor er amputation nyttesløs?

<> Ranje har smerter fra sin gigt... smerter der ikke kun kommer fra den
dårlige pote
Desuden er han ganske enklt for tung til at kunne få en ordentlig gang
med en manglende pote... amputation vil altså kun være at udsætte det
uundgåelige i meget kort tid

>og nu jeg læser historien, så er
Ranje 5 år, har den haft den dårlige pote i så mange år?

<> Ranje havde sin knuste forpote allerede da vi fandt ham. Hans alder
dengang anslog vi (og dyrlægen) til max 3½ måned - baseret på hans
tandskifte og øvrige fremtoning....

>Det er da også i en tidlig alder den har fået gigt, eller ved jeg bare
ikke nok om emnet?

<> Jamen poten har jo været dårlig hele hans liv Og han har derfor
altid haft en "anderledes" gang... ikke sådan at man har kunnet se det
direkte - men når man virkelig kender Ranje og sammenligner ham med
resten af banden, så er der små forskelle i deres bevægelser... han har
fx altid brugt _højre_ pote til at lande på, når han hopper op eller ned
fra noget... højre pote er den raske...
En smadret pote og de følger dette giver, betyder også øgede muligheder
for slidgigt... noget vi _blev_ advaret om da vi besluttede at beholde
ham... ordret sagde dyrlægen: "Vær forberedt på at han ikke bliver
gammel!!!"
Men hun er nu alligevel overrasket over at Ranje _så tidligt_ viser så
alvorlige symptomer! Og derfor har hun gjort alt, hvad der har stået i
hendes magt for at finde på nye veje og løsninger!!! Og også accepteret
at vi har konsulteret andre dyrlæger med Ranje....
Alle har samme konklussion.... amputation er udelukket og der er
begyndende slidgigt i andre led...

Vores håb er nu at der kan findes et smertestillende middel, der kan
gøre hans sidste tid god og smertefri - så Manden og jeg kan få tid til
at vænne os til et nyt liv... for hvordan er livet uden tykke,
uintelligente og superkærlige Ranje????

Mvh Ann

Fra : Pia J

Dato : 02-09-03 10:45

> [...]
> gøre hans sidste tid god og smertefri - så Manden og jeg kan få tid til
> at vænne os til et nyt liv... for hvordan er livet uden tykke,

Sneslevbanden krydser fingre, tæer, poter, øjne for, at Ranje kan holde ud
lidt endnu.

:Pia

Fra : Miver og Mulle's mor

Dato : 02-09-03 11:04

<klip>
> [...]
os til et nyt liv... for hvordan er livet >uden tykke, uintelligente og
<klip>

Hej Ann...
Jamen, det forstår jeg sørme godt, det er jo egentlig en umulig situation.
Heldigvis findes der da en masse medicin, så jeg håber din dyrlæge kan
finde noget, der kan lindre Ranje's smerter.
Det er også pokkers at man kommer til at holde af sådan nogle kræ, at
det gør så pokkers ondt, når man ved man skal af med dem til sidst,
hvornår så end "til sidst" er....det kan være nu eller om længe, men det
ændre sådan set ikke så meget på sorgen og hjertesmerten.Jeg ved det
lyder som en kliché, men fem år er da mange år at være glad for, når man
læser hvilken tilstand Ranje var i da I fandt ham.
Håber stadigvæk det allerbedste for ham og sender de bedste tanker til
jer...

Med venlig hilsen Miver og Mulle's mor
Heidi Tengstedt

http://hei.homepage.dk/kattens.html

Fra : Ann K

Dato : 02-09-03 11:17

Hej Heidi.
Ranje har været medicineret det sidste års tid
Nu virker dette præperat dog ikke længere som ønsket - og måske kan der
ikke findes et godt alternativ...

>det gør så pokkers ondt, når man ved man skal af med dem til sidst,
hvornår så end "til sidst" er....det kan være nu eller om længe,

<> Åh - JA! det sidste år har vi holdt godt øje med Ranje... haft ham på
en ordentlig slankekur... og stået i nær kontakt med dyrlægen....
Hvis ikke vi kan sige stop, så kan hun nemlig!!!
Og så længe hun kan sige god for at lade ham leve, så længe lever han!!!
Så enkelt er det...

>Jeg ved det
lyder som en kliché, men fem år er da mange år at være glad for, når man
læser hvilken tilstand Ranje var i da I fandt ham.

<> Ja gu er det en kliche :) Men du har selvfølgelig ret....
Selv om jeg stadig mener at han er alt for _ung_ til at leve op til
dyrlægens ord dengang...
Ranje betyder for resten "Det stærke spyd" på oldnordisk... vi følte at
det et meget passende navn til en kat, som sikkert kunne bruge al den
styrke han kunne opnå På serbisk betyder Ranjé "den sårede" - også
passende for ham....

Mvh Ann

Fra : Nina Sørensen

Dato : 03-09-03 12:36

> [...]
> gøre hans sidste tid god og smertefri - så Manden og jeg kan få tid til
> at vænne os til et nyt liv... for hvordan er livet uden tykke,

Jeg kan anbefale dig Metacam. Det er godt nok et middel til hunde, og
ikke godkendt til katte ... men bliver brugt til det, og virker.
Jeg har set meget god effekt på en kat med gigt (hd), hvor alle andre
smertestillende midler ikke virkede. Jeg har hørt at det på katte kan
være skadeligt for lever. Selv har jeg oplevet en fantastisk virkning på
min kat i 2 år, absolut ingen bivirkninger, kun en glad smertefri kat

Det virker med det samme. Kattene elsker smagen. Så absolut
anbefalelsesværdigt, hvis dyrlægen altså vil udskrive det.

Med venlig hilsen
Nina Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-09-03 10:56

Miver og Mulle's mor <zasha_xKATTE@BAKKEhotmail.com> writes:

> Det er da også i en tidlig alder den har fået gigt, eller ved jeg
> bare ikke nok om emnet?

Jeg antager at det samme gælder for katte og mennesker. Desværre kan
man godt få slidgigt i en meget ung alder. Specielt hvis man har haft
en skade el.l. man skulle passe på. Så går man lidt skævt og slider
forkert og for meget på andre led.

Det er meget trist, men det sker desværre.

Jeg håber på det bedste.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Katrine Nederby

Dato : 02-09-03 10:57

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> næste 4 dage - og skal så på week-endvagt...
> Ranje skal _ikke_ fra denne verden uden at både jeg og Manden er

Her krydses alt. Jeg håber det bedste

--
Mange tanker
Katrine

Fra : Jane

Dato : 02-09-03 16:07

Ann K skrev i <news:bj1lai$7ug$1@sunsite.dk>:

> Dyrlægen vil nu give ham et sidste ordentligt check - og så bliver
> beslutningen truffet...

Stakkels lille mis. Skal nok krydse fingre og tær.

Jane

Fra : Nina El Falaki

Dato : 02-09-03 19:39

Här holder vi tummor, tasser och svansor og täer for lille Ranje

--
Nina El Falaki, den ½ nordmand, hihi
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Ann K

Dato : 02-09-03 23:27

Hejsa.
Den kat er simpelthen bare utrolig!!!
Ja - det er Ranje jeg taler om....
Dyrlægen har været her og Ranje er blevet vaccineret
Umiddelbart har han det nemlig rigtig godt!
Han har tabt sig... en del af stivheden omkring hans ryg er faktisk
væk - mens stivheden i skulderen stadig er der... han var som den eneste
af Bandens medlemmer meget venlig, kærlig og nussesyg overfor dyrlægen,
selv efter hun havde været OND og stukket ham i nakken! Han ligefrem
_løb_ rundt og legede med en edderkop... som han fangede under poten og
derefter ikke anede, hvad han skulle gøre med Godt at man ikke skal
tage stilling til aflivning pgr kattens intelligens!!! *sss*
Han fik lidt akupunktur for den dårlige pote - og lidt kiropraktik for
ryg og skulder... men det var så det! Ikke engang en smertestillende
depotindsprøjtning, skulle han have Dog har vi fået en recept til
smertestillende piller i gelekapsler, sådan at vi hvis/når det bliver
nødvendigt, kan give ham lidt lindring...
Dog opfordrede hun os til at få en lang god snak om hans fremtid, sådan
at vi ville være godt forberedt, når tiden kommer!
Vores dyrlæge mente faktisk at sådan som Ranje har det lige nu, vil det
simpelthen være synd at lade ham "få fred"... for han er ikke syg
Hun _havde_ ellers taget "dødssprøjten" med....

Status på resten af Banden er...
Tia og Aske... flotte missere i god kondition!!! Lige tilpas i vægt og
størrelse - selv om Aske altså har fået noget kastratvom - og
Kludetæppet skal have lidt flere muskler

Namacoolas underlige "klumper" i lysken er væk! men vi skal huske at
aby'er _ikke_ skal spise lige så meget som skovkatte!

Tjalfe har masser af tandsten... vi ser tiden an - men det kan blive
nødvendigt at lægge ham i narkose for at få fjernet stadset...Han bliver
nu sat på ren MCO 31 fra RC i en periode, for at se om det kan afhjælpe
tandstenene... ellers er han i perfekt kondition, selv om han er lidt
tynd = Tjalfes evige "problem"

Saga... SÅDAN skal en lidt ældre missedame se ud!!! Hun har dog også
en del tandsten - så her blandes med MCO 31 og seniorfoder... hendes
"lyd på hjertet" er hverken blevet værre eller bedre indenfor det sidste
år

Gamle Sif er som man nu kan vente af en ældre hund... hun har tabt noget
muskelmasse, men er ellers i god form
Og Dise er helt klar til at få hvalpe, når hun går i løbetid om nogle
måneder Perfekt kondition... og masser af muskler fra agility'en

Sikke nogle dejlige nyheder at komme hjem til!

Mvh Ann

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 02-09-03 23:46

snip, en hel masse

> Sikke nogle dejlige nyheder at komme hjem til!
>
> Mvh Ann

Tillykke, tillykke, det var sørme dejligt at høre. Nu kan du roligt tage på
arbejde og weekendvagt og ikke spekulere på drengen *S*

Men jeg vil da lige høre, nu nævner du igen MCO foder fra RC. Hvad godt
skulle det gøre skovkattene ? Jeg har nemlig et par stykker, hvor tandsten
også er fremherskende, selv om de får Oral Care fra Hill's.

Med venlig hilsen og tak for en dejlig nyhed at kravle i seng på *S*

Lise

Fra : Ann K

Dato : 03-09-03 09:41

Hej Lise.

> [...]
også er fremherskende, selv om de får Oral Care fra Hill's.

> Oral Care og MCO 31 har vel nogenlunde samme funktion hvad angår
tandstenene... nemlig at det - fordi det er i store klumper - "tvinger"
kattene til at tygge og ikke bare skovle foderet ind
Men MCO er efter min mening i større stykker... samtidig indeholder det
glukosamin, der har en god effekt på genopbygning af brusk hos (især)
store katte... og så er Tjalfe helt pjattet med det! meget mere end
med Hill's, som han ellers også godt vil have....
Når nu han skal have et specielt foder for at holde tandstenene i skak,
så kan vi jo lige så godt give ham det, han bedst kan lide... og
glukosaminen er også godt til sådan nogle som Ranje (for slidgigten) og
Saga, der pgr alder selvfølgelig også er i risikogruppen for slidgigt og
andre skader i muskler, sener og led....

Mvh Ann

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 03-09-03 12:36

Hej Ann

> [...]
> Saga, der pgr alder selvfølgelig også er i risikogruppen for slidgigt og
> andre skader i muskler, sener og led....

Hmm, se så er det jo klart værd at overveje, da mine ældste skovmisser nu
har rundet de 9 år. Fik det også foreslået af Nejlund fra dyrehandelen, da
han var her med kattemad sidst.

M.v.h.
Lise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-09-03 00:08

In article <bj35ci$fke$1@sunsite.dk>, Ann K <tsarsSLET@DETTEos.dk>
wrote:

> Sikke nogle dejlige nyheder at komme hjem til!

Se - helende tanker _kan_ virke! Jeg nåede aldrig at skive det -
men jeg _har_ tænkt... og det er der vist en del andre der osse har

Rigtig meget til lykke til især Ranje - men osse alle de andre
pragteksemplarer - og dig og manden

Fra : Denise

Dato : 03-09-03 07:21

> Sikke nogle dejlige nyheder at komme hjem til!
>
> Mvh Ann

Hej Ann
Hvor er det bare dejligt at det går fint med jer og dyrene og specielt
selvfølgelig Ranje.
Tænker tit på dig og alle dyrene
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 03-09-03 22:28

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> wrote in news:bj35ci$fke$1@sunsite.dk:

> Sikke nogle dejlige nyheder at komme hjem til!

Skøøøøn læsning, Ann. Det er så rædselsfuldt at tænke de tanker om
dyrenes velfærd, for hvornår er nok nok.

Glæder mig over at specielt Ranje fik en god udtale

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer