skidt på gulvtæppet
Fra : Lene Vang

Dato : 02-09-03 09:11

Hejsa
Hvordan renser jeg bedst mit gulvtæppe, efter at det er blevet overskidt af
min nye kat??
Skal jeg tolke det at hun skidt på gulvet, at hun ikke bryder sig om at bo
her????
Hun bruger meget af sin tid med at sove og sidde og kigge ud af vinduet, når
jeg prøver at lege med hende har hun ikke rigtig lyst til det.

Hjælpe!!!!

hilsen Lene Vang

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 02-09-03 10:21

Hej Lene.
Øv, hvor kedeligt.

Det med gulvtæpperengøringen har jeg en del erfaringer med fra tiden med
Gaby :-/
Hvis dit tæppe er ligesom mit, så gør følgende: Put en god slat
opvaskemiddel (uden farve) i en skål med koldt vand. Brug en neglebørste
el.lign. til at børste sæbevandet på tæppet - det skal være mere skum end
vand. Tag derefter et gammelt håndklæde, læg det over den nu våde plet og
træd på det, så du trykker vandet op i håndklædet. Når du fjerner håndklædet
skulle pletten gerne være væk (måske skal du gentage processen en gang
eller to, men så skulle den også være der).

Med hensyn til årsagen, så tyder det jo på, at hun er deprimeret. Hun var
vant til at være udekat, ikke? Mine katte har også brugt meget tid på at
stirre ud af vinduet, og har virket frustrerede, indtil vi fik lavet
løbegård, så de kunne komme ud. Det er jo desværre ingen mulighed for dig,
der ikke kan lave løbegård, og heller ikke kan tage hende ud i sele. En
ekstra kat ville sikkert hjælpe, men det er jo heller ikke let, når man slet
ikke må have kat.

Jeg håber du finder en løsning, eller at det bare var noget forbigående.

Mvh. Else.

Fra : Lene Vang

Dato : 02-09-03 11:21

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
slet
> ikke må have kat.
>
> Jeg håber du finder en løsning, eller at det bare var noget forbigående.

Jeg har lige snakket med Vivi, som jeg har købt hende af, og vi aftalte at
jeg skulle prøve at give hende Zoolac, og vente et par dage for at se om det
er maven, der gør at hun virker så deprimeret.

Hilsen Lene