MS Windows
briani 27239
Backup Outlook Express?
Fra : Kasper Ø.

Dato : 02-09-03 06:25

Jeg står ovenfor en formatering af disken, men hvordan er det lige med
backup af Outlook??

Noget helt andet. Kan jeg formatere i NTFS når jeg først skal inst. 98SE og
derefter XP-Pro? Jeg har købt en studielicens til XP men de findes kun i
upgrade-versioner!

--
Kasper Ø.
___________________

Få styr på din køreteknik for 100 kr om året - se www.ktklub.dk

Fra : MD

Dato : 02-09-03 07:55

"Kasper Ø." <bil_ford@jagt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> derefter XP-Pro? Jeg har købt en studielicens til XP men de findes kun i

For at tage en back up af din Outlook Express, skal du gå ind i > C drev
(hvis dit styresystem ligger der), documents and settings, dit brugernavn,
lokale indstillinger, application data, identities, en masse tal og
bogstaver, microsoft, outlook express.

Herinde ligger der en masse .dbx - filer som du skal kopierer over i dit nye
styresystem, og vupti, har du alle dine mails og mapper fra Outlook Express.

Hvis du ikke kan finde Lokale Indstillinger skal du slå > se skjulte filer
og mapper til.

MVH MD

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 02-09-03 08:11

> [...]
>
> Hvis du ikke kan finde Lokale Indstillinger skal du slå > se skjulte filer

Husk også at exportere adressekartoteket, og back'e det up også.

Venligst
Flemming
Aalborg

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-09-03 14:42

> [...]

>derefter XP-Pro? Jeg har købt en studielicens til XP men de findes kun i

Hvis du ikke ønsker Win 98 på maskinen, så skal du blot starte
installation af XP og så smide Win 98 cd'en i, når du bliver bedt
om det.

Så undersøges det om du har ret til at opgradere og når det er
gjort, så smider du XP cd'en i igen.

Og så kan du så under insatllation vælge fat 32 eller ntfs, væker
du fat 32 kan det altid ændres senere, men ikke omvendt.
--
Knud

Fra : N I E L S

Dato : 04-09-03 01:03

"Kasper Ø." <bil_ford@jagt.dk> skrev

>hvordan er det lige med
> backup af Outlook??

Mail:
Jeg plejer at have en separat partition til mail. Placerer mailen på denne
ved: Funktioner - Indstillinger - Vedligeholdelse - Lagringsmappe - Angiv
lagringsmappe på mail-partitition.

Konti: Funktioner - Konti - Eksporter til en mappe man kan importere fra
efter reetablering af windows. (Funktionen gemmer adgangskode. Meget
praktisk).

Adressekartotek: Filer - Eksporter wab-fil til backupmappe.

N I E L S

Fra : N I E L S

Dato : 04-09-03 01:06

"Kasper Ø." <bil_ford@jagt.dk> skrev

>Kan jeg formatere i NTFS når jeg først skal inst. 98SE og
> derefter XP-Pro? Jeg har købt en studielicens til XP men de findes kun i
> upgrade-versioner!

Brug evt. Partition Magic til at formattere til NTFS. Installer derefter
WIN98 og siden opgradér til XP.
Desuden kan Partition Magic bruges til at oprette din mail-partitition med.

N I E L S

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-09-03 02:33

"N I E L S" <underlig@msn.com> skrev :

>Brug evt. Partition Magic til at formattere til NTFS. Installer derefter
>WIN98 og siden opgradér til XP.

Hvorfor bruge Pertition Magic til at konvertere?
Det kan XP da sagtens klare selv.

Hvorfor installere Win 98 først?
--
Knud

Fra : N I E L S

Dato : 04-09-03 23:41

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> Hvorfor bruge Pertition Magic til at konvertere?
> Det kan XP da sagtens klare selv.
>
> Hvorfor installere Win 98 først?
> --

WIN98 installeres først da Kaspers XP er en upgrade version og Partition
Magic bruges fordi WIN98 ikke kan køre på NTFS.
N I E L S

Fra : N I E L S

Dato : 04-09-03 23:46

"N I E L S" <underlig@msn.com> skrev

> Magic bruges fordi WIN98 ikke kan køre på NTFS.
> N I E L S

Nu vrøvler jeg...
XP-upgrade kan selvfølgelig omskrive til NTFS under upgraderingen. Sorry.
Bruger dog tit Partition Magic, da den gir' et behageligt overblik.
N I E L S

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-09-03 00:34

"N I E L S" <underlig@msn.com> skrev :

>WIN98 installeres først da Kaspers XP er en upgrade version og Partition
>Magic bruges fordi WIN98 ikke kan køre på NTFS.

Det er ikke nødvendigt, at installere en tidl. version af Windows
først, selvom man har en upgradeversion.

Det er blot at smide, den cd, som giver ret til opgradering i
cddrevet, når der bliver bedt om det, under installationen.

Og hvorfor ikke lade XP konvertere til ntfs, under installationen
eller senere.

Til det brug er der da ingen grund til at bruge 800 kr. på et
program.
--
Knud

Fra : N I E L S

Dato : 05-09-03 03:14

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> Det er blot at smide, den cd, som giver ret til opgradering i
> cddrevet, når der bliver bedt om det, under installationen.

Du har ret. Vidste ikke at man kunne gøre det på den måde!
N I E L S

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 04-09-03 08:47

> [...]
> lige med backup af Outlook??
>
> Noget helt andet. Kan jeg formatere i NTFS når jeg først skal

Win98 kan ikke se NTFS, så nej

> Jeg har købt en studielicens til
> XP men de findes kun i upgrade-versioner!

Du behøver ikke at installere Win98 først, i stedet XP vil på et
tidspunkt kræve at du isætter din Win98 CD-rom, hvorefter XP fortsætter
installationen. Under installationen har du mulighed for at oprette en
NTFS partition.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/