www.ukendtebilleder.dk
Fra : J. Larsen

Dato : 01-09-03 22:40

En ny hjemmeside er i luften.
www.ukendtebilleder.dk
henvender sig til slægtsforskere og andre,
der har uidentificerbare billeder fra familiens
gamle fotoalbum liggende i deres gemmer
- og ikke mindst til alle dem, der måtte have lyst
til at kigge med og reagere,
hvis de støder på personer, steder eller begivenheder,
som de ved noget om!
Billeder fortæller nu engang en bedre historie,
hvis man ved, hvad det er, som er på dem!

Hjemmesiden er blevet til på privat initiativ,
og det er gratis at få optaget sine billeder på den.
Den er indrettet sådan, at du får en mail direkte fra den,
der genkender dit billede
- al kommunikation mellem brugerne går altså udenom www.ukendtebilleder.dk

Siden er lavet hurtigt - både hvad angår design og funktion,
men jeg syntes, at det var bedst at få den i gang hurtigt.
Det er selvfølgelig min hensigt at arbejde videre,
så den kan blive et godt - og brugt - redskab!
Derfor vil al konstruktiv kritik blive modtaget med glæde.

Med venlig hilsen,
Jesper Larsen

Fra : Brian Jensen

Dato : 02-09-03 20:15

In article <bj0edg$gd7$1@sunsite.dk>, j-larsen@mail.dk says...
> En ny hjemmeside er i luften.
> www.ukendtebilleder.dk
> henvender sig til slægtsforskere og andre,
> der har uidentificerbare billeder fra familiens
> gamle fotoalbum liggende i deres gemmer

Godt initiativ!

Mvh
Brian Jensen

Fra : Poul Petersen

Dato : 02-09-03 20:46

"Brian Jensen" <suntrip@INGENSPAMtiscali.dk> skrev i en meddelelse
> In article <bj0edg$gd7$1@sunsite.dk>, j-larsen@mail.dk says...

Alletiders - har allerede lagt 13 billeder på siden.
Poul Petersen.

Fra : Ulla Vitus Bering

Dato : 02-09-03 20:45

Hej Jesper

Supergodt initiativ. Jeg vil straks lede i mine gemmere efter
uidentificerede billeder.

Hilsen
Ulla

Fra : Jane Ewerty

Dato : 04-09-03 20:35

Hej Jesper

Det er da en vild flot hjemmeside du har fået bygget op, jeg er helt ærligt
total imponeret.
Har selv et par "løse" ender som jeg må finde frem at skufferne.

Det drøn ærgerligt når man ligger inde med billeder som ingen i familien
mere
kender noget til. Det der virkelig kan gøre mig ked af det, er at finde
flotte
fotoalbum på kræmmermarkeder, så ønsker man, bare det var MIN slægt.

Endnu en gang UTROLIG flot side
MVH
Jane Ewerty Kneis

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 07-09-03 18:33

Kære Jesper Larsen
Det er en flot side du har lavet.
Tillad mig at komme med nogle forslag.

Billederne bør vises med hele karton forsiden og også bagsiden hvis ikke den
er blank. Over tid ændrer kartonerne udseende for den enkelte fotograf. Ved
sammenligning med andre kartoner fra samme fotograf, er det muligt at nærme
sig et årstal.

Billederne bør opgives med mål. Det kan være vigtigt at skelne mellem
forskellige formater. Nogle bevarede fotograf protekolder, har forskellige
nummerserier til forskellige formater.

"Fotografer i og fra Danmark til og med år 1920" af Bjørn Ochsner er værket
om fotografers virketid og sted. Måske kunne brugere af din side bidrage med
viden om aktuelle fotografer. Den viden kunne så opsamles på din side. Lidt
efter lidt.

Venlig hilsen Jan Rasmussen, Hjørring
janrasmussen@c.dk