Eheim pumpe/filter
Fra : Thomas

Dato : 02-09-03 07:53

Hej NG

Min Eheim er begyndt at se 'træt' ud, idet der ikke kommer ret meget vand
igennem.

Jeg har tømt filteret, men har høt at slangerne skal renses med en renser.
(Kan det være andet ?)

Hvor køber jeg en slange renser til en Eheim 2224

MVh

Thomas

Fra : Carsten Gall

Dato : 02-09-03 07:58

Thomas <a@a.a> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f543ea6$0$20062$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> (Kan det være andet ?)
>
> Hvor køber jeg en slange renser til en Eheim 2224

Hvor du lige køber en til den pumpe skal jeg ikke kunne sige, men de
fleste forhandlere har sådan en ting, eller kan skaffe den.

Carsten

Fra : RuneR

Dato : 02-09-03 09:03

Thomas wrote:
> [...]
> renser. (Kan det være andet ?)
>
> Hvor køber jeg en slange renser til en Eheim 2224

Jup, for pokker det hjælper Du kan købe slange rensere i hver en
akvariebutik som også forhandler Eheim. Husk lige at kigge på din
slangetykkelse inden du shopper.

--

MVH Rune Rohleder
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Rune_Rohleder

Fra : Søren Steffensen

Dato : 02-09-03 08:21

Plejer bare at skylle dem med vand ! virker fint....evt med en tot filtervat
!

--
Søren Steffensen
ICQ: 102169245

Fra : Maria Hansen

Dato : 02-09-03 09:14

"Thomas" skrev

> [...]
> igennem.
>
> Jeg har tømt filteret, men har høt at slangerne skal renses med en renser.

Havde samme oplevelse med min Eheim og mente også, jeg havde renset filteret
grundigt. Dvs. jeg havde skyllet de forskellige filterlag under vandhanen,
til de så nogenlunde rene ud. Alligevel var der slap stråle, da jeg startede
pumpen igen.
Jeg synes ikke mine slanger kunne være årsagen, da de har en diameter på en
centimeters penge, tror jeg, så efter rådslagning med en anden akvarist
fjernede jeg de to små fine filtre øverst i pumpen (et kulfilter og et andet
tyndt et ...) De kunne åbenbart ikke renses godt nok. Det hjalp
fuldstændigt. Ved lejlighed skal jeg have købt nogle nye fine filtre, men
det lader nu til at fungere fint.

Kunne du ikke lige melde tilbage, hvis du finder en anden løsning?

Maria

Fra : Aardvark

Dato : 02-09-03 09:27

"Maria Hansen" <brevbakken@hotmail.com> wrote in

> [...]
> nye fine filtre, men det lader nu til at fungere fint.
>
> Kunne du ikke lige melde tilbage, hvis du finder en anden løsning?

Har i prøvet at tage rotoren ud af motoren, og se om den er slammet til
?

/Aard

Fra : Thomas

Dato : 02-09-03 09:40

Maria skrev

"Maria Hansen" <brevbakken@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det lader nu til at fungere fint.
>
> Kunne du ikke lige melde tilbage, hvis du finder en anden løsning?

Hej Maria

Jeg har her en tegning over pumpen
http://www.akvarieforretningen.dk/shop/EHEIM2224.html
og der er også en vejledning, så jeg tror at jeg vil skille den ad en af
dagene, og prøve igen.

Jeg skal nok poste resultatet.

Mvh
Thomas

Fra : RuneR

Dato : 02-09-03 15:07

Thomas wrote:

> [...]
> http://www.akvarieforretningen.dk/shop/EHEIM2224.html
> og der er også en vejledning, så jeg tror at jeg vil skille den ad

Jeg har præsis samme pumpe, og da jeg skillede den ad første gang, stod jeg
og fumlede med rotoren, den skal hives op, den sidder i et magnet felt. Tog
mig lidt tid og overvejelser om skal skal ikke hive i den. Men hiv du blot i
den, så får du en aha oplevelse når den giver slip

> Jeg skal nok poste resultatet.

Glimrende

Fra : Jan

Dato : 02-09-03 15:48

> [...]
> (Kan det være andet ?)
>
> Hvor køber jeg en slange renser til en Eheim 2224

En effektiv gratis metode:

Af med slangen, prop et stykke filtersvamp af passende størrelse i slangen,
sæt den på vandhanen, åben for vandet og den er ren, kan evt. gentages et
par gange.

Jan

Fra : Ib Madsen

Dato : 03-09-03 22:25

Hej der kan være flere muligheder:
Rens slangerne.
Rens rotoren og lejet.
Den øverste hvide filtersvamp, kan ikke skylles godt nok. Køb en ny svamp.
Filtermasen er for tæt.
Jeg anbefaler i nederste skuffe Efimech (keramikrør)
øversteskuffe Efifix (grønne Trævler) herefter blå svamp.
Er akvariet kørt ind, kan du droppe den hvide svamp- som jo hele tiden skal
renses.
Hvis den bliver pakket på denne måde kan den køre rigtig længe før den skal
renses.

Bruger du sten i filteret bliver det hurtigt stoppet til.

Eheim er bare den bedste pumpe.

Hilsen Ib Madsen
Dyrehandler Odense

Fra : Thomas

Dato : 08-09-03 06:28

Hej igen

TAK for alle de gode forslag til en løsning af mit problem.

Jeg fik renset rotoren, uden det hjalp, så jeg gik i gang med en slange
renser, og det hjalp.

Der kom en ganske ansegelig mængde af noget brunt ud, og der er nu gang i
min filterpumpe igen.

Mvh

Thomas