e.c 1150
Fra : rasmus

Dato : 01-09-03 17:01

ras

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 01-09-03 17:07

rasmus wrote:

Ved sådanne spørgsmål er w3.org din ven

Definitionslisten og dens elementer:

http://www.w3.org/TR/html4/struct/lists.html#edef-DL

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 01-09-03 20:59

Anders Thorsen Holm wrote:

> Ved sådanne spørgsmål er w3.org din ven

jeps - man kan finde alt på de sider - hvis man leder LÆNGE nok

Ikke mindst i forhold til CSS mangler der _virkeligt_ nogle muligheder
for at kunne søge i en stikordsliste som linker ind til de relevante
sider. De er et studium i hjemmesider opbygget udfra en selvforståelse
snarere end en brugertilgang.
Jeg er godt klar over at det sikkert er _meget_ let at finde de rigtige
ting ret hurtigt hvis man har læst hele anbefalingen igennem og
nogenlunde kan huske hvad der står hvor og hvorfor, men - face it - det
kræver altså en del mere end almindeligt husbehovs-html-brug at nå
dertil

Det er til gengæld meget ofte muligt at få korrekt og hurtigt svar på
spørgsmål i den stil ved at søge på google og http://groups.google.com
(nyhedsgrupperne)

mvh (og tak for svaret :) )

Jesper Brunholm

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 01-09-03 21:11

Jesper Brunholm wrote:

> jeps - man kan finde alt på de sider - hvis man leder LÆNGE nok

Jaeh, joeh... fra hovedsiden har man direkte adgang til:

http://www.w3.org/MarkUp/

som igen giver adgang til:

http://www.w3.org/TR/html4/

hvorfra der nederst i indholdsfortegnelsen er et link til en
fortegnelse over alle elementer i HTML 4.01:

http://www.w3.org/TR/html4/index/elements.html

Men jo, man skal lige lære, hvordan man skal søge efter informationen
hos W3C.

Fra : rasmus

Dato : 01-09-03 21:28

tak begge to. I har jo ret, men da jeg sgu hverken anede hoved eller hale
kunne jeg ikke finde det rette sted hen på w3c ...

ras

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-09-03 22:42

Jesper Brunholm skrev:

> jeps - man kan finde alt på de sider - hvis man leder LÆNGE
> nok

Man kan også bare benytte devedges sidebar til Netscape/Mozilla
<http://devedge.netscape.com/toolbox/sidebars/>

Her får man en nydelig og enkel adgang til css-egenskaber, -
selektorer, -værdier med mere - samt tilsvarende opslagsadgang til
HTML 4.01, DOM, Javascript mm. Der er screenshots (ved mouseover)
på linket ovenfor.

Har du prøvet <http://www.w3.org/TR/CSS2/propidx.html> eller
<http://www.w3.org/TR/CSS21/indexlist.html> ?

> De er et studium i hjemmesider opbygget udfra en selvforståelse
> snarere end en brugertilgang.

Jeg skal gerne medgive at det ikke ligefrem har karakter af en
tutorial, endsige en begyndermanual. Men når man først har fundet
ud af hvordan en specifikation hænger sammen, er den guld værd.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 02-09-03 11:27

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Man kan også bare benytte devedges sidebar til Netscape/Mozilla
> <http://devedge.netscape.com/toolbox/sidebars/>

Ahh - lækkert tip

> Har du prøvet <http://www.w3.org/TR/CSS2/propidx.html> eller
> <http://www.w3.org/TR/CSS21/indexlist.html> ?

Nej - for jeg har ikke kunnet finde dem. Jeg håbede lidt på at nogen
kendte til genveje og kunne korrigere mit syn på sitet som meget
mangelfuldt hvad tilgangsveje til den virkeligt gode information angår

> Jeg skal gerne medgive at det ikke ligefrem har karakter af en
> tutorial, endsige en begyndermanual. Men når man først har fundet
> ud af hvordan en specifikation hænger sammen, er den guld værd.

Det er vo _helt_ enige om. Det er også noget af årsagen til mit
frustrerede udbrud: jeg _ved_ at informationen er der, jeg kan bare
(tit) ikke finde den...

mvh og tak

Jesper Brunholm

--