PHP og Apache i windows 98
Fra : Nørskov

Dato : 07-04-01 13:05

Jeg kan ikke få PHP4 til at virke i Apache under Windos 98.
Hvis der sidder én derude som rent faktisk har fået det til at virke vil jeg
blive glad for assistance - send eventuelt jeres php.ini og httpd.conf til
mig på noerskov@os.dk
Hvis nogen har tid til at se på mine konfigurationsfiler ville det være lige
så fint.
Jeg har prøvet med flere forskellige tutorials og faqs - fulgt alle
anvisninger slavisk, men det vil bare ikke virke. Surt når man nu ikke
interesserer sig synderligt for servere, men bare vil i gang med at lave
nogle web-sider.

På forhånd tak

Ole

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-04-01 16:14

forudsætning:

Php er installeret i default katalog - c:\php.

Skriv følgende i din httpd.conf:

ScriptAlias /php4/ "C:/php/"
Action application/x-httpd-php4 "/php4/php.exe"
AddType application/x-httpd-php4 .php

Herefter slettes alle andre henvisninger til php i httpd.conf - 2 steder.

php.ini skal være i windowskataloget. F.eks. c:\windows.

Jeg skulle kun foretage ændringer mht. mail

[mail function]
SMTP= din mailservers adresse; for Win32 only
sendmail_from= din egen mailadresse ; for Win32 only
;sendmail_path=;for unix only, may supply arguments as well (default is
'sendmail -t -i')

For en sikkerheds skyld flyttede jeg også filen php4ts.dll til kataloget
system32, men jeg mener, det er uden betydning, men det kan jo heller ikke
skade.

Efter du har gjort det, skal du genstarte Apache.

Husk hvor du har valgt, at Apache skal læse html filer, for det er kun her,
php filer bliver læst igennem php præprocessoren.

Hilsen,
Michael.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 07-04-01 16:41

"Nørskov" wrote:
> Jeg kan ikke få PHP4 til at virke i Apache under Windos 98.

Jeg er ikke nogen haj - men har fået det til at virke vha. webcafe.dk og
php.dk-s anvisninger - har du været begge steder?

Har du skrevet "localhost" i din browser i st. for at skrive "c:"
(sidstnævnte snød mig på et tidspunkt)?

Det er nok de bedste hints jeg kan gi - jeg har ikke placeret min
installation i "standard-positioner", så du får ikke meget ud af conf og
ini...

Venlig Hilsen

Jesper Brunholm

" H C Andersen-Centrets sider: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Dennis T.

Dato : 08-04-01 12:15

> [...]
jeg
> blive glad for assistance - send eventuelt jeres php.ini og httpd.conf til

Prøv: http://www.firepages.com.au/devindex.htm?from=oldphpdev

/Dennis