Skærme
Fijala 3554
Opløsning på fladskærme
Fra : xx xx

Dato : 02-09-03 06:57

Er det rigtigt, at fladskærme har "størst" skarphed ved deres største
opløsning?

De fladskærme jeg arbejder med - både til stationære og på bærbare PC'ere -
opfører sig sådan. Der er endda temmelig stor forskel på skarpheden fra
størst mulige opløsning og nedad. Min egen arbejdsplads er en Mitac 8640 med
15" skærm. Største opløsning er 1400x1050, det er en stor opløsning til så
"lille" et skærmareal. Dermed bliver bogstavstørrelserne meget små, man kan
dog lave nogle småfiflerier, men det løser ikke problemet generelt. Jeg vil
gerne kunne benytte forskellige skærmopløsninger samtidig med et skarpt
skærmbillede - som med en konventionel skærm.

Er ovenstående et generelt problem, eller er der en løsning?

På forhånd tak.

Michael Møller

Fra : Arne

Dato : 02-09-03 07:09

Sådan er det - nogle skærme skalerer bedre end andre - MEN
Generelt er det sådan at TFT/LCD skærme kun bør benyttes i deres
"native" opløsning - der som regel også er deres MAX opløsning.
Dette er dog ikke sikkert.

Det lyder som om du har en blærbar computer. De skærme jeg har set på 15"
med 1400x1050 er dog utroligt skarpe og hvis man får trynen rimeligt tæt på
er det okay
ellers tror jeg faktisk at du måske bør overveje om du ikke skulle have et
par briller ?
Det kræver godt nok lidt tilvænning men er til gengæld lækkert når man
arbejder med regneark osv

Men indrømmet - 1400x1050 ville passe bedre til en 20" skærm

Eivind

Fra : David T. Metz

Dato : 05-09-03 01:45

xx xx skriblede:
> Dermed bliver bogstavstørrelserne meget små, man kan dog lave nogle
> småfiflerier,

Har du rodet med dpi (skærmegenskaber/indstillinger/avanceret)?

David
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : MM

Dato : 05-09-03 07:05

Ikke nok.... Nu kører jeg med brugerdefineret dpi. Det virker!

Mange tak for hjælpen.

Michael Møller