CSS - og straks er der ballade ...
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-09-03 17:35

Hej alle

Jeg er godt igang med den her tutorial:
http://www.html.dk/tutorials/css/

Det er virkelig et smukt stykke arbejde. Men nu er jeg løbet ind
i et problem. Mit egentlige formål er at disponere en side med
overskrift, plads til en menu til venstre og plads til teksten.

Jeg baksede en del med det mens jeg brugte Opera 7 til at se
resultatet i. Det står nemlig forkert. Men pludselig kom jeg til
at kikke på det i 6.05 og så ser det (næsten) rigtigt ud.

Eksemplet ligger her:
http://lundhansen.dk/bertel/test/dokusoap.htm

og CSS-filen er her:
http://lundhansen.dk/bertel/test/dokusoap.css

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-09-03 17:55

Bertel Lund Hansen skrev:

>resultatet i. Det står nemlig forkert.

Og svaret på det ikke stillede spørgsmål er at tekstboksen bare
skal have en bredde på ca. 80 %.

--
Bertel

Fra : Christian

Dato : 01-09-03 19:46

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Og svaret på det ikke stillede spørgsmål er at tekstboksen bare
> skal have en bredde på ca. 80 %.
>
> --
#menu{
   position:absolute;
   top:0px;
   left:0px;
}
#indhold {
   position:relative;
   top:0px;
   left:300px;
}

Indstil eventuelt de 300 px i #indhold til hvad du nu syntes der
passer. Det burde virke i næsten alle browsere

- Christian http://www.geocities.com/sjove_ting

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Loumann

Dato : 01-09-03 17:56

On Mon, 01 Sep 2003 18:34:32 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:

>Hej alle

Hej Bertel

>Jeg er godt igang med den her tutorial:
>http://www.html.dk/tutorials/css/
>
>Det er virkelig et smukt stykke arbejde.

Ja! Jeg har også haft glæde af det.

>http://lundhansen.dk/bertel/test/dokusoap.htm

Min Mozilla 1.2.1. viser det ligesom opera 7: teksbox under menuen.
Afstand mellem menu- og tekstbox (ved siden af hinanden) er dejlig
lille i msie 6, men stor i opera 6.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-03 18:06

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message
> Hej alle
> Eksemplet ligger her:
> http://lundhansen.dk/bertel/test/dokusoap.htm
>
> og CSS-filen er her:
> http://lundhansen.dk/bertel/test/dokusoap.css

Har ikke lige gået koden til din side igennem.
Men måske dette link kunne hjælpe dig: http://www.bluerobot.com/web/layouts/
?
Deeplink her: http://bluerobot.com/web/layouts/layout1.html

Det er bygget op på præcis samme måde og virker fint i min Opera, modsætning
din side.

mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-09-03 18:16

FB skrev:

>Deeplink her: http://bluerobot.com/web/layouts/layout1.html

Tak for det.

Hvor kan man klage over at han skriver "Be nice to Opera" når der
burde stå "Restore standard settings after ugly hack"?

(Hvis jeg altså har forstået det rigtigt)

--
Bertel