Nybagt campingsvogn's ejer
Fra : HC

Dato : 01-09-03 17:30

Hej NG

Jeg har lige købt mig en brugt campingvogn, og har selvfølgelig læst med her
på NG i mange måneder.
Mit korte spørgsmål er:
Skal man have campingpas både til DK og udlandet eller kan man bruge det
ene begge steder ?
Eller kan man helt undvære campingpas ?

--
Mvh Hans C Jensen

Fra : Carsten Stage

Dato : 01-09-03 17:35

HC wrote:

> Jeg har lige købt mig en brugt campingvogn, og har selvfølgelig læst
> med her på NG i mange måneder.

Tillykke med det - og se frem til mange gode timer i og med vognen...

> Mit korte spørgsmål er:
> Skal man have campingpas både til DK og udlandet eller kan man bruge
> det ene begge steder ?

Du skal bruge et campingpas. I DK vil nok alle pladser bede om det - sydpå
vil du ofte kunne komme ind uden.

> Eller kan man helt undvære campingpas ?

Helt uden går den ikke. Den billigste mulighed som gælder i en stor del af
EUROPA kan du læse om her:

http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=51

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : T. Hartung

Dato : 01-09-03 19:10

"HC" <h@ns.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg har lige købt mig en brugt campingvogn, og har selvfølgelig læst med
her
> på NG i mange måneder.

Velkommen til en herlig verden - også her på nettet )

> Mit korte spørgsmål er:
> Skal man have campingpas både til DK og udlandet eller kan man bruge det
> ene begge steder ?

Du kan få et CCI kort (Camping Caret International) så kan du "futte" rundt
som du vil. Hvis du bliver medlim af eks. DCU følge set med i prisen p. 310
kr. pr år - selve ICC kortet koster vist omkring 160 kr.

cci kan naturligvis også hverves gennem andre organisationer eller via dit
turistburo.

se evt. her http://friluftsraadet.dk/page.php?page=7209&menu=557

God fornøjelse med campinglivet

--
mvh.
T. Hartung

Fra : Tommy

Dato : 01-09-03 20:54

> [...]
> på NG i mange måneder.
> Mit korte spørgsmål er:
> Skal man have campingpas både til DK og udlandet eller kan man bruge det

Nej, du skal have et campingpas, men du kan, hvis du er medlem af FDM, få
det til kr. 70,00 på det nærmeste FDM-kontor.

Fra : HC

Dato : 02-09-03 18:18

Tak for svarene

Jeg må nok bestille et campingpas til næste seson.

Nu har jeg lige fundet en indendørs vinter parkering, der er jo faktisk en
del der skal klares når man lige har fået vogn.....

--
Mvh Hans C Jensen

Fra : T. Hartung

Dato : 02-09-03 19:39

> Tak for svarene

velbekomme

> Jeg må nok bestille et campingpas til næste seson.

hehe

> Nu har jeg lige fundet en indendørs vinter parkering, der er jo faktisk en
> del der skal klares når man lige har fået vogn.....

ja det er nemmere med et sommehus, der skal man da kun slå græs, male og
tjekke udlejningsburoet - hehe - men paspå der er nogle her der ikke kan se
hvad man skal med en "vinterparkering" med mindre det da er en "helårsplads"
HEHE - naaaa jeg gør nu som dig )

Fra : Edwin Elowsson

Dato : 04-09-03 20:12

> [...]
> på NG i mange måneder.
> Mit korte spørgsmål er:
> Skal man have campingpas både til DK og udlandet eller kan man bruge det

Har haft et campingpas i 1970 som det eneste.

Har camperet med telt i Tyskland, Holland, Belgien, Frankrig, Spanien,
Italien, Østrig og Ungaren siden 1974, i Danmark et par enkelte gange dog
kun for en nat pr. år, for det meste på hjemturen,

- Uden campingpas -

og har aldrig haft problemer

Jeg vil gerne høre om fordelene ved campingpas.

Jeg vil indrømme at det kostede lidt overtalelse og charme at undgå det i
dk, men for en nat gik det.

Mvh Edwin Elowsson

*** Bor fast hele året i en Kabe, og campere i telt i ferien (Outwell
Colorado) ****

*** Edwin Elowsson, 55°56,483' North, 8°46,599' East, http://www.elowsson.dk
***

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 09-09-03 16:53

Edwin Elowsson <ee@elovson.xdk> wrote:
> Jeg vil gerne høre om fordelene ved campingpas.

Det vil vi da også gerne.
Vi har heller ikke haft campingpas siden engang i slut70erne
og har aldrig haft problemer ved ikke at have såen et.
Ingen har spurgt efter det.
Vi camperer mest i udlandet
(Spanien, Portugal, Frankrig, Holland, Tyskland, Italien i telt eller
autocamper).

Søren og Anette