Klatremiljø, sådan går det...
Fra : Miver og Mulle's mor

Dato : 02-09-03 09:22

Blot lidt opfølgning...
Igår aftes nærmede Miver sig det nye klatremiljø og hvæssede kløer på
et. Så snusede hun og klatrede ind i hulen, hvor hun så sad og mokkede.
Brormand Mulle kom så luntende fordi og kikkede indenfor i hulen, hvor
han så fik èn over snuden af frk. Mokke ... så jeg tror ikke Mulle fik
den bedste oplevelse af hulen *GG*
Men det ser ud som om det lysner ret hurtigt med hensyn til
ibrugtagningen :))

Jeg er ihverfald meget glad for "træet" og glæder mig til at se hvem af
dem, der først kommer op i hængekøjen og om den kan holde til Mulle, der
er en "kraftig kat" ifgl. dyrlægen :)

Med venlig hilsen Miver og Mulle's mor
Heidi Tengstedt

http://hei.homepage.dk/kattegaard.html
(kattemiljøet kan ses nederst på denne side)

Fra : Ida

Dato : 02-09-03 12:54

--
"Miver og Mulle's mor" <zasha_xKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Heidi Tengstedt
>
> http://hei.homepage.dk/kattegaard.html
> (kattemiljøet kan ses nederst på denne side)

Samtlige mine katte har været oppe at ligge på alle de nye pladser, hvæsse
klør alle de steder det kunne lade sig gøre og der er udvalgt nye
yndlingspladser - det holder fint til 4-5 voksne MCOs og en flok killinger i
leg *s*
Jeg er superglad for stabiliteten i træet og det, at de kan stå uden at være
spændt mod loftet.. for ak.. da jeg spændte det første mod loftet, så sagde
det "knækbræk" og hele spændemekanismen gik sønder
Nu er jeg ikke en kvinde med bryderstatur og har heller ikke dyrket andet
vægttræning end det at løfte børn og katte, så jeg har ikke øvet vold mod
miljøet.. det var ikke engang tæt på at være spændt til.. men nu tør jeg jo
ikke begynde at skrue på det andet, med mine nyfundne superkræfter *G*
Jeg drager mod Maxi Zoo i morgen og ser om ikke de kan give mig et nyt
topstykke, så det i det mindste *ser ud* som om miljøet er spændt mod loftet

Ida
CorkyCoon
www.maine-coons.dk - killinger til salg

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 02-09-03 13:05

Hej Heidi og Ida

Jeg er netop hjemkommet med det nye klatre miljø .. Det ligger endnu i bilen
og venter på at Claus kommer hjem og bærer det ind .. haha .. I mens prøver
jeg at flytte om på møblerne for at finde plads til det Pip sidder og
troner i en lille papæske, som hun kun lige kan få møvet rø*** ned i, som om
hun tænker "hvad skal jeg med et fint kradsebræt med hule og alt muligt ??
Jeg har da min æske " .. skøre dyr

Men Ida - jeg er da glad for at høre om spændemekanismen -- for så må vi da
lige være OBS på det, når vi sætter vores fast !!

Det var fint nok, at miljø'et var så billigt -- men det endte da alligevel
med at koste 900 kr før jeg kom derfra !! hrmf .. Jeg købte sådan en
kurve-etage seng .. den er indtaget ! Og så købte jeg en sele + rem, fordi
Domino så gerne vil ud - det kan hun så få lov til at komme i den -- Indtil
videre virker hun som om at så vil hun hellere blive inde !! For selen er
ikke en succes .. haha .. men mon ikke hun glemmer alt om den, når først hun
kommer ud ??

Og så købte jeg sådan en klikke-ting .. Tænkte at det kunne Claus sikkert få
meget morskab ud af her i de lange vinteraftner Hvem er det lige
herinde som udøver klikker træning på kattene ?? Og kan man få lidt tips ??
Hvordan starter man ??

Nå men .. tilbage til ommøbleringen ...

Hilsen Pia og misserne ..
--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 02-09-03 17:51

Jeg kan ikke forstå med hensynt til det katte trakassestangs ting, du
skriver hængekøje det er ikke den samme som de har her ???

http://www.maxizoo.dk/servlet/bMini.bMini/ShowTilbudsavisSide?TilbudsavisID=1061294106967&Side=4

det ville vi nemlig gerne købe, men da jeg lige så hængekøje blev det da
lige en tand mere interesant.

Fra : Pia J

Dato : 02-09-03 17:59

"Henrik Ø. Knudsen" <henrik.knudsen@paradis.dk> wrote in message
> Jeg kan ikke forstå med hensynt til det katte trakassestangs ting, du
> skriver hængekøje det er ikke den samme som de har her ???

> [...]

Den øverste hylde i det arrangement er en hængekøje, ikke en plade.

:Pia

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 02-09-03 18:02

Henrik Ø. Knudsen" <henrik.knudsen@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> det ville vi nemlig gerne købe, men da jeg lige så hængekøje blev det da

Hej Henrik

Jo - det er den ! Den øverste kat ( rød ) sidder i en hængekøje .. Den er
ikke voldsom stor - men allerede en succes her i huset !!

Hilsen Pia

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 02-09-03 18:35

nå men nu har jeg bestilt den til afhentning i morgen, tror sku det bliver
en dyr nyhedsgruppe alle de ting man føler træng til at må eje, men
herligheden bliver hentet i morgen

kan jeg ikke lige få lidt hjælp med på vejen, ikke til miljøet jeg er
nemmelig gør det selvmand til fingerspidserne (hehe sidder min kæreste og
klukker bagved)
men vi har købt en handkat til vores Afro (se selv det er en dyr gruppe!)
hvordan skal vi pare dem sammen når vi kommer hjem, altså ikke "pare" men de
skulle gerne blive rigtig glad for hinanden, og den sidste kat vi købte var
en hun killing og den var nød til at flytte fordi hun mishandlede den (går
ikke lige i detaljer med blod osv. men det var vildt)
vi snakkede om at holde handkatten i gangen de første par dage sådan at hun
kan snuse lidt til ham under døren og lære ham at kende uden at flå ham....
en go ide ???

Fra : Leyna

Dato : 03-09-03 10:16

On Tue, 2 Sep 2003 10:21:55 +0200, Miver og Mulle's mor
<zasha_xKATTE@BAKKEhotmail.com> wrote:

>Jeg er ihverfald meget glad for "træet" og glæder mig til at se hvem af
>dem, der først kommer op i hængekøjen og om den kan holde til Mulle, der
>er en "kraftig kat" ifgl. dyrlægen :)

Det hedder robust, eller kratigt bygget!

Jeg fik et meget flot kradsemiljø i julegave, og da det både er stort
og dekorativt, så blev det naturligvis placeret i stuen, hvor vi
opholder os mest. Desværre var ingen af kattene interesserede i det,
og for et par uger siden bestemte jeg mig for at nu skulle jeg vist
prøve at komme af med det, for der var da ingen der havde glæde af
det. Godt nok er det pænt, men det fylder meget i en stue og så ser
det altså lidt tomt ud uden katte på.

Jeg slæbte det derfor ud i baggangen (hvor kattene har deres bakker og
deres mad) for senere at ta' et billede af det som jeg så kunne lægge
på nettet. Så langt kom jeg dog aldrig, for næste gang jeg lige skulle
ud omkring baggangen, så lå der skam en kat og flød ud på miljøet.

Mine katte render ude det meste af tiden, men de har en lem ind til
baggangen og fra denne gang og ind i køkkenet, hvorfra de så også har
adgang til resten af huset. Efter at vi fik hun d nr. 2 har kattene
ikke været meget inde i selve huset. De kommer hjem og spiser, og ofte
sover de sammen med os i vores seng, men resten af huset har de ikke
rigtigt været i, siden hund nr. 2 kom ind i billedet.

Nu står der så et fint og dekorativt (og DYRT! *G*) klatremiljø i
baggangen, og kattene er vældigt tilfredse.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pia J

Dato : 03-09-03 10:39

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> wrote in message

> baggangen, og kattene er vældigt tilfredse.

Jamen det er vel også det vigtigste :)

Vi købte det famøse billige træ i maxizoo, da vi har 4 katte og kun 2 køjer
i vores gamle træ. Jeg stillede hulen på mit skrivebord for 3 dage siden og
kom ikke længere - lige nu ligger der en lille sølvtiger indeni og snurrer
så det runger - så er det spændende, om han også gider, når det kommer ind i
stuen.

:Pia

Fra : Leyna

Dato : 03-09-03 14:35

On Wed, 3 Sep 2003 11:38:56 +0200, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>Jamen det er vel også det vigtigste :)

Det er da det, det er. Jeg troede jo aldrig at det miljø nogensinde
ville blive brugt, men derude ser det ud til at gøre stor lykke. At
det så er et rigtig pænt møbel samtidig er jo så bare lidt ærgreligt,
for det burde jo ikke st "gemt ad vejen".
Iøvrigt håber jeg da også at kattene snart finder ud af at komme
indenfor igen. De har begge været i køkkenet pt. så nu skal vi bare
til at ha' dem ind i stuerne. Det ergner jeg med at de kommer, når det
bliver koldere udenfor. Det er i hvert fald det jeg håber.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pia J

Dato : 03-09-03 14:47

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> wrote in message
> til at ha' dem ind i stuerne. Det ergner jeg med at de kommer, når det
> bliver koldere udenfor. Det er i hvert fald det jeg håber.

Vores gamle udekat er i hvert fald begyndt at komme hjem. Så nu har jeg
dobbelt så svært ved at få samlet det klatretræ

http://zoo.fantopia.com/images/catz/hule.jpg

:Pia