Telmore slut på gratisperiode?
Fra : Tom

Dato : 01-09-03 19:17

Hej

Når Telmores gratisperiode udløber for MMS og GPRS skal man så selv huske at
afmelde GPRS for ikke at blive bonget for abbonomentet?

I princippet har jeg jo kun tilmeldt mig GPRS i 3 måneder så det "burde" jo
ikke være nødvendig at afmelde igen.

--
Tom

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-09-03 19:49

Tom skrev:

>Når Telmores gratisperiode udløber for MMS og GPRS skal man så selv huske at
>afmelde GPRS for ikke at blive bonget for abbonomentet?

Det vil jeg tro, ja. Det ville være flot af Telmore at udsende en mail
til dem det måtte påvirke, men alle har jo hele tiden været klar over
det. Men vi kan jo endnu håbe, at Telmore får mulighed for at lave
noget lig det CBB lige er kommet med.

>I princippet har jeg jo kun tilmeldt mig GPRS i 3 måneder så det "burde" jo
>ikke være nødvendig at afmelde igen.

Hvorfor mener du, at du kun har tilmeldt dig i 3 mdr? Du har tilmeldt
dig GPRS - og Telmore tilbyder det gratis de første 3 mdr., men
hvorfor mener du, at du kun har tilmeldt dig i denne periode?

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Siemens M55/S55/C55 m.fl. på vej...

Fra : Tom

Dato : 01-09-03 19:59

> [...]
> til dem det måtte påvirke, men alle har jo hele tiden været klar over
> det. Men vi kan jo endnu håbe, at Telmore får mulighed for at lave

Det er stadig AAAALT for dyrt. 10 Kr pr MB er da også fuldstændig vanvittig.
Jeg kan let bruge 10 MB ved at surfe lidt rundt på BT's hjemmeside, så
bliver det hurtigere billigere at smutte hen på tanken og hente den rigtige
avis.
Men OK hvis man synes det er vildt sjovt at wappe så er prisen vel god nok.

> Hvorfor mener du, at du kun har tilmeldt dig i 3 mdr? Du har tilmeldt
> dig GPRS - og Telmore tilbyder det gratis de første 3 mdr., men
> hvorfor mener du, at du kun har tilmeldt dig i denne periode?

Annoncen lød "Prøv GPRS gratis i 3 måneder"
Men bevares SÅ forfængelig er jeg heller ikke at jeg ikke selv kan fjerne
fluebenet.

--
Tom

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-09-03 20:44

Tom skrev:

> [...]
>avis.
>Men OK hvis man synes det er vildt sjovt at wappe så er prisen vel god nok.

Til wap og mail, er det jo helt fint. Korrekt, det kan hurtigt løbe op
med tunge websider.

>Annoncen lød "Prøv GPRS gratis i 3 måneder"

Hvilken annonce?

Og selvom en annonce siger, at du kan prøve GPRS i 3 mdr. (hvilket du
jo kan), så står der stadig når du tilmelder dig hvordan og hvorledes
priserne ser ud. Det er da logisk, at man fortsætter sit "abonnement",
også efter gratis-perioden udløber, med mindre man selv melder sig
fra.

Der skal nu nok også være nogle der brokkede sig, hvis Telmore gik ind
og fjernede alles GRPS-tilmelding straks gratisperioden udløb (det kan
jo være man ikke lige er ved en PC og kan tilmelde sig igen, men har
brug for GPRS-forbindelsen).

>Men bevares SÅ forfængelig er jeg heller ikke at jeg ikke selv kan fjerne
>fluebenet.

Du har jo hele tiden været klar over, at det kun var i 3 mdr.
Jeg er ret overbevist om, at der ikke på noget tidspunkt har stået, at
tilmeldingen kun galt de 3 mdr. Det har været en "almindelig"
tilmelding, hvor de 3 første måneder blot var gratis. Jeg tror hele
tiden priserne har stået der (og de er endda sat ned siden du
tilmeldte dig).

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Siemens M55/S55/C55 m.fl. på vej...

Fra : LA2

Dato : 01-09-03 20:45

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
rigtige
> avis.
> Men OK hvis man synes det er vildt sjovt at wappe så er prisen vel god

Hvordan bærer du dig dog ad med at bruge 10MB på BT's hjemmeside? Det er vel
ikke på en dag? Synes selv at jeg surfer meget på min mobil, men har ikke
været i nærheden af 10MB på en uge.

LA2

Fra : Tom

Dato : 01-09-03 20:54

> [...]
vel
> ikke på en dag? Synes selv at jeg surfer meget på min mobil, men har ikke

Bare forsiden trækker da ca. 500 KB så hvis man lige vil have alle dages
nyheder så er de 10 MB da hurtigt væk.

--
Tom

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-09-03 21:21

Tom skrev:

>Bare forsiden trækker da ca. 500 KB så hvis man lige vil have alle dages
>nyheder så er de 10 MB da hurtigt væk.

500kb for en forside er uprofessionelt webdesign - brok dig til BT i
stedet.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Siemens M55/S55/C55 m.fl. på vej...

Fra : Jean

Dato : 02-09-03 20:47

Lasse Hedegaard skrev:
> 500kb for en forside er uprofessionelt webdesign.

Testede lige - faktisk er det 665 KB første gang - anden gang dog kun 100
KB.

> brok dig til BT i stedet.

Enig!

Mvh Jean

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-09-03 06:39

Jean skrev Tirsdag den 2. september 2003 21:47 i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Testede lige - faktisk er det 665 KB første gang - anden gang dog kun 100
> KB.

Jeg har lige testet fra min mobil, 49249 byte modtaget og 9464 byte sendt. Jeg
fik enkelte af de små bilder i bunden med, resten kun link.
Testet på min SonnyEricsson T68i WAP delen.

For dem der ikke ved det, så når der er noget der kan indtastet, så gør det,
bare et tilfældigt bogstav, det betyder ikke noget, der er bare en bug i
telefonen's firmware der gør at du ikke kan hente næste bid af siden uden. Når
du når bunden af første bid, så tryk på menu tasten mellem 1 og [yes] vælg
[more] så kommer næste bid.

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen

Der søger et link til gratis satelitbilder med hurtig opdatering efter bildet
er taget,,,

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-09-03 18:42

Tom skrev Mandag den 1. september 2003 20:58 i dk.teknik.telefoni.mobil:

> [...]
> bliver det hurtigere billigere at smutte hen på tanken og hente den rigtige

Det er også vanvittigt at du bruger 10 MB for at sufe lidt (eller meget) på
bt.dk, skift til Mozilla.org og slå grafik fra et udvalg af server (det er
ganske få forskellige, så det er helt overkomligt) så kan du ikke komme op på
en enkelt MB på dagligt suft på bt.dk .