SATA-Boot på ASUS A7N8X Deluxe
Fra : The MaXx

Dato : 01-09-03 21:10

Hvordan indstallerer man Windows XP på en computer med kun en harddisk som
er en SATA disk på et ASUS A7N8X bundkort med SIS Sil-3112A SATA controller?

Man skal vel trykke på F6 når den spørger om drivere til SCSI eller RAID men
hvor finder man de drivere?

The_MaXx

Fra : LC

Dato : 01-09-03 21:18

De ligger på din drivercd :) men du skal nok lige ligge det på en diskette
og så trykke på F6

Fra : The MaXx

Dato : 01-09-03 21:22

Det har jeg forsøgt men så melder den bare at:

Filen txtsetup.com forårsagede fejlen <512> i linje 1742 i
d:\nt\base\boot\setup\oemdisk.c.

Nogen ide til at løse den?

The_MaXx

Fra : Zulu

Dato : 01-09-03 21:29

> Det har jeg forsøgt men så melder den bare at:
>
> Filen txtsetup.com forårsagede fejlen <512> i linje 1742 i
> d:\nt\base\boot\setup\oemdisk.c.
>
> Nogen ide til at løse den?

Selve driveren skal ligge i et bibliotek og uden for biblioteket skal der
ligge 'TxtSetup.oem'. I den fil kan du se/ ændre navnet på biblioteket til
driveren.

Zulu

Fra : The MaXx

Dato : 02-09-03 15:33

Hvis TxtSetup.oem så indeholder:

----------------
; This file installs the SiI 3112 SATARaid driver as part of text
; mode setup on Windows NT, Windows 2000, and Windows XP.

[Disks]
disk1 = "Silicon Image SiI 3112 SATARaid Driver Installation
Disk",\Si3112r.sys,\

[Defaults]
SCSI = Si3112r

[SCSI] ; HwComponent section
Si3112r = "Silicon Image SiI 3112 SATARaid Controller"

[Files.SCSI.Si3112r]
driver = disk1,si3112r.sys, Si3112r
inf = disk1,Si3112r.inf
;;catalog = disk1, Si3112r.cat

[HardwareIds.SCSI.Si3112r]
id = "PCI\VEN_1095&DEV_3112&SUBSYS_61121095", "Si3112r"

[Config.Si3112r]
value = ProblemDevices, "", REG_SZ, ""
value = ProblemDevices, "Maxtor 4D060H3 DAK05GK0",
REG_SZ, "MaxMode = UDMA-5"
value = ProblemDevices, "ST320012AS", REG_SZ, "Mod15Write"
value = ProblemDevices, "ST330013AS", REG_SZ, "Mod15Write"
value = ProblemDevices, "ST340017AS", REG_SZ, "Mod15Write"
value = ProblemDevices, "ST360015AS", REG_SZ, "Mod15Write"
value = ProblemDevices, "ST380023AS", REG_SZ, "Mod15Write"
value = ProblemDevices, "ST3120023AS", REG_SZ, "Mod15Write"
---------------

Hvordan skal filerne så placeres på disketten?

The_MaXx

Fra : The MaXx

Dato : 02-09-03 20:32

Vil da lige sige at problemet er løst. Disketten var god nok. Det var
diskettedrevet der ikke virkede.
Den var jo svær at gætte når det var helt nyt og bios self-test ikke meldte
fejl. Og så må man jo erkende at windows stadigt lever i 70'erne med
intelligente fejl som <512>.

The_MaXx

Fra : LC

Dato : 01-09-03 21:27