WLAN og forstyrrelser
Fra : Jan Bachman

Dato : 01-09-03 22:54

Er der nogen der har erfaringer med forstyrrelser på et trådløst
netværk? Vi kører et B-net med Linksys udstyr (WAP11,WUSB11,WET11).
Vi bruger MAC-filter og WEP.

Vi oplever perioder hos enkelte, hvor båndbredden falder til under 1
kB/sek (een kilobyte). De trådløse drivere melder 97-100%
antenneforbindelse/signalforhold. Tager man deres PC (bærbar) og går
et andet sted hen, så forsvinder problemet. Jeg gætter på
forstyrrelser.

- Mobiltelefon
- Trådløs fastnettelefon
- Mikroovn
- Trådløs TV

Er der nogen der har prøvet dette? Og kender typiske afstande på,
hvornår noget af ovenstående intefererer? Kan man måle
forstyrrelserne?

/Jan

Fra : Arne Keller

Dato : 02-09-03 05:53

On Mon, 01 Sep 2003 23:53:41 +0200, Jan Bachman <ymerdyr@image.dk>
wrote:

> [...]
>antenneforbindelse/signalforhold. Tager man deres PC (bærbar) og går
>et andet sted hen, så forsvinder problemet. Jeg gætter på

Andre trådløse net på samme kanal

Fra : Jan Bachman

Dato : 02-09-03 08:17

>Andre trådløse net på samme kanal

Kan to nets ikke køre på samme kanal, så længe de har forskellig SSID?

/Jan

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-09-03 09:06

On Tue, 02 Sep 2003 09:17:03 +0200, Jan Bachman
<ymerdyr@image.dk> wrote:

> Kan to nets ikke køre på samme kanal, så længe de har forskellig SSID?

Jo, men ikke uden at påvirke hinandens performance, og det var
spørgsmålet her.

-A

Fra : Jan Bachman

Dato : 02-09-03 09:04

>Jo, men ikke uden at påvirke hinandens performance, og det var
>spørgsmålet her.

Fint, så skal vi prøve at skifte kanal

/Jan

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 02-09-03 13:43

On Tue, 02 Sep 2003 10:04:09 +0200, Jan Bachman <ymerdyr@image.dk>
wrote:

>Fint, så skal vi prøve at skifte kanal
[...]

Og hav helst minimum 3-4 kanalers mellemrum, da de båndbredder, som
kanalnumrene repræsenterer, overlapper hinanden.

Jeg vil anbefale at køre med kanal 1, 6 og/eller 11 ...

/Henrik