Balihajer
Fra : André Høstrup

Dato : 01-09-03 20:10

Hej gruppe, vil lige høre jer om hvad man ca. kan påregne at tage for 5 stk.
balihajer i størrelsen på ca. 12 cm. ? muligvis er det lidt størrere.

Grunden er, at jeg synes der er for lidt plads i mit akvarie.

--
\\\|///
( @ @ )

Regards. André Høstrup aka Flymann
Cellular: +45 26 844 911
ICQ 6402465
Mail meg@cool.dk
Copenhagen Denmark

Fra : Aardvark

Dato : 01-09-03 20:52

"André Høstrup" <meg@cool.dk> wrote in

> [...]
> størrere.
>
> Grunden er, at jeg synes der er for lidt plads i mit akvarie.

Har selv Bali-hajer (de er konens...), og har 2 stk på 20 cm + og 3
mindre.

De 12 cm Bali'er er..ikke specielt store, og kan vel sælges vor 30-40 kr
stk.
De store, 17-20 cm, har jeg set til 100 kr i diverse butikker.

Hvis du synes det er for lidt, så er de vel i en størrelse hvor de kan
paneres og steges (en ofte brugt trussel imod fruen hér i huset.

Aldrig har jeg mødt en så dum fisk før (Bali'er)

;-D

/Aard

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 05-09-03 17:25

Hej

Aardvark wrote:
> Aldrig har jeg mødt en så dum fisk før (Bali'er)

De er aldeles ikke dumme. De viser det bare desværre først når du
slukker lyset.

Vi havde købt 100 neonfisk +-20. I et akvarie med en enkelt Bali på
20+cm og en enkelt kæmpegurami som de "store" fisk.

Efter et par dage syntes jeg godt nok min neonstime var blevet mindre,
men helt ærligt. Om der er 80, 90, 100 eller 110 kunne jeg ikke se, så
jeg kiggede sikkert forkert. Et par dage senere undrede jeg mig over
hvorfor de store fisk var holdt op med at gå til overfladen når der blev
fodret. Om aftenen da jeg slukkede lyset lidt tidligt opdagede jeg
hvorfor. Der udbrød ganske simpelt panik blandt de små fisk. Guramien
sneg sig ind på et enkelt individ og slurp, så var der en neon mindre i
akvariet. Balien derimod svømmede hurtigt ind i en hel stime med stor
hast og delte stimen. Derefter tog den den ene halvdel og delte den
igen. Det endte med, at der var enkelte forvirrede og nærmest
paralyserede individer tilbage, hvoraf den så spiste dem, den kunne
fange. Det var ganske imponerende at iagtage den jagtmetoder.

PS: Det kan iøvrigt godt mærkes når en Bali bider en i fingeren.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Kongen

Dato : 05-09-03 17:14

Hvor store kan de egentlig blive ?

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 05-09-03 17:27

Hej

Kongen wrote:
> Hvor store kan de egentlig blive ?

Mit sidste eksemplar blev over 20cm.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Aardvark

Dato : 06-09-03 15:02

"Kongen" <leo@leo.lir.dk> wrote in news:3f58b644$0$97254
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Hvor store kan de egentlig blive ?

Mener det er 25-35 cm....

Min er som sagt...22 cm eller mere..svære at måle hehe

/Aard